printlogo


کد خبر: 221041تاریخ: 1399/9/29 00:00
دبیر: فدراسیون کشتی از ابتدا پشت استقلال بود
عوامل حاشیه روز فینال به کمیته انضباطی می‌روند

علیرضا دبیر بعد از اتمام رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد درباره حواشی رخ داده در این مسابقات توضیح داد. او ابتدا با اشاره به انتقادات صورت گرفته درباره برگزاری لیگ برتر کشتی در شرایط کرونایی گفت: «لیگ در ۳ دوره برگزار شد و توانستیم مسابقات را در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی برگزار کنیم. ۷ یا ۸ نفر از کشتی‌گیران و مربیان کرونا گرفتند اما ربطی به لیگ نداشت. کار بزرگی انجام شد حتی خیلی از دوستان می‌گفتند لیگ را برگزار نکنید. هدف ما این بود کشتی به جریان بیفتد و اینکه برای المپیک آماده شویم‌.»
او درباره ابتلای امیرمحمد یزدانی به کرونا و لغو اعزام به رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد، ادامه داد: «ابتدا حسن یزدانی و قاسم‌پور انتخاب شدند. وقتی بررسی کردیم دیدیم یزدانی فقط باید به مسابقه‌ای برود که تیلور آمریکایی در آن باشد، آن هم قبل از المپیک. وقتی دیدیم او نمی‌آید منصرف شدیم. قرار شد امیرمحمد یزدانی و رحمان عموزاد به این رقابت‌ها اعزام شوند. امیرمحمد یزدانی تست اولش مثبت شد بلافاصله با آزمایشگاهی که آژانس‌های هواپیمایی معرفی کردند، بار دیگر از او تست گرفته شد که باز هم مثبت شد.»
رئیس فدراسیون کشتی در ادامه با اعتراف به رفتار اشتباه سازمان لیگ و فدراسیون کشتی در حمایت از تیم کشتی استقلال پرده از کمک‌های ویژه فدراسیون به این تیم برداشت: «استقلال دیر به لیگ آمد و ما سعی کردیم به این تیم کمک کنیم تا جایی که حتی به من گفتند تو استقلالی هستی. برای برگزاری اردوهای این تیم سالن توفیق را رایگان حداقل برای ۱۵ روز در اختیار آنها گذاشتیم. در بحث اختلاف بر سر دو کشتی‌گیر یک جاهایی حق با تیم قائمشهر بود اما کمیته انضباطی باز ۲ کشتی‌گیر را به استقلال داد. بار سوم بحث عدم صدور رضایتنامه از هیأت کشتی مازندران برای چند کشتی‌گیر این تیم بود که شخصاً به رئیس هیأت کشتی مازندران زنگ زدم تا مشکل حل شود. بنابراین همیشه سعی کردیم از این تیم حمایت کنیم.»
علیرضا دبیر در ادامه با اشاره به حواشی فینال لیگ کشتی آزاد و اقدام اعتراضی استقلال به این رفتار از برخورد با عوامل این تصمیم خبر داد: «یک کار بدی را دو، سه نفر از مربیان و کشتی‌گیران استقلال انجام دادند که قطعاً به کمیته انضباطی کشیده می‌شوند. قبل از فینال نصیرزاده گفت استقلال اعلام کرده ۵ نفر از کشتی‌گیران‌شان کرونا گرفته‌اند. البته سر من در بودجه و کشتی کلاه نمی‌رود. خود مددی اصلاً این مسائل را نمی‌دانست و وقتی دیشب به او گفتم خیلی ناراحت شد. بلافاصله به نصیرزاده گفتم به آنها بگوید دو کشتی‌گیر و یک مربی‌شان تست‌شان مثبت است نه ۵ کشتی‌گیر. به بچه‌ها هم گفتم استقلالی‌ها یکی از آن دو کشتی‌گیر کرونایی را حتماً می‌آورند. کشتی‌گیر ۹۷ کیلوگرم آنها توسط یکی از مربیان‌شان تست منفی تقلبی از یک آزمایشگاه گرفتند. گفتم بیایند مجدد تست گرفته می‌شود اما آن کشتی‌گیر با هیاهو فرار کردند. حتماً آن مربی و کشتی‌گیر به کمیته انضباطی احضار می‌شوند و اگر لازم باشد حتی آنها را به دادگاه می‌کشانم چون کار غیرشرعی و غیراخلاقی انجام شده است‌.»
رئیس فدراسیون کشتی در خصوص ادعای مسئولان تیم کشتی استقلال درباره غیبت یونس امامی در تمرینات این تیم هم گفت: «حتماً یونس امامی اشتباه کرده و باید به کمیته انضباطی برود اگر تخلفی کرده، محروم شود و پول را هم پس بدهد. گفتند چند کشتی‌گیر ما ضرب خورده هستند و نمی‌توانند. من می‌دانستم ضرب‌خورده نیستند و اعلام کردم قطعاً هر کشتی‌گیری که با فریب خودش را به ضرب خوردن زده و کشتی نگیرد، ۲ سال محروم می‌شود و به اردوی تیم ملی هم دعوت نمی‌شود. آقای مددی مدیرعامل استقلال هم گفت حتماً باید کشتی بگیرند. حتی دوستان جواب آقای مددی را هم نمی‌دادند. کشتی‌گیران هم نگران بودند که شاید پول‌شان را ندهند اما اصلاً نگران نباشند مدیرعامل استقلال این کار را انجام خواهد داد و اگر نشد خود بنده در خدمت آنها هستم.»
او همچنین در ادامه با حمایت کامل از محمد بنا ادامه داد: «ساروی با کشتی که گرفت، نشان داد که می‌تواند در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. یک نکته درباره آقای بنا بگویم او جزو بی‌نظیرترین مربیان تاریخ کشتی ماست. اصلاً حرف بی‌ربط و بیهوده‌ای نمی‌زند و در کشتی نوری ناداوری شد. ما از روس‌ها عقبیم و واقعیتی است که باید قبول کنیم.»

Page Generated in 0.0050 sec