printlogo


کد خبر: 220867تاریخ: 1399/9/26 00:00
پایان نیم‌فصل اول لیگ والیبال با قهرمانی فولاد سیرجان
مدل VNL و میزبانان نامشخص دور برگشت!

دور رفت لیگ برتر والیبال به پس از رقابت‌های دور سوم متمرکز در تهران به پایان رسید. هفته پایانی تغییری در تیم‌های بالای جدول ایجاد نکرد و همان سه تیم بالایی جدول با غلبه بر حریفان خود به کارشان در نیم‌فصل اول پایان دادند. به این ترتیب در پایان نیم‌فصل اول فولاد سیرجان ایرانیان با 11 برد و دو باخت در صدر جدول قرار گرفت و تیم‌های شهرداری ارومیه و سپاهان اصفهان هم با همین شرایط و امتیاز کمتر در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. شهرداری و سپاهان البته از لحاظ امتیاز برابر و هر دو 32 امتیازی هستند و این معدل ست برده است که یکی را در رده دوم و دیگری را در رده سوم قرار داده است.
در حساس‌ترین بازی هفته هم هراز آمل، شهداب یزد را از پیش رو برداشت تا با 10 برد و 29 امتیاز رده چهارم را در اختیار بگیرد. از کل دیدارهای نیم‌فصل اول تنها یک بازی بین سایپا و شهرداری ورامین به‌عنوان تیم‌های ششم و هفتم جدول باقی مانده؛ رقابتی که پیروزی در آن می‌تواند سایپا را یک پله بالاتر برده و شهرداری را به شرایط برابر با حریف نارنجی‌پوش خود کند.
 
شیوه لیگ ملت‌ها و نامشخص بودن میزبان بعدی
در جلسه‌ای که پیش از آغاز دوباره لیگ پس از تعطیلی به‌خاطر شیوع کرونا برگزار شد، تیم‌ها تصمیم گرفتند ادامه مسابقات پس از برگزاری نیم‌فصل به‌صورت متمرکز در تهران، به شیوه لیگ ملت‌ها انجام شود. به این صورت که تیم‌ها به‌صورت گروهی در شهرهای مختلف جمع شوند و رقابت‌های خود را انجام دهند. این شیوه، میزبانی را به تمام تیم‌ها می‌دهد و شرایط را از شیوه متمرکز بهتر خواهد کرد و امکان برابری بیشتری به آن خواهد داد.
در این میان البته در یک ماه و نیم گذشته که رقابت‌های نیم‌فصل اول در حال برگزاری بود، فدراسیون باید تکلیف این میزبانی و برنامه دقیق این رقابت‌ها را مشخص می‌کرد؛ اتفاقی که نیفتاده و حالا دبیر فدراسیون تا روز یکشنبه آینده به تیم‌های متقاضی فرصت داده تا آمادگی خود برای میزبانی در دور برگشت را اعلام کنند! اتفاق عجیبی که نشان می‌دهد هنوز هیچ چیز درباره دور برگشت مشخص نیست و فدراسیون هم هنوز تکلیف خود را نمی‌داند.
شهرام عظیمی درباره میزبان دور برگشت لیگ برتر و شرایط انتخاب آنها گفت: «ما روز سه‌شنبه با باشگاه‌های‌ خود در مورد شرایط گرفتن میزبانی‌ها مکاتبه کردیم و تا یکشنبه هفته آینده به آنها فرصت دادیم تا اعلام آمادگی ‌کنند. پس از آن برای کنترل استانداردهای میزبانی ناظران خود را اعزام می‌کنیم. تا کنون مشکلی وجود نداشته و ما باید شرایط تیم‌های داوطلب برای میزبانی مسابقات دور برگشت را بررسی کنیم. ناظران خود را به شهرهای داوطلب‌ میزبانی‌ اعزام می‌کنیم تا امکانات زیرساختی را کنترل و بررسی کنند، در صورت موفقیت هر کدام از داوطلبان در موارد مدنظر فدراسیون، امتیاز میزبانی‌ به آنها اهدا می‌شود.»
طبق مدل لیگ ملت‌های والیبال، تیم‌های حاضر در لیگ به چهار گروه تقسیم شده و در چهار شهر مختلف رقابت خود را برگزار می‌کنند. در این میان البته به‌خاطر 14 تیمی بودن لیگ ایران تعداد تیم‌های هر گروه قدری متفاوت است. در این مدل برگزاری مسابقات، کمیته رویدادهای فدراسیون والیبال هر هفته تیم‌ها را به دو گروه چهار تیمی و دو گروه سه تیمی تقسیم خواهد کرد. البته تنها در یک هفته تیم‌ها به سه گروه چهار تیمی و یک گروه دو تیمی تقسیم‌بندی می‌شوند تا با هم رقابت کنند.
پس از پایان نیم‌فصل اول تیم‌ها مدتی را استراحت خواهند کرد و از دی‌ماه با تعیین میزبانان و قطعی شدن برنامه مسابقات، دور برگشت این لیگ هم آغاز و در نهایت با مشخص شدن هشت تیم برتر، کار به پلی‌آف و تعیین قهرمان این لیگ خواهد رسید.
 

Page Generated in 0.0839 sec