printlogo


کد خبر: 220859تاریخ: 1399/9/26 00:00
سوژه

دو معبر تهران به نام «پورحیدری» و «کاشانی»
رئیس کمیته ورزش شورای شهر تهران از نامگذاری دو خیابان در پایتخت به نام دو تن از پیشکسوتان تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس خبر داد.
حجت نظری در حاشیه جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران دراین‌باره گفت: «با تصویب اعضای شورای شهر تهران، خیابان روشنایی در منطقه یک شهرداری تهران که در مجاورت منزل زنده‌یاد منصور پورحیدری از بزرگان ملی‌پوش و پیشکسوت باشگاه استقلال قرار دارد، به نام وی تغییر نام یافت.»
او همچنین تأکید کرد: «همچنین اعضای شورای شهر، با تغییر نام بلوار گلستان در منطقه هشت شهرداری تهران، به نام زنده‌یاد جعفر کاشانی دیگر ملی‌پوش خوشنام و از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس نیز موافقت کردند. دلیل این نامگذاری قرار گرفتن باشگاه شاهین در این خیابان است که مرحوم کاشانی زحمت‌های زیادی برای آن متحمل شدند.»
نظری از نصب تندیس این دو پیشکسوت نیز خبر داد: «هر دو نامگذاری با توافق و تعامل با دو خانواده صورت گرفت و به‌زودی تندیس این دو عزیز نیز در محل دو خیابان نامگذاری شده نصب خواهد شد.»
عضو شورای شهر تهران به رویه نامگذاری‌ها در تهران اشاره کرد: «شورای شهر فرای رنگ‌ها و تیم‌ها در تلاش است تا مردم بزرگان و افتخارآفرینان ملی، ورزشی، فرهنگی، هنری و... را بیشتر بشناسند و به مرور از یاد نبرند. در همین راستا نیز در این دوره بیش از نیمی از نامگذاری‌های انجام شده مربوط به شهدا و ایثارگران بوده و تلاش کردیم تا برای حفظ هویت تاریخی و فرهنگی شهر، نام دیگر مفاخر را نیز بر معابر قرار دهیم.»
او در پاسخ به این انتقاد که شورای شهر تهران تنها اقدام به تغییر نام خیابان‌ها و معابر کرده است، گفت: «این موضوع بیشتر جریان‌سازی و تبلیغ رسانه‌ای است و اتفاقاً افرادی که سعی در القای این موارد دارند، می‌خواهند با جریان‌سازی رسانه‌ای تلاش کنند تا اقدامات شورا و مدیریت شهری در بازپس‌گیری املاک واگذار شده، اجرای پروژه‌های محلی که موجب رضایتمندی شهروندان شده، جلوگیری از وقوع سیل در مترو و معابر در پی‌ بارندگی‌های شدید، افتتاح بوستان‌ها و فضاهای محلی، سمن‌سراها و صدها مورد دیگر به چشم نیاید.»
نظری تأکید کرد: «به همین دلیل نیز از مردم می‌خواهم که اقدامات و مصوبات شورا را به شکل مستقیم از طریق سامانه مصوبات و نیز سامانه طرح‌ها و لوایح که اتفاقاً همین سامانه نیز جزو دستاوردهای شورای فعلی است دنبال کند.»
 
 
تلاش برای برگزاری جام ملت‌های 2027
قطر پرونده میزبانی جام ملت‌ها را تحویل داد
اتحادیه فوتبال قطر از طریق سفیر این کشور در مالزی، بخش چهارم و نهایی پرونده میزبانی جام ملت‌های آسیا 2027 که شامل تمام شرایط میزبانی مورد تأیید AFC است را تحویل داد. در این مرحله کاندیدای میزبانی (اتحادیه فوتبال قطر) متعهد به رعایت کلیه شرایط میزبانی طبق برنامه مصوب کنفدراسیون فوتبال آسیا و مطابق با شرایط و ضوابط میزبانی می‌شود. قطر برای کسب میزبانی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا تلاش دارد از تجربه موفق برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا 2020 که میزبان هر دو بخش غرب و شرق و همچنین دیدار فینال را به عهده دارد برای برگزاری رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2027 استفاده کند.
به گزارش «الرایه» رئیس فدراسیون فوتبال قطر گفت: «قطر آماده است تا با استفاده از امکانات مدرن میزبانی جام جهانی 2022 نوزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا را برگزار کند.» این گزارش اتحادیه فوتبال قطر قسمت اول پرونده میزبانی‌اش را در 26 آگوست گذشته و قسمت دوم که شامل الزامات قانونی بود را در بیست و نهم اکتبر و همچنین قسمت سوم که مربوط به الزامات و ضمانت برگزاری مسابقات بود را 26 نوامبر گذشته به AFC تحویل داده است. همه این پرونده‌ها شامل شرایط میزبانی قطر برای میزبانی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا بوده است.

 


Page Generated in 0.0051 sec