printlogo


کد خبر: 221037تاریخ: 1399/9/29 00:00
بررسی هفته پنجم لیگ یک
بالا و پایین جدول تغییر نکرد

عرشیا یاری  

در هفته پنجم لیگ یک 18 توپ از خط دروازه‌ها گذشت و با اینکه فقط یک مسابقه بدون گل به پایان رسید اما میانگین دو گل برای هر بازی به ثبت رسید.
تیم صدرنشین استقلال خوزستان با تک گل فرشاد جانفزا در دقیقه 5+90 توانست تیم خوب آرمان‌گهر را شکست دهد. شاگردان امیر خلیفه‌اصل با همین سه امتیاز صدرنشینی‌شان را این بار با اختلاف دو امتیاز حفظ کردند. تیم سیرجانی هم با این تساوی به رتبه دوازدهم جدول هجده تیمی سقوط کرد.
اما پارس جنوبی جم که مثل آبی‌های خوزستان جزو تیم‌های  بدون شکست لیگ است در روز پنجم مسابقات یک امتیاز را از زمین فجرسپاسی به دست آورد. این دومین تساوی متوالی شاگردان محمد نصرتی بود. فراموش نکنیم فجر هفته گذشته تیم مدعی مس را در کرمان با دو گل شکست داده بود.
تیم شاهین بوشهر هم به سختی از سد قشقایی شیراز گذشت. شاگردان فراز کمالوند که میزبان بازی بودند با تک گل محمد ابراهیمی در دقیقه 35 میهمان‌شان را با شکست بدرقه کردند. این پیروزی بوشهری‌ها را در حالی به رتبه سوم جدول رساند که فاصله‌شان با صدرنشین فعلی فقط دو امتیاز است.
اما یکی از حساس‌ترین بازی‌های این هفته در تهران برگزار شد. جایی که تیم هوادار با رضا عنایتی میزبان بادران و شاگردان محسن عاشوری بود. تقابل مربیان سرخابی باعث حساسیت بیشتر بازی شد. هوادار در دقیقه 21 به گل رسید اما چهار دقیقه بعد با اخراج امیرحسین پورمحمد 10 نفره شد و همین اتفاق کار را برای‌شان سخت کرد. آنها ابتدا در دقیقه 70 گل تساوی را دریافت کردند و در ثانیه‌های پایانی هم از روی نقطه پنالتی دروازه‌شان برای دومین مرتبه باز شد تا بادران مهم‌ترین بازی هفته را به نام خود بزند و 10 امتیازی شود.
در کرمان، رضا مهاجری سرمربی مس آمده بوده که باخت خانگی هفته گذشته‌اش مقابل فجر را جبران کند. حریف آنها تیم انتهای جدولی نود ارومیه بود که یک امتیاز هم می‌توانست برای‌شان غنیمتی باشد. به همین دلیل خیلی ریسکی بازی نکردند اما در نهایت با گل دقیقه 64 محمد میری شکست را پذیرفتند و همچون هفته گذشته در انتهای جدول باقی ماندند. مس کرمان هم با این پیروزی 10 امتیازی شد.
ملوان در تهران توانست در ثانیه‌های پایانی شکست مقابل خیبر خرم‌آباد را با تساوی عوض کند. سهم هر تیم یک پنالتی بود. عبدالله ویسی سرمربی جدید خیبر خیلی دوست داشت که در اولین بازی به پیروزی برسد اما شاگردان مازیار زارع تا ثانیه پایانی تلاش کردند و شکست 2 بر یک را با تساوی 2 بر 2 تغییر دادند.
تیم شهرداری آستارا که حسن اشجاری سرمربی مستعفی‌اش را به همراه نداشت خیلی زود دروازه‌اش مقابل استقلال ملاثانی باز شد اما بعد از این گل بازیکنان میزبان به خود آمدند و سه مرتبه دروازه میهمان‌شان را باز کردند. گل‌ریحان هم با تک گل محمد زارعی خوشه‌طلایی را از پیش رو برداشت و به رتبه سیزدهم جدول صعود کرد. رایکا بابل هم با هدایت نادر دست‌نشان با گل دقیقه 2+90 علی خسرونژاد به سختی در خانه از سد چوکا تالش گذشت.
هفته پنجم در حالی به پایان رسید که جایگاه بعضی تیم‌ها در جدول ثابت می‌کند لیگ بسیار متفاوتی را نسبت به قبل پیش رو داریم. تیم‌هایی مثل خوشه‌طلایی و گل‌ریحان که جزو مدعیان سال گذشته بودند امروز جایگاه مناسبی در جدول ندارند. حتی فجرسپاسی که نیم‌فصل پارسال در صدر بود الان در جایگاه هشتم قرار دارد. البته هفته‌های زیادی تا پایان نیم‌فصل باقی مانده اما به هر حال همین امتیازها است که میان تیم‌ها در جدول فاصله می‌اندازد. نظم در برگزاری بازی‌ها هم موضوعی است که نمی‌توان از آن به سادگی گذشت. تمام تیم‌ها هر کدام پنج بازی انجام داده‌اند و انتظار می‌رود همین روال هم تا پایان لیگ ادامه پیدا کند. قبل از بازی‌های این هفته نوشتیم که حساسیت لیگ یک را می‌توان از همین ابتدا متوجه شد. فاصله پنج تیم اول جدول به اندازه یک بازی است. همین شرایط را می‌توان برای هفت تیم انتهای جدول هم دید. به نظر می‌رسد در هفته‌های پیش رو باید منتظر بازی‌هایی به مراتب حساس‌تر بود که این مهم کار کمیته داوران را برای چیدمان داوری سخت‌تر می‌کند.
 
پنجره نقل و انتقالات سپیدرود باز شد
مهدی آقازاده مدیرعامل سپیدرود از پرداخت بدهی ۲ میلیاردی و باز شدن پنجره نقل و انتقالات این تیم خبر می‌دهد: «موفق شدیم ۲ میلیارد تومان از بدهی‌های قطعی باشگاه سپیدرود رشت را تسویه کنیم. حدود یک و نیم میلیارد تومان از این تسویه‌حساب‌ها مربوط به کسانی بود که در کمیته انضباطی از سپیدرود شکایت کرده بودند که به صورت نقدی از شاکیان رضایت گرفته شد و بخش دیگر مربوط به افرادی بود که قبل از طرح شکایت توانستیم از آنها رضایت قطعی بگیریم تا یکی از بزرگ‌ترین دلمشغولی‌های هواداران را حل کنیم. حجم بدهی‌های انباشته شده سپیدرود در چند سال اخیر بسیار بالاست و ما بعد از مدت‌ها موفق شدیم به جای افزودن به بدهی‌ها بخش قابل قبولی از تعهدات مالی گذشته باشگاه را کم کنیم که با توجه به دو سقوط پیاپی سپیدرود از لیگ برتر به دسته دوم و حواشی مرتبط با آن فکر می‌کنم کار بزرگی صورت گرفته است.»

 


Page Generated in 0.0061 sec