printlogo


کد خبر: 219942تاریخ: 1399/9/15 00:00
پایان تمرین پولادمردان بعد از رکوردگیری لیگ
برگزاری حتمی آسیایی شرط اردوی دوم
چینی‌ها مهیای میزبانی

گزارش
رضا عباسپور     @rez7462
 
 پرونده مرحله اول اردوی تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا (گزینشی بازی‌های المپیک 2021 توکیو) قرار است، هفته آینده بعد از انجام رکوردگیری درون اردویی هفته اول لیگ بسته شود. اردویی که در شرایط قرنطینه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کمپ تمرینی تیم‌های ملی مجموعه ورزشی آزادی نزدیک به 40 روز برنامه‌ریزی شده بود اما با توجه به مبهم بودن زمان برگزاری مسابقات آسیایی ازبکستان و احتمال تغییر کشور میزبان این دوره از مسابقات، اوضاع تغییر کرد و حالا گفته می‌شود که آغاز دور دوم اردوی تیم ملی وزنه‌برداری بستگی به مسجل شدن زمان و مکان پیکارهای آسیایی 2021 دارد.
 
آمادگی چینی‌ها برای گرفتن میزبانی از ازبکستان
اگرچه وقتی به جدول زمانبندی و محل برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا (گزینشی بازی‌های المپیک در سال 2021) در سایت رسمی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری مراجعه می‌کنیم، هنوز نام کشور ازبکستان و شهر تاشکند به عنوان میزبان مسابقات آسیایی بزرگسالان در اسفندماه جاری (سال 2021 میلادی) ثبت شده است اما آخرین شنیده‌ها حاکی از آن است که اگر شرایط بحرانی دنیا به واسطه شیوع ویروس کرونا تا زمان اعلام شده کمرنگ‌تر از وضعیت فعلی نشود، به احتمال فراوان چینی‌ها که در بحث کنترل این ویروس شرایطی به مراتب بهتر نسبت به ازبکستانی‌ها دارند، برای تغییر محل و زمان برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا (گزینشی طلایی المپیک توکیو) آماده پذیرش میزبانی و برگزاری این مسابقات مهم و سرنوشت‌ساز هستند. البته هنوز همانطوری که گفته شد، فدراسیون جهانی وزنه‌برداری و کنفدراسیون وزنه‌برداری قاره آسیا برای تغییر مکان و زمان این مسابقات به نتیجه قطعی نرسیده‌اند، به همین دلیل فعلاً همان تاشکند ازبکستان در اسفندماه جاری مسئول و میزبان برگزاری این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا است. نهایتاً باید منتظر ماند و دید که هیأت رئیسه کنفدراسیون قاره آسیا و فدراسیون جهانی برای برگزاری این مسابقات به چه نتیجه‌ای می‌رسند. همین موضوع یعنی مشخص نبودن صد درصدی و قطعی زمان و میزبان برگزاری مسابقات آسیایی پیش رو در سال 2021، کادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری و مسئولین فدراسیون را بر آن داشته تا مرحله بعدی دور دوم اردوی آماده‌سازی تیم ملی وزنه‌برداری را منوط کند به قطعی شدن زمان و مکان برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا که به عنوان مسابقه گزینشی المپیک، حضور و کسب امتیاز در آن خصوصاً برای ستاره‌های شاخص و صاحبنام ملی‌پوش کشورمان همچون کیانوش رستمی و سهراب مرادی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
 
رستمی نیامد
حافظ قشقایی، حسین سلطانی، محمد زارعی، علی میری، صالح چراغی، کیانوش رستمی، سهراب مرادی، رسول معتمدی، سیدایوب موسوی، علی هاشمی، کیا قدمی و علی داودی، ملی‌پوشانی بودند که توسط محمدحسین برخواه و کادر کمکی او برای حضور در اردوی آسیایی از شورای فنی مجوز گرفتند. شاخص‌ترین چهره‌های وزنه‌برداری ایران در اوزان ۶۱، 81، 89، 96، 102، 109 و 109+ کیلوگرم که برای رقابت در میدان آسیایی و قطعی کردن 2 سهمیه ورودی وزنه‌برداری ایران به بازی‌های المپیک 2021 توکیو به اردوی تهران دعوت شدند. از بین نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی در پایتخت مثل گذشته فقط «کیانوش رستمی» غایب نامدار و شناخته شده مرحله اول اردویی بود. چهره‌ای که پیش از این هم بارها ثابت کرده بود که تمرین انفرادی با سبک و سیاق و برنامه‌ریزی خودش را به تمرین گروهی و دسته جمعی در اردوی تیم ملی وزنه‌برداری ترجیح می‌دهد. البته رستمی در رویدادهای گذشته عملکرد ناامید‌کننده و ناکامی‌های پی درپی را در مسابقات آسیایی و جهانی تجربه کرد. حالا باید منتظر ماند و دید که آیا او با همان فرمان قدیمی که کارش را پیش می‌برد، آیا می‌تواند در مسابقات آسیایی پیش رو که مسابقه گزینشی المپیک و سرنوشت‌ساز برای او به شمار می‌رود، ناکامی‌های قبل را پاک کرده و با برتری بر رقیب سرسخت و قدرتمند داخلی خود یعنی «سهراب مرادی»، همچنین رقبای گردن کلفت و نامدار آسیایی‌اش مثل (فارس الباخ قطری یا تیان تائوی چینی) برتری یافته و سهمیه ورودی به المپیک را در دسته 96 کیلوگرم به خودش اختصاص می‌دهد. یا اینکه شرایط برای او طور دیگری رقم می‌خورد؟
البته کنار کیانوش رستمی، سهراب مرادی در دسته 96 کیلوگرم قرار دارد که پس از سپری کردن دوره نقاهت جراحی روی کتف و کمر آسیب‌دیده‌اش، حالا با قدرت روی تخته وزنه‌برداری حاضر شده و با حضور در اردوی آماده‌سازی تهران، ثابت کرده که از نظر آمادگی رکوردی و انگیزشی آرام آرام به شرایط ایده‌آل قبل از مصدومیتش بازمی‌گردد. بنابراین کیانوش رستمی اگر دنبال سهمیه المپیک است حتماً اول باید بتواند از سد حریف بزرگ و قلدری به نام سهراب مرادی عبور کند که همه گونه برای رسیدن به المپیک و کسب دومین نشان طلایی رنگ خود در توکیو انگیزه و هدف دارد.

Page Generated in 0.0048 sec