printlogo


کد خبر: 220847تاریخ: 1399/9/26 00:00
خرده گزارش

 رضایت 58 درصدی هواداران از نقل و انتقالات

پرسپولیس نقل و انتقالات پرماجرایی را سپری کرد؛ از خرید 8 بازیکن تا جدایی 8 بازیکن دیگر و در نهایت ناکامی برای خرید یک مدافع در روز آخر. در بسیاری از روزها نیز هواداران این تیم نگران بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی خود بودند اما در نهایت به نظر می‌رسد هواداران پرسپولیس از عملکرد این باشگاه در پنجره تابستانی رضایت داشته‌اند.

در یک نظرسنجی که بین هواداران پرسپولیس برگزار شده و مشارکت بیش از 13 هزار هوادار را به همراه داشته، 33درصد از شرکت‌کنندگان عملکرد باشگاه را «قابل قبول» خوانده‌اند. این در حالی است که 5/20درصد از برآیند فعالیت سرخ‌ها «راضی» و 2/5درصد نیز «بسیار راضی» هستند.
اما ناراضیان عملکرد مدیران باشگاه پرسپولیس هم کم نیستند. در این نظرسنجی دست‌کم 3/41درصد نسبت به عملکرد باشگاه پرسپولیس اعلام نارضایتی کرده‌اند تا مشخص شود جدایی چند بازیکن تأثیر مستقیمی در نظر هواداران پرسپولیس داشته است.
پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات تا آستانه محرومیت قطعی از دو پنجره هم پیش رفت اما در نهایت توانست مطالبات برانکو را پرداخت کند. این در شرایطی است که آنها 8 بازیکن را به خدمت گرفتند و 8 بازیکن هم از دست دادند.
 
 
 کلین‌شیت در فینال و ثبت یک رکورد ویژه
پرسپولیس دنبال عنوان بهترین خط دفاع لیگ قهرمانان
پرسپولیس با عملکرد دفاعی فوق‌العاده در لیگ قهرمانان توانسته با رکورد پنج کلین‌شیت به فینال آسیا صعود کند. تاکنون الشارجه (2)، الدحیل (3) و النصر (1) بار دروازه پرسپولیس را باز کرده‌اند و اگر حامد لک بتواند در دیدار با اولسان از گلزنی حریف جلوگیری کند، یک رکورد ویژه را ثبت می‌کند.الان بهترین آمار دفاعی برای یک تیم قهرمان آسیا به پوهانگ استیلرز کره جنوبی مربوط است. تیمی که در سال 2009 عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داد و در پایان با دریافت 9 گل در 13 بازی، جام قهرمانی را بالای سر برد و با میانگین 69/0 گل خورده در هر بازی، عنوان بهترین خط دفاع تیم‌های قهرمان را نیز کسب کرد. پس از آن نام اولسان هیوندای و وسترن سیدنی دیده می‌شود که هر یک در 13 بازی 10 گل خوردند.پرسپولیس تا الان در 9 بازی 6 گل خورده و اگر بتواند در فینال کلین‌شیت کند، با میانگین 6/0 گل در هر بازی، بالاتر از پوهانگ استیلرز، بهترین خط دفاعی تاریخ لیگ قهرمانان را به نام خود خواهد زد. این در حالی است که تاکنون تنها دو تیم العین و الاتحاد با دریافت کمتر از 10 گل به عنوان قهرمانی رسیده‌اند که البته باید توجه کرد تعداد بازی این تیم‌ها نیز تک‌رقمی بود.
 
 
 گزارش خبرگزاری کره‌ای از جنگ مجازی سرخابی‌ها
استقلالی‌ها حامی اولسان، پرسپولیسی‌ها طرفدار بوسان!
خبرگزاری یونهاپ نیوز کره جنوبی در گزارشی به درگیری هواداران ایرانی و کره‌ای در شبکه‌های اجتماعی قبل از فینال لیگ قهرمانان آسیا پرداخته.
 در این گزارش آمده پیام‌های حمایت از باشگاه اولسان تنها به کره‌ای‌ها محدود نبوده و پیامی به زبان فارسی در صفحه اینستاگرام باشگاه اولسان هیوندای دیده می‌شود. حتی یک حساب اینستاگرامی به زبان فارسی ایجاد می‌شود که در پروفایل حساب خود قید کرده: «امیدوارم اولسان هیوندای قهرمان آسیا شود.»
 یونهاپ در ادامه به مخاطبان کره‌ای خود درباره کری‌های بین هواداران استقلال و پرسپولیس به عنوان دو رقیب سنتی اشاره کرده و با اشاره به دربی بزرگ تهران بین این دو تیم، آن را با نبرد دو تیم سوون سامسونگ و اف‌سی سئول در کره مقایسه کرده است.این خبرگزاری کره‌ای نوشته که «دشمن دشمن من‌، دوست من است» در میان هواداران ایرانی پرسپولیس و استقلال ظاهراً خریدار دارد. به همین دلیل است که استقلالی‌ها دست به کار حمایت از اولسان زده‌اند. البته هوادار پرسپولیسی هم دو عکس از دو شکست اولسان را منتشر کرده که بدترین شکست‌های حافظه تاریخی این باشگاه هستند؛ دو شکست تلخ اولسان مقابل پوهانگ استیلرز در آخرین روز فصل 2013 و فصل 2019 لیگ کره که مانع قهرمانی اولسان در کی لیگ شد. دو شکستی که هر دو در ماه دسامبر اتفاق افتاده‌اند. این هوادار پرسپولیسی در پست خود به زبان فارسی نوشت: «هواداران پوهانگ استیلرز با به اشتراک گذاشتن این پست و یادآوری شکست‌های تلخ اولسان در ماه دسامبر به پرسپولیسی‌ها امیدواری دادند که شما قهرمان خواهید شد.»

 


Page Generated in 0.0052 sec