printlogo


کد خبر: 220870تاریخ: 1399/9/26 00:00
بدهی که با افزایش قیمت ارز دو برابر شد
کشتی ایران گرفتار در نوسان قیمت ارز

 
فدراسیون کشتی در جدیدترین مرحله از تسویه بدهی‌های خود به اتحادیه جهانی کشتی مبلغ ۳میلیارد تومان پرداخت کرد. فدراسیون کشتی که از مدیریت‌های قبلی فدراسیون بدهی ارزی سنگینی به اتحادیه جهانی داشت، حالا در شرایطی به اقساط پایانی این بدهی رسیده که فقط یک قسط این بدهی تقریباً با تمام آن هنگام تحول گرفتن فدراسیون برابری می‌کند. از زمانی که علیرضا دبیر به‌عنوان رئیس فدراسیون کشتی انتخاب شد و فدراسیون را از بهروز نعمتی سرپرست فدراسیون تحویل گرفت، مبلغ 258هزار فرانک سوئیس بدهی این مجموعه به اتحادیه جهانی بود. آن موقع این بدهی با قیمت ارز آن زمان نزدیک به 3میلیارد تومان بود که فدراسیون کشتی در آن زمان با توافقی که با اتحادیه داشت قرار شد این بدهی را به‌مرور پرداخت کند اما در این یک سال اخیر وضعیت به حدی در ایران به‌هم ریخت و افزایش قیمت پیدا کرد که حالا فدراسیون کشتی مجبور شده فقط برای یک قسط از بدهی خود 3میلیارد تومان پرداخت کند. حالا با این قسط که در حاشیه مسابقات بین‌المللی در صربستان پرداخت شد، فدراسیون کشتی 20هزار فرانک دیگر به اتحادیه جهانی بدهکار است که همین مبلغ هم در حدود 600میلیون تومان می‌شود، در حالی که اگر تمام این بدهی در همان زمان که فدراسیون کشتی تحویل علیرضا دبیر شد از سوی این فدراسیون یا وزارت ورزش و یا کمیته ملی المپیک پرداخت می‌شد، الان 50درصد به سود فدراسیون کشتی بود.
این تغییر قیمت ارز نزدیک به 3 و نیم میلیارد تومان به بدهی‌های به‌جا مانده از فدراسیون‌های قبلی اضافه کرد؛ در حالی که می‌شد با اندکی حمایت از سوی مسئولان ورزش این بدهی به‌موقع پرداخت شود و هرگز ضرر 3 و نیم میلیاردی به‌خاطر این بدهی به وجود نیاید.
خوشبختانه فدراسیون کشتی اعلام کرد در دوره مدیریت جدید فدراسیون دیگر بدهی ارزی دیگری را به وجود نیاورده و در مدت زمان فعالیت فدراسیون (۱۷ ماه گذشته)، تمام تعهدات ارزی جدید پرداخت شده و هیچ‌گونه بدهی ارزی به اتحادیه جهانی کشتی در این زمان به وجود نیامده است. حالا قرار است این 20هزار دلار هم به همین زودی پرداخت شود.
 

Page Generated in 0.0055 sec