printlogo


کد خبر: 220830تاریخ: 1399/9/26 00:00
برندگان و بازندگان قرعه‌کشی لیگ قهرمانان
مسی اندوهگین رونالدو راضی

 مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان به پایان رسید و قرعه‌کشی مرحله حذفی این رقابت‌ها هم انجام شد. مانند همیشه، چند دیدار تماشایی در این مرحله برگزار خواهد شد، از جمله دیدار بین دو تیم بزرگ بارسلونا و پاری سن ژرمن و همچنین نبرد غول‌های لیگ برتری، یعنی چلسی و لیورپول، و اتلتیکو مادرید و لایپزیگ. اما چه کسی از این قرعه بیشترین رضایت را دارد؟ و چه کسی نگران صعود به دور بعد خواهد بود؟
 
 
بازنده: لیونل مسی
لیونل مسی در شش ماه اخیر روزگار تأسف‌باری را در نوکمپ گذرانده است و قرعه‌ای که نصیب بارسلونا شده بعید است حس و حال او را عوض کند.
بارسلونا با شکستی فاجعه‌بار در آخرین بازی در مرحله گروهی در خانه برابر یوونتوس، صدر جدول گروهش را از دست داد و حالا جریمه‌شان این است که مقابل پاری سن ژرمن، قهرمان فرانسه به میدان بروند.
پی‌اس‌جی به جز فصل پیش، اکثراً در اروپا ناموفق بوده اما آنها در فصل گذشته برای اولین بار به فینال لیگ قهرمانان راه یافتند و به این ترتیب اعتماد به نفس لازم را کسب کرده‌اند.
نیمار شاید به دلیل مصدومیت مچ پا به دیدار برابر تیم سابقش نرسد اما تیم توماس توخل بر این باور خواهد بود که کیفیت بیشتری نسبت به بارسلونا دارد.
در تابستان، شش سال از آخرین قهرمانی مسی در اروپا خواهد گذشت و حالا به نظر می‌رسد بهترین فرصت برای پایان دادن به انتظار قهرمانی این باشد که در ژانویه به یکی از رقبای بارسلونا بپیوندد.
 
 
برنده: کریستیانو رونالدو
تنها تیمی که در این مرحله حاضر است و از پنج لیگ معتبر اروپا نیست، پورتو است. مشخص بود که هر تیمی که به پورتو برخورد می‌کند از قرعه‌اش راضی خواهد بود.
حالا این امتیاز نصیب یوونتوس شده است و کریستیانو رونالدو به خانه‌اش برمی‌گردد. 11سال پیش آخرین باری بود که این بال سابق اسپورتینگ لیسبون در خانه پورتو بازی کرد و در آن هنگام شوت تماشایی از راه دور او کمک کرد منچستر یونایتد به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان برسد. البته یونایتد در آن فصل قهرمان نشد اما رونالدو پنج قهرمانی لیگ قهرمانان را در کارنامه دارد و برای این به تورین آورده شده که به 25 سال انتظار بیانکونری برای قهرمانی در اروپا خاتمه دهد.
او در دو فصل اول حضور در یووه بیشتر از این کاری نمی‌توانست انجام دهد. یوونتوس از سال 2019 تاکنون شش بازی در مرحله حذفی لیگ قهرمانان انجام داده که در آنها رونالدو تنها بازیکنی بوده که گل زده است. او امیدوار است که هم‌تیمی‌هایش این بار کمک بیشتری به او داشته باشند.
رونالدو فصل جاری را با فرمی درخشان آغاز کرده و 17 گل در تمامی رقابت‌ها زده، از جمله دو گلی که برابر بارسلونا در نوکمپ به ثمر رساند. او قاعدتاً می‌تواند به پورتو هم گل بزند، هرچند که این تیم پرتغالی در پنج بازی اخیر در اروپا، دروازه‌اش را بسته نگه داشته است.
 
