printlogo


کد خبر: 221002تاریخ: 1399/9/29 00:00
نه عضو هیأت مدیره است، نه موافقت خلیل‌زاده را دارد!
مدیرعاملی مددی با حداقل اختیارات

حکم مدیرعاملی احمد مددی، در شرایطی امضا شد که اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال ماه‌ها به دنبال دیگر افراد بودند تا بر مسند مدیریت این باشگاه بنشانند. 
در یک ماه اخیر نیز شایعاتی در خصوص حضور نظری جویباری و پندار توفیقی در سمت مدیرعاملی باشگاه استقلال شنیده شد اما در نهایت وزارت ورزش و جوانان این دو را تأیید نکرد تا احمد مددی تنها گزینه مورد تأیید این وزارتخانه برای معرفی به اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال باشد. تأیید نشدن برخی گزینه‌ها برای حضور در مدیر عاملی استقلال باعث تنش‌هایی در هیأت مدیره باشگاه استقلال شده و حتی هفته پیش یکی از اعضای هیأت مدیره به نام زبده نیز از سمت خود کناره‌گیری کرد که وزارت ورزش و جوانان با این استعفا مخالفت کرد تا حواشی هیأت مدیره بیشتر نشود. با این حال در نهایت حرف وزارت ورزش به کرسی نشست و احمد مددی در حالی که تأیید رئیس هیأت مدیره باشگاه استقلال را در اختیار نداشت به عنوان مدیرعامل استقلال برگزیده شد. در روز رأی‌گیری که در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، همه اعضای هیأت مدیره به مددی رأی دادند جز خلیل‌زاده که مشخص نشد چرا با مدیرعاملی مددی موافق نیست.
 این مخالفت نشان می‌دهد که در هیأت مدیره استقلال اجماع کافی برای مدیرعاملی مددی وجود نداشته و خلیل‌زاده به دنبال افراد دیگری برای حضور در پست مدیرعاملی باشگاه استقلال بوده است. خلیل‌زاده پیش‌تر هم با احمد سعادتمند اختلاف‌های بسیاری داشت و به شدت با حضور این شخص مخالف بود و دوست نداشت سعادتمند به عنوان مدیرعامل در این باشگاه فعالیت کند. با این حال، اعلام نام سعادتمند سبب شد تا نزدیک به 7 ماه او در کنار خلیل‌زاده فعالیت کند و در نهایت به دلیل نتایج ضعیف این همکاری به پایان برسد. حالا مشخص نیست با توجه به اینکه خلیل‌زاده همان حس را نسبت به احمد مددی دارد آیا همکاری او که رئیس هیأت مدیره است با عالی‌ترین رکن مدیریت باشگاه به چه نتیجه‌ای برسد. 
نکته عجیب‌تر در مدیرعاملی احمد مددی این است که او عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال نیست و عملاً نمی‌تواند در تصمیم‌گیری‌های کلان شرکت داشته باشد و حتی ممکن است هیأت مدیره باشگاه استقلال بدون اینکه او در جریان باشد حکم برکناری‌اش را صادر کند. عجیب‌تراز این مسائل، شروطی است که با مددی گذاشته شده و او نیز پذیرفته که تمام تصمیم‌گیری‌ها را با نظر مثبت هیأت مدیره انجام دهد. 
در حقیقت اگر بخواهیم به مدیرعاملی مددی واقع‌بینانه نگاه کنیم، به این باور می‌رسیم که او در شرایطی که حمایت رئیس هیأت مدیره را به دنبال خود ندارد و بی‌آنکه حق تصمیم‌گیری در خصوص مسائل جاری را داشته باشد به مدیریت باشگاه استقلال می‌پردازد؛ که این یعنی بی‌اختیاری کامل مدیرعاملی که انتظار می‌رفت با حضور خود قدری وضعیت باشگاه را سروسامان ببخشد. البته باید پذیرفت که مددی بعد از عبور استقلال از نقل‌ و انتقالات عملاً کار مهمی در این باشگاه ندارد.

Page Generated in 0.0060 sec