printlogo


کد خبر: 220854تاریخ: 1399/9/26 00:00
فکری در فکر رهایی از زندان ترس
ای پرنده، پَر بگیر!
سرمربی استقلال از این به‌بعد می‌تواند روی داریوش شجاعیان، مهدی مهدی‌پور و سبحان خاقانی حساب بیشتری باز کند تا دست اغیار از تیم کوتاه شود. ترسیم مسیر پر گرفتن استقلال تنها با رهایی از بند چنین افرادی ممکن است و فکری باید به این موضوع دقت بیشتری داشته باشد

از تغییر تاکتیک و سیستم تیم استقلال در دیدار با شهرخودرو مشخص شد که محمود فکری تیغ تیز انتقاد و شلیک فشارها را کاملاً دریافته و در تدارک آماده‌سازی خود و کادرفنی‌اش برای ارسال پاسخی مناسب به هجمه‌هاست. استقلال در مشهد دو نیمه کاملاً متفاوت و دو چهره تماماً مختلف را از خود به منصه ظهور گذاشت تا فعلاً نتوان به این تیم امیدوار بود و انتظار خاصی از استقلال مدل لیگ بیستم داشت. آبی‌ها که در ششمین بازی خود توانستند بالاخره برای اولین بار در نیمه نخست یک بازی به گل برسند، نیمه دوم باز هم به اصل خود بازگشتند و با فرو رفتن در لاک دفاعی و تحمل فشار از سوی شهرخودروی 10 نفره، سردرگمی همیشگی خود را تکرار کردند تا یک بار دیگر هم رگه‌هایی از ترس در تفکرات کادرفنی این تیم به صورت هوادار پاشیده شود.
استقلالی که با فرهاد مجیدی و حتی تحت هدایت مجید نامجومطلق هم بی‌پروا حمله می‌کرد و ابایی از اجرایی کردن کارهای تاکتیکی ولو پراشتباه در دیدارهای مهم نداشت، حالا معتقد به اصولی نخ‌نما شده که آخرین بار در سال‌های انتهایی دهه 80 کاربردی بودند؛ جایی که تیم‌ها تنها برای نباختن به زمین مسابقه می‌آمدند و بازار فوتبال بی‌تاکتیک و علی‌اصغری در ایران داغِ داغ بود. گذشته از تفکرات بدوی و اشتباه کادرفنی آبی‌ها و ضعف‌های مدیریتی در رختکن تیم استقلال، محمود فکری در شرایطی مدعی شده بدترین استقلال تاریخ را به او داده‌اند که انگار مدیران این باشگاه از او تمنا کرده‌اند که قبول زحمت کند! یادمان نرفته که محمودخان قرار شد برای رسیدن به نیمکت اغواکننده استقلال تاوان رفیق‌بازی‌هایش را بدهد و خانه‌اش را هم به حراج بسپارد.
تیم فکری گرچه توانست از باند سفت مشهد به سمت صدر جدول لیگ بیستم تِیک‌آف کند اما این صدرنشینی هرگز قابل اعتنا نیست؛ چرا که دو روی یک سکه تنها به فاصله 90 دقیقه مشخص شد و استقلال نشان داد که هنوز به ثبات سیستمی و روانی لازم برای قهرمانی نرسیده. آبی‌ها نیمه اول را بهتر از 5 دیدار اخیر خود آغاز کردند و روی این بازی هجومی و پرریسک خود توانستند به 2 گل مهم هم برسند، اما نیمه دوم آغازی بر هراس‌های بی‌پایان محمود فکری بود و باز هم استقلال ترسید و عقب کشید. بی‌شک اگر رشید مظاهری روز درخشانی را سپری نمی‌کرد، هرگز خبری از پیروزی آبی‌پوشان در سرمای مشهد نبود و حتی شهرخودروی 10 نفره هم می‌توانست از تیم ماتم‌زده حاج محمود امتیاز به غنیمت بگیرد.
تنها نکته مثبت استقلال در تقابل با شاگردان سیدمهدی رحمتی، اعتماد به یک بازیکن جوان و حساب نکردن روی فرشید اسماعیلی و فرشید باقری بود که از ارکان اصلی ناکامی فکری طی 5 هفته پیشین لیگ محسوب می‌شوند. اسماعیلی که با رفتارهای نامحترمانه‌اش ارکان مدیریتی و ساختاری باشگاه استقلال را رسماً به سخره گرفت و اتفاقاً بازی‌اش دیگر چنگی به دل نمی‌زند، باید مدت‌های مدیدی از رختکن آبی‌ها دور باشد تا حساب هدایای میلیاردی‌اش با استقلال صاف شود. سرمربی استقلال از این به‌بعد می‌تواند روی داریوش شجاعیان، مهدی مهدی‌پور و سبحان خاقانی حساب بیشتری باز کند تا دست اغیار از تیم کوتاه شود. ترسیم مسیر پر گرفتن استقلال تنها با رهایی از بند چنین افرادی ممکن است و فکری باید به این موضوع دقت بیشتری داشته باشد.

Page Generated in 0.0068 sec