printlogo


کد خبر: 220819تاریخ: 1399/9/26 00:00
هفته پنجم لیگ یک
دربی مربیان سرخابی

آرین یاری
 
تنها چهار هفته از رقابت‌های لیگ یک گذشته اما کاملاً می‌توان حساسیت بازی‌ها را از همین آغاز لیگ احساس کرد. اگر چه هنوز برای جدا کردن تیم‌های مدعی با سایر تیم‌ها خیلی زود است با این حال به نظر می‌رسد بعضی تیم‌ها با توجه به هزینه‌های‌شان فقط با هدف صعود پا به مسابقات گذاشته‌اند. تغییراتی که روی نیمکت برخی تیم‌ها به وجود آمده گواه همین ادعا است. امید روانخواه که تیمش را در ابتدا لیگ دویی بسته بود و بعد از خرید امتیاز داماش توسط مالک خیبر خرم‌آباد لیگ یکی شدند، نتایج‌شان با نوسان همراه بود و البته زمزمه‌های حضورش در استقلال هم باعث شد از این تیم جدا و جای خود را به عبدالله ویسی بدهد. سرمربی جدید خیبر مدعی است که حضورش در این تیم به خاطر صعود به لیگ برتر است: «...مطمئنا اگر نمی‌خواستند تیم به لیگ برتر صعود کند، به دنبال مربی دیگری می‌رفتند. من به بازیکنانم هم گفتم که اگر من اینجا هستم فقط به خاطر صعود به لیگ برتر است. لیگ دسته اول با لیگ برتر متفاوت است. در لیگ برتر تیمی که رده نهم را کسب می‌کند، می‌گویند فلان رتبه تک رقمی را آورده است یا تیمی که سوم یا چهارم می‌شود، سهمیه لیگ قهرمانان آسیا می‌گیرد اما در لیگ یک، سوم یا چهارم بودن هیچ سودی برای تیم‌ها ندارد بنابراین هر تیمی که در لیگ یک بازی می‌کند، حتماً باید برای صعود بجنگد.» ابراهیم میرزاپور هم که در پیکان به عنوان مربی دروازه‌بان‌ها کنار ویسی بود با همین سمت به تیم خیبر خرم‌آباد اضافه شد. ویسی حالا در اولین تجربه‌اش روی نیمکت این تیم باید رودرروی ملوانی قرار بگیرد که شرایطشان نسبت به سال گذشته بسیار متفاوت است. آنها هفته گذشته در دقایق پایانی پیروزی خانگی مقابل آرمان‌گهر را با تساوی عوض کردند. قوی سپید انزلی با مازیار زارع آمده که کار بزرگی انجام دهد. این بازی یکی از بازی‌های حساس و البته تماشایی این هفته خواهد بود.
اما جدایی حسن اشجاری که با تیم شهرداری آستارا از لیگ سه به لیگ یک آمده بود را شاید بتوان غیرمنتظره‌ترین اتفاق هفته چهارم دانست. طبق اعلام مدیرعامل باشگاه شهرداری آستارا، یاشین سزاوار کاپیتان این تیم به صورت موقت و تا انتخاب سرمربی جدید هدایت شهرداری آستارا را برعهده گرفت. شهرداری آستارا از چهار بازی چهار امتیاز دارد و حالا باید منتظر بود و دید دلیل این جدایی چه بوده است. تیم شمالی امروز میزبان استقلال ملاثانی خواهد بود. تیمی که هفته گذشته دربی اهواز را مقابل استقلال خوزستان با نتیجه ۴ بر یک واگذار کرد و از چهار بازی قبلی پنج امتیاز دارد.
در کرمان اما شرایط برای رضا مهاجری سرمربی مس خیلی خوب نیست. بعد از باخت خانگی مقابل فجر حالا او با تیم انتهای جدولی نود ارومیه روبه‌رو خواهد شد. برای نودی‌ها کسب یک امتیاز هم مقابل تیم پرمهره مس می‌تواند نتیجه خوبی باشد و همین هم کار را برای میزبان سخت می‌کند. تیم او اگر برنده بازی نشود شاید جایگاه فعلی‌اش (هشتمی) را در جدول از دست بدهد. تیم صدرنشین استقلال خوزستان از تیمی پذیرایی می‌کند که خیلی سخت امتیاز می‌دهد. آرمان‌گهر پنج امتیازی بود و به همان اندازه که گل می‌زند گل هم می‌خورد. آبی‌های اهوازی که سایه پارس جنوبی را پشت سرشان احساس می‌کنند فقط سه امتیاز را می‌خواهند تا صدرنشینی‌شان را حفظ کنند. محمد نصرتی سرمربی پارسی‌ها هم بعد از تساوی خانگی با خیبر در فکر جبران دو امتیاز از دست رفته در بازی امروز مقابل فجرسپاسی است اما شیرازی‌ها که هفته قبل مس را در کرمان شکست دادند، حریف بسیار قدرتمندی برای میهمان‌شان هستند.
رضا عنایتی از هوادار تیمی ساخته فوق‌العاده قابل احترام. آنها هفته گذشته در ساوه به تساوی بدون گل مقابل خوشه‌طلایی رضایت دادند. مهاجم سابق استقلال و آقای گل فوتبال کشورمان در ادوار گذشته لیگ برتر، در صورت پیروزی در بازی امروز شانس رسیدن به صدر جدول را دارد. بادران حریف هوادار در بازی هفته گذشته شهرداری آستارا را با یک گل شکست داده بود. تقابل محسن عاشوری و رضا عنایتی به عنوان سرخابی‌های سابق تماشایی خواهد بود.
رایکای بابل هم با نادر دست‌نشان در بازی قبلی توانست قشقایی را با دو گل در خانه‌اش شکست دهد. این پیروزی روحیه‌بخش آنها را برای بازی امروز با چوکا آماده کرده است. علی لطیفی سرمربی جدید چوکای تالش می‌داند که کسب امتیاز از دربی شمال بسیار سخت است. لطیفی هفته قبل گل‌ریحان را از پیش رو برداشت. حالا همین تیم کرجی باید از خوشه‌طلایی ساوه پذیرایی کند. این دو تیم قبل از نود ارومیه در انتهای جدول قرار دارند و بازی‌شان شش امتیازی خواهد بود. در آخرین بازی امروز هم شاهین شهرداری بوشهر که هفته قبل نود ارومیه را با یک گل شکست داد از قشقایی شیراز پذیرایی می‌کند. فراز کمالوند سرمربی بوشهری‌ها نمی‌خواهد تیمش را در رده ششم ببیند. از آن طرف تیم شیرازی هم دوست ندارد دومین شکست متوالی‌اش را تجربه کند. 

Page Generated in 0.0060 sec