printlogo


کد خبر: 220999تاریخ: 1399/9/29 00:00
جهت یادآوری استقلالی‌ها
پرسپولیس با یک بازی کمتر در دربی 92

«قبلاً هم گفتم و آقای سهیل مهدی گفته بازی‌های عقب افتاده پرسپولیس قبل از دربی انجام می‌شود. ان‌شاءالله دو تیم با بازی برابر دربی را برگزار می‌کنند.» این جمله‌ای بود که محمود فکری در نشست خبری قبل از بازی با شهرخودرو مطرح کرد.
البته که این بحث جدیدی نیست و از همان روزهایی که دربی تهران بازی متفاوتی نسبت به بقیه بازی‌ها شد، این موضوع مورد توجه هر دو تیم قرار گرفت. دلیل اصلی‌اش هم این است که تیم‌ها بر این باورند که اگر رقیب بازی‌اش کمتر باشد درصد محرومیت و احتمال مصدومیت بازیکنانش کمتر خواهد بود.پس محمود فکری درخواست غیر منطقی نداشته و این حق طبیعی تیمش است که در شرایط برابر با پرسپولیس پا به میدان دربی بگذارد تا جای هیچ حرف و حدیثی باقی نماند اما اینکه تا امروز همیشه دو تیم در شرایط برابر مقابل هم قرار گرفتند نه اینطور نبوده است.
همین فصل گذشته فرهاد مجیدی در حالی از هفته هجدهم و بازی با نفت مسجدسلیمان کارش را به عنوان سرمربی استقلال آغاز کرد که بازی هفته هفدهم‌شان با فولاد به تعویق افتاده بود. در آن مقطع هم صحبت‌هایی می‌شد که چرا دو تیم در شرایط یکسان رودرروی هم قرار نمی‌گیرند. به هر حال هر چه بود آن بازی انجام نشد و استقلال قبل از دربی برگشت با یک بازی کمتر در تاریخ 17/11/98 شهرآورد تهران را برگزار کرد که نتیجه 2-2 را به همراه داشت. استقلال هم آن بازی معوقه‌اش با فولاد را حدود پنج ماه بعد در تاریخ 4/4/99 در اهواز برگزار کرد و با نتیجه 2بر1 هم شکست خورد.
البته امروز پرسپولیس سه بازی کمتر از استقلال انجام داده و طبق اعلام سازمان لیگ، زمان بازی با نساجی مشخص شده و باید منتظر بود و دید زمان بازی‌های معوقه‌اش با ذوب‌آهن و سپاهان چه تاریخی اعلام می‌شود. بدون تردید سازمان لیگ هم برای اینکه خودش را به چالش نکشاند و دچار حاشیه نکند، حداقل دو بازی از سه بازی معوقه پرسپولیس قبل از دربی را برگزار خواهد کرد. از طرفی زیاد پرداختن هم به این مهم می‌تواند تمرکز فکری و بازیکنان را کم کند.همانطور که سرمربی استقلال مدعی شده، سهیل مهدی قول داده که سرخابی‌ها قبل از دربی در شرایط برابر به مصاف هم بروند. به هرحال استقلال این شانس را برای خود قائل است که پرسپولیس در بازی‌های معوقه‌اش چند بازیکنش را به دلیل محرومیت از دست بدهد.

Page Generated in 0.0059 sec