printlogo


کد خبر: 221042تاریخ: 1399/9/29 00:00
پایان لیگ برتر کشتی آزاد با طعم جنجال و تهدید
یک تنش با چند مقصر
وقتی لیست تیم‌ها از سوی دو تیم اعلام شد مشخص شد که تیم استقلال چهار وزن خود را خالی کرده تا به این شکل به تصمیمات اخیر فدراسیون واکنش نشان بدهد

گزارش 
محسن وظیفه     
 
 لیگ برتر کشتی آزاد در حالی با قهرمانی تیم بازار بزرگ تهران به پایان رسید که مسابقه فینال با جنجالی عجیب و کمتر دیده شده در کشتی ایران روبه‌رو شد. در این مسابقه باید تیم‌های کشتی بازار بزرگ و استقلال با هم روبه‌رو می‌شدند اما تیم استقلال در اقدامی انتحاری تصمیم گرفت که چهار کشتی‌گیر خود را به روی تشک نفرستد. این تصمیم تیم استقلال زمانی جنجالی شد که به یکباره اعلام کردند سه کشتی‌گیر این تیم هم به بهانه مصدومیت نمی‌خواهند روی تشک حاضر شوند. به این ترتیب از 10 وزن فقط سه وزن قرار بود، برگزار شود و این اصلاً برای لیگ کشتی ایران که از شبکه سه سیما قرار بود به طور مستقیم پخش شود، خوب نبود. این تصمیم مسئولان تیم استقلال که رضا یزدانی را به عنوان سرمربی در اختیار داشت به یک تنش بزرگ برای کشتی تبدیل شد اما آیا فقط استقلالی‌ها در این تنش نقش داشتند؟
این تصمیم تیم استقلال به دلیل اعتراض به رفتارهای اخیر فدراسیون کشتی اتخاذ شده بود. این تیم اعتقاد داشت که فدراسیون به خاطر حفظ منافع تیم بازار بزرگ تهران قید اعزام حسن یزدانی و کامران قاسم‌پور به مسابقات بلگراد را زد. در ادامه هم که امیر محمد یزدانی یکی از کشتی‌گیران کلیدی این تیم برای بلگراد انتخاب شد. همچنین یونس امامی هم که با این تیم قرارداد امضا کرده بود، به دلیل مصدومیت نمی‌توانست کشتی بگیرد. به همین دلیل تیم استقلال درخواست تعویق مسابقات نیمه نهایی و فینال را داد. تصمیمی که البته مورد توجه فدراسیون قرار نگرفت و در نهایت تصمیم گرفتند انتقام این اتفاقات را در فینال بگیرند. از نظر آنها بهترین تصمیم این بود که با توجه به شرایط موجود و شکست احتمالی آنها در مسابقه فینال نیمی از اوزان خود را خالی کنند و به این ترتیب به این مسابقات ضربه بزنند.
وقتی لیست تیم‌ها از سوی دو تیم اعلام شد، مشخص شد که تیم استقلال چهار وزن خود را خالی کرده تا به این شکل به تصمیمات اخیر فدراسیون واکنش نشان بدهد اما این کار دهان کجی به علاقه‌مندان کشتی بود که قصد داشتند از طریق تلویزیون مسابقه فینال لیگ را تماشا کنند. عملی شدن این تصمیم برای فدراسیون کشتی هم بسیار گران تمام می‌شد. چرا که فدراسیون کشتی هم با صدا و سیما برای پخش مسابقات رایزنی کرده بود و هم اینکه وزیر ورزش و جوانان را برای حضور در مسابقات دعوت کرده بود. برگزاری نصف و نیمه فینال به شدت اعتبار کشتی را زیر سؤال می‌برد. در این بین رایزنی‌های کادر فنی و برخی از مسئولان فدراسیون کشتی هم بی‌نتیجه ماند تا اینکه علیرضا دبیر تصمیم گرفت به این ماجرا ورود کند.
علیرضا دبیر که در جایگاه ویژه نشسته بود ناگهان عصبانی شد و با درآوردن کت خود خطاب به کادر فنی تیم استقلال اعلام کرد اگر کشتی‌گیران این تیم روی تشک نیایند، دو سال از حضور در تمامی مسابقات محروم می‌شوند. این تهدید علیرضا دبیر و تماس او با مددی مدیر عامل جدید تیم استقلال باعث شد تا در حالی‌ که مسابقه دو وزن هم برگزار شده بود، تغییر کند.
این اتفاقات در حالی رخ داد که رضا اطری کشتی‌گیر تیم بازار بزرگ روی تشک آمد و به دلیل نداشتن حریف دستش بالا رفت و کشتی وزن 61 کیلو‌گرم هم بین مجید داستان از بازار بزرگ و محمد رمضان‌پور از استقلال برگزار شد اما بعد از برگزاری این مسابقه به یکباره اعلام شد که مسابقه وزن 57 کیلوگرم و سایر اوزانی که قرار بود تیم استقلال نماینده نداشته باشد، برگزار شود. اتفاقی عجیب و نادر که شاید تا به حال در هیچ جای دنیا سابقه نداشت. کشتی‌گیری که دستش به عنوان برنده بالا رفته بود، دوباره از او خواستن روی تشک بیاید و مسابقه بدهد!
این اتفاقات شاید بهترین فرصت باشد برای اینکه رئیس سازمان لیگ و همچنین مسئولان فدراسیون کشتی در اتاق خود بنشینند و به تصمیماتی که در ماه‌های گذشته اتخاذ کرده بودند، فکر کنند. تصمیماتی که باعث شد تا مسئولان تیم کشتی استقلال این جرأت را پیدا کنند برای تعطیلی تصمیم بگیرند.

Page Generated in 0.0058 sec