printlogo


کد خبر: 220885تاریخ: 1399/9/26 00:00
خط دفاع و دروازه‌بان؛ نقطه قوت پرسپولیس
برانکو: بعد از پوکر حالا نوبت فتح لیگ قهرمانان آسیاست

گفت‌وگو
ناصرقراگزلو     
 
برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس در خصوص شرایط حساس سرخ‌پوشان و رویارویی مقابل تیم اولسان کره جنوبی در گفت و گو با ایران ورزشی نقطه نظرات جالبی دارد:
 
شما را در فینال آسیا در کشور قطر به عنوان تماشاگر ویژه در ورزشگاه محل مسابقه خواهیم دید؟
نه متأسفانه من در قطر نخواهم بود چون در آن تاریخ عازم کشورم هستم تا تعطیلات سال نو را در کنار خانواده‌ام در کشورم سپری کنم.
پیش‌بینی‌تان از بازی پرسپولیس مقابل اولسان کره چیست؟
هر دو تیم، تیم‌های بسیار خوب و قدری هستند. پرسپولیس از سد تیم‌های قدرتمندی در منطقه غرب آسیا گذاشته و به فینال رسیده. در سوی دیگر تیم اولسان هم با قدرت تیم‌های قوی از شرق را شکست داده و با اقتدار به فینال رسیده به همین دلیل من شانس پیروزی دو تیم را پنجاه پنجاه و برابر می‌دانم هر چند که به عنوان کسی که خودم سال‌ها مربی‌اش بودم از صمیم قلب دوست دارم پرسپولیس قهرمان شود و بازیکنان پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی جام را بالای سر ببرند ضمن اینکه پرسپولیس در انجا مزیت بزرگی دارد که تیم کره‌ای از آن 
بی‌بهره است.
چه مزیتی؟
در کشور قطر ایرانی‌های زیادی وجود دارند که مسلماً عرق زیادی به تیم‌های فوتبال کشورشان و پرسپولیس دارند و آنها می‌توانند با شوک مثبتی که با حضور و تشویق‌های‌شان به پرسپولیس وارد می‌سازند تیم محبوبشان را به سمت پیروزی و قهرمانی سوق 
دهند.
اما تیم کره‌ای چند بازیکن خطرناک در خط حمله و یکی دو پست دیگر دارد که مهارشان خیلی سخت است!
پرسپولیس هم بازیکن خوب و با تجربه کم ندارد. از سید جلال بگیرید تا چند مهره دیگر پرسپولیس که انصافاً همگی خیلی خوب و کارکشته و با تجربه‌اند و می‌توانند شرایط را در مواقع لازم به سود تیمشان در آورند.
یعنی خط دفاعی پرسپولیس می‌تواند جونیور را مهار کند؟
فوتبال یک بازی تیمی است و هیچ‌وقت یک بازیکن به تنهایی نمی‌تواند برای تیمش همه چیز را تغییر دهد. کادر فنی پرسپولیس باهوش است و حتماً در آنالیزی که از تیم رقیب خواهند داشت برای تک تک بازیکنانشان و مهار آنها برنامه خواهند داشت ضمن اینکه فراموش نکنید خط دروازه و دفاع پرسپولیس از جمله پست‌های قدرتمند پرسپولیس هستند.
و حرف آخر ...
من خودم با پرسپولیس به فینال رسیدم و این حس زیبا را تجربه کردم اما در آن مقطع به دلیل دو پنجره بسته نقل و انتقالات واقعاً با کمبود بازیکن مواجه بودیم و از این موضوع متضرر شدیم اما در حال حاضر خوشبختانه شرایط پرسپولیس خوب است و من خیلی امیدوارم پرسپولیس اولین تیم ایرانی باشد که بعد از پوکر تاریخی این بار اولین قهرمانی در بین تیم‌های ایرانی در تاریخ لیگ قهرمانان را هم کسب کند.
 

Page Generated in 0.0063 sec