printlogo


کد خبر: 221015تاریخ: 1399/9/29 00:00
پرسپولیس بدون تمرین در الجنوب آماده فینال!

پرسپولیس که از ابتدای برگزاری لیگ قهرمانان در قطر در ورزشگاه الجنوب بازی نکرده به دلیل اینکه مسابقه اولسان - بیجینگ گوان چین در مرحله یک‌چهارم نهایی در همین ورزشگاه برگزار شده و حریف شناخت خوبی نسبت به زمین دارد تصمیم گرفت رایزنی‌هایی برای تمرین کردن در این زمین قبل از فینال انجام بدهد و گفته شد این تیم یک جلسه بیشتر از حریف در این زمین تمرین خواهد کرد اما حتی نتوانست روز قبل از بازی در این استادیوم تمرین کند.
مسئولان کمیته مسابقات AFC هم ابتدا موافقت اولیه خود را با این درخواست اعلام کردند اما جمعه شب به پرسپولیس اعلام شد برگزاری تمرین در ورزشگاه الجنوب ممنوع است.
استدلال آنها هم این بود که زمین این ورزشگاه باید برای برگزاری مسابقه فینال در بالاترین سطح کیفیت بماند و حتی با برگزاری آخرین تمرین هر دو تیم در استادیوم الجنوب هم موافقت نشد که این تصمیم با اعتراض مسئولان پرسپولیس مواجه شد.مدیران باشگاه پرسپولیس پنجشنبه شب بلافاصله پس از اتمام تمرین خود بار دیگر این درخواست را مطرح کردند تا دست کم آخرین تمرین قبل از بازی با اولسان در این زمین برگزار شود که باز هم جواب منفی گرفتند.
در نهایت مدیران AFC به باشگاه پرسپولیس اعلام کردند ۵ نفر از اعضای تیم و باشگاه می‌توانند با حضور در ورزشگاه الجنوب کیفیت زمین، جایگاه VIP، محل نصب ماکت‌های مربوط به طرفداران پرسپولیس و سکوهای محل استقرار هواداران دارای بلیت این تیم، رختکن و سایر نقاط ورزشگاه را مورد بررسی قرار بدهند.
به همین خاطر دیروز بعد از نشست خبری یحیی گل‌محمدی، حمید مطهری، سیدجلال حسینی و مظاهر رحیم‌پور در ورزشگاه حاضر شدند و کیفیت زمین را به دقت بررسی کردند.
پاول لوزانف مدیر بخش اجرایی لیگ قهرمانان که در تمرین عصر روز پنجشنبه پرسپولیس حاضر شده بود با تأکید بر دریافت درخواست باشگاه پرسپولیس برای انجام تمرین در زمین اصلی ورزشگاه الجنوب، گفت: «برای ما بسیار راحت بود که در پاسخ به نامه‌های شما بگوییم امکان برگزاری تمرین در زمین اصلی وجود ندارد اما تلاش زیادی کردیم که این امکان را فراهم آوریم و پرسپولیس بتواند در زمین اصلی تمرین کند ولی فدراسیون فوتبال قطر به ما این اجازه را نداد. دلیل‌شان هم این بود که چمن ورزشگاه الجنوب که در مراحل قبلی رقابت‌ تیم‌های شرق آسیا، مورد استفاده قرار گرفته، کشش چنین فشاری را ندارد. برای بازی فینال این موضوع اهمیت زیادی برای میزبان و همچنین فدراسیون فوتبال قطر داشت که شرایط زمین چمن ورزشگاه را در بهترین کیفیت ممکن حفظ کند.» 
در این خصوص دیروز افشین پیروانی توضیح داد: «ما خیلی تلاش کردیم و نامه‌های زیادی زدیم. حتی حضوری صحبت کردیم، AFC هم موافقت کرد اما می‌گویند فدراسیون قطر به خاطر خرابی زمین مخالفت کرده است. این موضوع یک مقداری قابل قبول نیست. کشوری که می‌خواهد جام جهانی را برگزار کند با یک جلسه تمرین برای زمین اتفاقی نمی‌افتد. ما خواستیم انصاف و تعادل رعایت شود. اولسان در این زمین بازی کرده است. من در جلسه هماهنگی بازی هم به حالتی اعتراضی گفتم برای روز بازی فاصله هتل تا ورزشگاه چقدر است؟ یعنی حتی ما این را هم نمی‌دانیم. منطق این را می‌گفت ما یک جلسه تمرین داشته باشیم. در این موضوع به نظرم کم‌لطفی کردند.»

Page Generated in 0.0060 sec