printlogo


کد خبر: 220858تاریخ: 1399/9/26 00:00
صدرنشینی موقت اتفاق تازه و جذابی برای استقلال نیست
لابه‌لای حرف‌های محمود فکری

مازیار گیلکان
 
 استقلال باید هفته به هفته بازی‌اش را اصلاح کند، باید هفته به هفته به بازی خود چیزهای تازه‌ای سنجاق کند و به شکل و فرم بهتری برسد، باید ایده‌هایش را در بازی نمایش دهد تا منتقدانش باور کنند که قرار است در بازی استقلال حوادث تازه‌ای رخ دهد و قدم‌ها به سمت بازی بهتر و زیباتر و نتیجه‌بخش باشد.
تمام گله‌ها از استقلال قرار نگرفتن در این مسیر است. اگر محمود فکری بتواند این نگاه را از تیمش بردارد و نشان دهد که قدم‌ها به سمت اتفاقات بهتر در جربان بازی استقلال است، آنگاه جنس نگاه‌ها و نقدها درباره استقلال تغییر خواهد کرد. این اتفاق با حرف رخ نمی‌دهد، با گله از دشمنان فرضی و خیالی استقلال رخ نمی‌دهد، بلکه در جریان تمرینات این تیم و به دست و اندیشه کادر فنی رخ خواهد داد، همان چیزی که عده‌ای معتقدند باید تقویت شود. فکری درباره باشگاه استقلال می‌گوید: «مهم‌ترین و سخت‌ترین کار ما ساختارسازی است. در طول ۵ تا ۶ سال و یا بیشتر اتفاقاتی در تیم رخ داده که جایگاه‌ها در تیم عوض شده است. تمام تلاش ما این است که مشکلاتی که در تیم رخ داده را رفع کنیم و ساختار و شخصیت‌سازی را به وجود بیاوریم. زمانی که این اتفاق بیفتد، می‌توانیم خیلی راحت از قهرمانی صحبت کنیم.»
اما فکری همین جملاتش را که البته از بدیهیات است و بعید به نظر می‌رسد که فکری تبحری در این پروژه داشته باشد، باید در تیمش اجرا کند. او باید در زمین به اجراکنندگان ایده‌هایش شخصیت فنی بدهد و البته پیش‌تر باید ایده‌هایی برای بازی شکل گرفته باشند. این مهم‌ترین مسئولیت اوست.
 بعد از انجام حداقل‌های این مسئولیت‌های فنی می‌توانیم از فکری درباره پروژه‌ شخصیت‌سازی‌اش در باشگاه استقلال بشنویم و بفهمیم که برای این کار چه ایده و نظری دارد. استقلال به صدر جدول رفته و البته فکری به درستی می‌گوید: «خدا را شکر در هفته ششم توانستیم به صدر جدول صعود کنیم. چه الان در صدر باشیم و چه نیم فصل، اتفاق خاصی را رقم نمی‌زند و به ما چیزی نمی‌دهند. مهم این است که فاصله‌مان با صدر جدول زیاد نشود. با توجه به تمام مشکلاتی که داشتیم، یکی از برنامه‌‌‌های ما این بود که از نظر امتیازی فاصله‌مان زیاد نشود و بتوانیم خودمان را به بالای جدول برسانیم.»
فکری البته می‌داند که صدرنشینی موقت اتفاق تازه و جذابی برای استقلال نیست و قضاوت‌ها در آینده سختگیرانه خواهند بود.

Page Generated in 0.0058 sec