 
بازنده: چلسی
تیم‌های سید یک بیش از همه دوست داشتند به اتلتیکو مادرید برخورد نکنند و فرانک لمپارد و چلسی خود را بدشانس می‌دانند که در این مرحله از لیگ قهرمانان باید به مصاف این تیم بروند.
شکست دادن تیم دیه‌گو سیمئونه در مجموع دو دیدار رفت و برگشت فوق‌العاده دشوار است و آنها فصل گذشته توانستند لیورپول، مدافع عنوان قهرمانی را حذف کنند.
فرم آنها در این فصل عالی بوده و اگر دو بازی کمتری که در لالیگا دارند را ببرند، با شش امتیاز اختلاف صدرنشین خواهند شد. تنها باخت‌های اتلتیکو در این فصل مقابل بایرن مونیخ و رئال مادرید 
بوده است.
هرچند چلسی توانست به‌خوبی از گروهش صعود کند اما امثال لوییس سوارس، ژوائو فلیکس و دیه‌گو کاستا آزمون بزرگی را برای تیم جوان لمپارد رقم خواهند زد.
 
 
برنده: پپ گواردیولا
پپ گواردیولا پس از امضای قرارداد جدید و دوساله با منچسترسیتی، حالا سه بار دیگر فرصت دارد که بخت خود را برای قهرمانی در لیگ قهرمانان بیازماید. او امیدوار بود آسان‌ترین قرعه ممکن را داشته باشد و بوروسیا مونشن‌گلادباخ احتمالاً ضعیف‌ترین تیم از میان هفت تیمی بود که سیتی ممکن بود به آنها برخورد کند. این مربی کاتالان به این ترتیب از قرعه‌اش راضی است.
گلادباخ از گروهی بسیار دشوار به شکلی غافلگیرکننده صعود کرد. آنها با رئال مادرید و اینتر همگروه بودند و در چهار بازی رودرروی این تیم‌ها، حتی یک برد هم نداشتند و به لطف پیروزی‌های پرگل مقابل شاختار دونتسک صعود کردند.
گواردیولا با سیتی در اروپا مقابل تیم‌های کوچکتر مشکل داشته است، مانند موناکو، تاتنهام و لیون اما این تیم او بخت بسیاری برای پیروزی مقابل تیمی دارد که در جدول لیگ آلمان هشتم است.
 
 
بازنده: یورگن کلوپ
مصدومیت‌ها در این فصل دست کلوپ را بسته است. او امیدوار بود که مسیر آسان‌تری تا مرحله یک‌چهارم نهایی پیش رو داشته باشد اما اینگونه نشد.
آربی لایپزیگ رقیب قدرتمندی است و مردان یولیان ناگلسمان در کورس قهرمانی پررقابت بوندس‌لیگا حضور دارند. 
آنها از گروه سختشان در لیگ قهرمانان، که پی‌اس‌جی و منچستر یونایتد هم در آن حضور داشتند صعود 
کردند.
لایپزیگ کیفیت خود را در فصل گذشته نشان داد و توانست تاتنهام و اتلتیکو مادرید را حذف کند و به نیمه‌نهایی برسد. ناگلسمان یک بار با هوفنهایم در سال 2017 در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان با لیورپول رودررو شد و در دو بازی رفت و برگشت با نتیجه شش بر سه شکست خورد اما تیم لایپزیگ او جوان و جذاب است و آزمون بسیار دشوارتری برای سرخ‌پوشان رقم خواهد زد.
 
 
برنده: رئال مادرید
رئال مادرید در یک هفته مهم، سه برد پیاپی کسب کرد و به نظر می‌رسد اوضاع برای شاگردان زین‌الدین زیدان خوب شده است. 
پیروزی مقابل گلادباخ در هفته ششم لیگ قهرمانان آنها را به دور بعد رساند، آن هم به عنوان تیم صدرنشین. دو پیروزی پیاپی در لالیگا مقابل سویا و اتلتیکو مادرید هم آنها را به کورس قهرمانی برگردانده است.
آنها در مرحله یک‌هشتم نهایی با آتالانتا بازی خواهند کرد، که یکی از تیم‌های شگفتی‌ساز فصل گذشته لیگ قهرمانان بود و به مرحله یک‌چهارم نهایی هم رسید.
اما تنش میان جیان‌پیرو گاسپرینی، مربی تیم و چند بازیکنش، از جمله پاپو گومس، ستاره هجومی تیم بالا گرفته است. این مشکل می‌تواند فصل آنها را ویران کند.
زیدان در اروپا رکوردی عالی دارد و در تنها چهار فصل، سه بار قهرمانی را تجربه کرده است. البته او باید فکری به حال فرم تیمش در خانه کند، چرا که آنها در پنج بازی خانگی اخیر در اروپا در مرحله حذفی پیروز نشده‌اند.
 
منبع: سایت گل
 
 

 


Page Generated in 0.0046 sec