printlogo


کد خبر: 220647تاریخ: 1399/9/23 00:00
آبادانی‌ها بعد از دریافت گل اول 8 امتیاز گرفته‌اند!
صنعت نفت، سلطان بازگشت

یادداشت
آرمن ساروخانیان  @armen7791
 
صنعت نفت آبادان دیروز توانست گل ‌گهر سیرجان را دو بر یک شکست دهد و با یازده امتیاز جای این تیم در صدر جدول را بگیرد. صدرنشینی گل ‌گهر حتی با حضور مربی باسابقه‌ای مثل قلعه‌نویی و بازیکنان مطرحی که ستون فقرات این تیم را می‌سازند تا حدودی غیرمنتظره بود، ولی صعود صنعت نفت به رتبه اول لیگ از آن هم عجیب‌تر است. صنعت نفت در لیگ نوزدهم با اسکوچیچ شروع خوبی داشت و یکی از تیم‌های بالای جدول بود، ولی با رفتن مربی کروات به تیم ملی، انسجامش را از دست داد و در نهایت به رتبه هفتم رسید. با مشکلات مالی باشگاه‌های نفتی، صنعت نفت پنجره نقل و انتقالات خوبی نداشت و تعدادی از بازیکنان اصلی‌اش را از دست داد. پورموسوی هم دیر به تیم اضافه شد و نتوانست خریدهای زیادی داشته باشد، با این حال او تیم خوبی ساخته که در این شش هفته نمایش خوبی داشته و متوسط 1/83 امتیاز در هر بازی را ثبت کرده است. فراموش نکنید که دو بازی از شش بازی آبادانی‌ها در تهران مقابل استقلال و پرسپولیس مدعی بوده و این ارزش صدرنشینی آنها را بیشتر می‌کند. تنها شکست این فصل صنعت نفت هم به بازی مقابل پرسپولیس، مدافع عنوان قهرمانی برمی‌گردد.
نکته جالب درباره صنعت نفت این است که آنها در اکثر بازی‌ها گل اول را دریافت کردند، ولی توانستند به بازی برگردند. در بازی دیروز هم گل اول بازی به نام گل گهر ثبت شد، ولی صنعت نفت توانست دو گل بزند و بازی را ببرد. تیم پورموسوی 8 امتیاز از یازده امتیازش را پس از دریافت گل اول و در موقعیت بازنده به دست آورده و این آمار فوق‌العاده‌ای است.
آنها در بازی هفته اول مقابل پیکان با شکست به رختکن رفتند، ولی با دو گل نیمه دوم طالب ریکانی به سه امتیاز رسیدند. شکست یک بر صفر هفته دوم مقابل پرسپولیس تنها باری است که شاگردان پورموسوی نتوانستند گل خورده را جبران کنند. در هفته سوم صنعت نفت با پنالتی دقیقه 90 ریکانی جواب گل میزبانش، شهر خودرو را داد و به تساوی یک بر یک رسید. هفته چهارم تنها مسابقه‌ای است که این تیم توانسته دروازه‌اش را بسته نگه دارد و با پنالتی دقیقه 86 ریکانی ذوب‌آهن را شکست داد. صنعت نفت در هفته پنجم میهمان استقلال بود و جواب گل احمد موسوی را با گل دقیقه 82 طیبی داد. آنها بعد از گل حتی فرصت زدن گل برتری را داشتند که مظاهری در موقعیت تک به تک توپ ریکانی را گرفت. در بازی هفته ششم یک بار دیگر صنعت نفت با شکست به رختکن رفت، ولی در نیمه دوم دو گل زودهنگام زد و با وجود حملات گل گهر توانست از برتری‌اش دفاع کند.
بر اساس آمار، اکثر تیم‌هایی که گل اول را می‌زنند، بازی را بدون امتیاز ترک نمی‌کنند (می‌برند یا مساوی می‌کنند). این آمار در لیگ‌ها و فصول مختلف متفاوت است، ولی گاهی دیده شده که به 80 درصد هم می‌رسد! صنعت نفت در پنج بازی این فصل گل اول را دریافت کرده و در موقعیت بازنده بوده که چهار بار توانسته جبران کند و دو بار هم برنده شود. این عملکرد فوق‌العاده‌ای است که در آن علاوه بر نکات فنی و تاکتیکی، روحیه بالای بازیکنان این تیم هم نقش پررنگی در آن دارد.
 

Page Generated in 0.0058 sec