printlogo


کد خبر: 220860تاریخ: 1399/9/26 00:00
لژیونرها

درخواست هواداران پورتو برای حضور طارمی
مهدی تعویض شد؟ تلویزیون را خاموش کنید!
عملکرد خوب مهدی طارمی در پورتو، موجی از درخواست‌های هواداران این تیم پرتغالی را در فضای مجازی به همراه داشته است. آنها خواستار حضور طارمی در ترکیب ثابت تیم در همه بازی‌ها هستند و این موضوع را به عناوین مختلفی بیان کرده‌اند.
این درخواست‌ها و اعتراض به حضور طارمی به عنوان یار تعویضی بعد از گل دیدنی طارمی در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی پرتغال شدت گرفت. در این بازی پورتو در استادیوم دراگائو به مصاف توندلا رفت و طارمی را در ترکیب ثابت خود داشت.
در دقیقه ۴ این مسابقه پاس در عمق از میانه زمین به محوطه جریمه توندلا را مهدی طارمی در رقابت تنه به تنه با مدافع حریف با تکل بلند زد که توپ پس از دفع ناقص دروازه‌بان و برخورد دوباره با ستاره ایرانی پورتو تبدیل به گل شد. این گل طارمی شباهت عجیبی به گل مارکو فان باستن اسطوره فوتبال هلند در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های یورو 1988 در بازی مقابل آلمان داشت. در ادامه بازی شب گذشته، مارگا دیگر مهاجم پورتو نیز یک گل برای این تیم به ثمر رساند و در نهایت شاگردان کونسیسائو با نتیجه 2 بر یک از سد حریف خود گذشتند تا این تیم به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی پرتغال (Taça de Portugal) صعود کند. طارمی پیش از این نیز یک گل در مرحله قبلی جام حذفی به ثمر رسانده بود و در رقابت‌های لیگ پرتغال نیز دو گل دیگر برای پورتو وارد دروازه حریفان کرده است و این در حالی است که این بازیکن ایرانی دقایق زیادی را در ترکیب تیمش به میدان نرفته است.
حضور طارمی در ترکیب تیمش زیاد نبوده و سرجیو کونسیسائو سرمربی آبی و سفید‌های پورتو در بیشتر بازی‌ها، طارمی را به عنوان بازیکن ذخیره به میدان فرستاده ولی او به خوبی از این فرصت‌های اندک استفاده کرده است. اتفاقی که با واکنش هواداران پورتو در فضای مجازی نیز همراه بوده است و آنها معتقدند که طارمی باید در ترکیب اصلی تیمش به میدان برود.
طارمی در دقیقه 73 تعویض شد و جای خودش را به روماریو بارا داد. تعویضی که به مذاق هواداران پورتو خوش نیامد. آنها نسبت به تعویض طارمی از کونسیسائو انتقاد کرده بودند و گفته بودند سرمربی تیم دیگر چه چیزی می‌خواهد تا طارمی را در ترکیب اصلی قرار دهد؟
حتی عده‌ای در وصف خسته‌ کننده بازی‌های پورتو بدون طارمی نوشته بودند: «طارمی تعویض شد؟ خب پس زمان خاموش کردن تلویزیون من نیز فرا رسیده است!»
 
 
رمزگشایی از اظهارات سرمربی آنتورپ
بیرانوند با اجبار بازی کرد؟
عملکرد علیرضا بیرانوند در بازی تیم آنتورپ مقابل کلاب بروژ در لیگ بلژیک به گونه‌ای بود که «ایوان لکو» سرمربی آنتورپ در همان نشست خبری از این دروازه‌بان ایرانی انتقاد کرد و گفت که تصمیمش برای بازی دادن به بیرانوند درست نبوده است. این مسأله واکنش‌های زیادی را در بلژیک به دنبال داشت.
«ویم دکنیک» که سابقه دروازه‌بانی در تیم آنتورپ را هم دارد، گفت: «تصور می‌کنم انتخاب بیرانوند -برای قرار گرفتن درون دروازه- یک انتخاب اجباری بود. این انتخابی بود که از سوی لکو صورت نگرفت و در واقع انتخاب قلبی سرمربی نبود. لکو دوست داشت بوتز را انتخاب کند اما چیزهای دیگری در این زمینه -بازی کردن بیرانوند- نقش داشت. ایوان لکو بعد از بازی گفت «ما» روی بازی کردن بیرانوند قمار کردیم. منظور او احتمالاً مدیریت باشگاه است. به احتمال زیاد لوسیانو دونفریو از نفوذ خود برای بازی کردن بیرانوند استفاده کرده است.»

 


Page Generated in 0.0050 sec