printlogo


کد خبر: 221046تاریخ: 1399/9/29 00:00
سوژه

عصبانی‌ترین چهره رونالدو
روبرت لواندوفسکی به سیطره لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در جایزه بهترین بازیکن سال فیفا پایان داد. طرفداران به این اشاره کردند زمانی که جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا، جایزه بهترین بازیکن را به لواندوفسکی داد، رونالدو چقدر عصبانی به نظر می‌رسید که این جایزه را نبرده است.
این سه نفر به صورت آنلاین در مراسم حضور یافته بودند. یکی از کاربران در توئیتر نوشت: «می‌شد از همان دقیقه نخست فهمید که رونالدو قرار نیست جایزه را بگیرد. او عصبانی‌ترین چهره عمرش را داشت.» یکی دیگر هم به ظاهر عصبانی رونالدو اشاره کرد: «چهره رونالدو، زمانی که نام بهترین بازیکن سال اعلام شد، طوری بود که انگار می‌خواهد به محض آنکه دوربین را خاموش کرد، وسایل اتاقش را خرد کند.» یک طرفدار هم به شوخی نوشت که او شاید همچنان به پنالتی ازدست‌رفته‌اش در جریان تساوی یک بر یک مقابل آتالانتا فکر می‌کرده است.
اینفانتینو، رئیس فیفا، شخصاً این جایزه را به لواندوفسکی داد. این مهاجم لهستانی به دلیل عملکردش در جولای 2019 تا اکتبر 2020 این جایزه را گرفت.
 
کی به کی رأی داد؟
مراسم معرفی بهترین‌های فوتبال جهان در سال 2020 موسوم به The Best توسط فیفا به صورت آنلاین برگزار و همانطور که پیش‌بینی می‌شد روبرت لواندوفسکی، مهاجم لهستانی بایرن مونیخ این جایزه را برد. خیلی‌ها کنجکاو بودند بدانند که چه کسانی به او رأی دادند و چه کسانی هم سایر نامزدها یعنی لیونل مسی و کریستیانو رونالدو را شایسته کسب این جایزه دانستند. در این میان جذابیت آرای خود این سه بازیکن بیشتر است.
لواندوفسکی (که 52 امتیاز آورد) به عنوان کاپیتان تیم ملی لهستان، رأی اول خودش را به تیاگو آلکانتارا هم‌تیمی سابقش در بایرن مونیخ داد که امسال به لیورپول پیوست. دومین انتخاب او نیمار مهاجم پاری‌سن‌ژرمن و سومین گزینه‌اش هم کوین د‌بروین هافبک منچسترسیتی بود.
لیونل مسی (که 35 امتیاز گرفت) به عنوان کاپیتان تیم ملی آرژانتین، به ترتیب هم‌تیمی سابقش نیمار، پس از او کیلیان امباپه و در نهایت لواندوفسکی را انتخاب کرد.
انتخاب کریستیانو رونالدو، کاپیتان پرتغال (که 38 امتیاز گرفت) به ترتیب لواندوفسکی، مسی و امباپه بودند. در واقع رونالدو در میان سه نامزد نهایی تنها کسی بوده که به هر دو رقیبش رأی داده و یکی از آنها را هم به عنوان نفر اول انتخاب کرده است.
لواندوفسکی اما رأی اول کاپیتان‌های سرشناس دیگری مانند سرخیو راموس (اسپانیا) و لوکا مودریچ (کرواسی) هم بود اما در این بین برخی مانند لوئیس انریکه سرمربی تیم ملی اسپانیا لواندوفسکی را حتی شایسته قرار گرفتن در بین سه نامزد نهایی هم ندانسته‌اند. سرمربی سابق بارسلونا به ترتیب به مسی، تیاگو آلکانتارا و سرخیو راموس رأی داده است. اعلام آرای نامزدهای The Best نکات جالب توجه دیگری هم داشت. در واقع این مراسم گاهاً به فرصتی و بهانه‌ای برای بروز احساسات واقعی برخی بازیکنان نسبت به آنهایی که دوست‌شان دارند یا از آنها متنفرند، تبدیل می‌شود. در اکثر مواقع بازیکنان اگر یک هم‌تیمی یا سرمربی‌شان که نامزد شده را به عنوان نفر اول انتخاب نکنند، او را در میان سه انتخاب خود قرار می‌دهند. گرت بیل ستاره ولزی رئال مادرید که امسال به صورت قرضی به تاتنهام پیوست اما با آرای خود نشان داد که اصلاً دل خوشی از زین‌الدین زیدان ندارد. او با نادیده گرفتن زیدان نیمکت‌نشینی‌هایش در رئال مادرید را که سرانجام او را مجبور به ترک برنابئو کرد، تلافی کرده است. در حالی که زیدان به خاطر قهرمان کردن رئال در فصل گذشته لالیگا جزو نامزدهای کسب عنوان بهترین مربی قرار گرفته بود، بیل ترجیح داده که به هانسی فلیک سرمربی بایرن مونیخ، یورگن کلوپ سرمربی لیورپول و جولن لوپتگی سرمربی سویا رأی دهد.

Page Generated in 0.0047 sec