printlogo


کد خبر: 221050تاریخ: 1399/9/29 00:00
پپ رفیق من است اما نمی‌تواند لئو را داشته باشد
لاپورتا: بارسلونا به مسی دروغ گفت

رقابت‌ انتخاباتی برای رسیدن به صندلی ریاست باشگاه بارسلونا به روزهای اوج خود رسیده است. چندین نفر از نایب رؤسای سابق و اعضای باشگاه بارسلونا برای گرفتن جای خوسپ ماریا بارتومئویی که ماه گذشته استعفا کرد، کاندیدا شده‌اند اما در این میان به نظر می‌رسد که دو نفرشان شانس بیشتری برای پیروزی دارند. یکی از آنها ویکتور فونت است و دیگری خوان لاپورتا. لاپورتا رئیس بارسلونا در پرافتخارترین مقطع از تاریخ این باشگاه بود. همان دوره‌ای که با مربیگری پپ گواردیولا 14 جام از جمله شش‌گانه سال 2009 را برد. بارسایی که او الان می‌خواهد رئیس‌اش شود اما وضعیتی کاملاً متفاوت دارد. اوضاع مالی باشگاه به خاطر کرونا به هم ریخته است و لیونل مسی هم برخلاف میلش در این تیم مانده و در پایان فصل هم قراردادش تمام می‌شود. با همه این دردسرها لاپورتا قصد بازگشت به مسند ریاست بارسا را دارد.
اگر لاپورتا در انتخابات 24 ژانویه پیروز شود اولین مأموریتش راضی کردن مسی به ماندن است، بازیکنی که شایعات فراوانی درباره پیوستن‌اش به پپ گواردیولا در منچسترسیتی شنیده می‌شود. او می‌گوید: «من مسی را فقط در پیراهن بارسلونا می‌توانم تصور کنم و هر کاری که ممکن باشد، انجام می‌دهم تا باز هم شماره 10 بارسلونا را پشت پیراهن او ببینیم. به نظرم این پیراهن واقعاً برازنده اوست. مسی سفیر باشگاه؟ به نظرم سفیر اصطلاح گنگی است. من می‌دانم که مسی هنوز می‌خواهد بازی کند و تمرکزش هم روی بردن یک لیگ قهرمانان دیگر است.»  در حالی که اکثر نامزدهای انتخاباتی درباره آینده مسی موضعی دوگانه اتخاذ کرده‌اند و حتی برخی از آنها فروش او را با توجه به فشار مالی ناشی از پرداخت حقوق هنگفتش به نفع بارسلونا دانسته‌اند، لاپورتا بر حفظ این اعجوبه آرژانتینی تأکید دارد. لاپورتا در دوره اول ریاستش در بارسلونا (آغاز آن سال 2003 بود) قول خرید دیوید بکام را داد و در نهایت رونالدینیو را به نوکمپ برد، با اینکه سال‌ها از پایان دوران ریاستش می‌گذرد، همچنان با مسی و پدر او خورخه رابطه خوبی دارد.
او ادامه داد: «چیزی که لئو را بیش از همه ناراحت کرده این است که به او دروغ گفتند. من خیلی خوش‌شانسم و افتخار می‌کنم که بگویم مسی به من گفت «تو هرگز به من دروغ نگفتی. همیشه هر وقت قولی به من دادی به آن عمل کردی». مدیران قبلی اما مسی را مسبب همه چیز جلوه دادند. آنها در پشت صحنه ایستادند و مسی را جلو انداختند. او هم مجبور نبود که این وضعیت را تحمل کند.»
لاپورتا اما آدم پشت صحنه مخفی شدن نیست. روز دوشنبه او آغاز کمپین انتخاباتی‌اش را با نصب یک بنر 50 متری روی دیواره جانبی یک ساختمان چندین طبقه در فاصله تنها 100 متری ورزشگاه سانتیاگو برنابئوی شهر مادرید به همه اطلاع داد. شعاری که روی این بنر در کنار عکس لبخند به لب او نقش بسته هم این است: «امیدوارم دوباره ببینم‌تان!» برخی می‌گویند شعار او کمی تحریک‌‌آمیز بوده کمی مانند اینکه گرام سونس پرچم گالاتاسری را درست وسط زمین فنرباغچه کاشت. لاپورتا اما می‌گوید این فقط کمی تفریح است و هدفش هم جلب نظر هواداران پرشماری بوده که بارسلونا در شهر مادرید دارد. با این حال گواردیولا معتقد است که مدیران قبلی عملکرد خوبی نداشتند. او می‌‌گوید: «مدیریت قبلی باشگاه عملکرد بدی داشته و نمی‌توان شیوع کرونا را هم تنها دلیل این وضعیت دانست. باشگاه باید از نظر اقتصادی دوباره به سروسامان برسد. ما می‌خواهیم که مردم دوباره عاشق بارسلونا شوند.»

Page Generated in 0.0060 sec