printlogo


کد خبر: 219940تاریخ: 1399/9/15 00:00
دور مقدماتی لیگ برتر کشتی به پایان رسید
همه در هراس کـرونـا

گزارش
محسن وظیفه     
 
 رقابت‌های دور برگشت گروهی لیگ برتر کشتی فرنگی با برگزاری 12 مسابقه به پایان رسید و به این ترتیب تیم‌های راه یافته به مرحله نهایی مشخص شدند. در گروه الف تیم‌های سینا صنعت ایذه و فولاد اکسین اهواز به نیمه نهایی رسیده بودند و با برگزاری گروه ب تیم‌های بازار بزرگ ایران و دانشگاه آزاد هم به نیمه نهایی رسیدند.
 به این ترتیب در مرحله نیمه نهایی که هنوز زمان و مکان برگزاری آن مشخص نشده است، تیم سینا صنعت ایذه با دانشگاه آزاد و تیم بازار بزرگ هم با فولاد اکسین روبه‌رو می‌شوند تا تیم‌های راه یافته به فینال هم معرفی شوند. از جمله اتفاقات مهم دور برگشت شکست تیم صبا نور کردستان مقابل دانشگاه آزاد بود که با وجود جذب دو کشتی‌گیر گرجستانی که تنها تیمی هم بود که از کشتی‌گیران خارجی استفاده می‌کرد، نتوانست به مرحله نیمه نهایی برسد. این مسابقه دو نتیجه عجیب و غریب و مهم داشت که باعث به وجود آمدن سر و صداهای زیادی شد.
تیم دانشگاه آزاد که در دور رفت هم تیم صبا نور را شکست داده بود، در دور برگشت هم این شکست را پذیرا شد تا ناکام بزرگ مسابقات نام بگیرد. هدایت تیم صبا نور را ناصر نوربخش و جمشید خیرآبادی برعهده داشتند. دو مربی مدعی در عرصه کشتی فرنگی که یک شکست بزرگ در کارنامه آنها ثبت شد. تیم صبا نور بعد از شکست در دور رفت لیگ برتر کشتی فرنگی مقابل دانشگاه آزاد به سراغ کشتی‌گیران خارجی رفت و دو کشتی‌گیر گرجستانی را جذب کرد اما یکی از این کشتی‌گیران گرجستانی یعنی لری ابولادزه در وزن 63 کیلوگرم مقابل رضا مردی شکست خورد تا نقش مهمی را در شکست تیم صبا نور داشته باشد.
تیم دانشگاه آزاد این مسابقه را 6 بر 4 پیروز شد که یکی از این بردها در وزن 63 کیلوگرم بود و دیگری هم در وزن 97 کیلوگرم که محمد هادی ساروی از امیدهای کشتی ایران برای حضور در المپیک در توکیو در مصاف با مهدی بالی 3 بر یک شکست خورد تا او کار تیم صبا نور کردستان را تمام کند. 
این مسابقه جنجال زیادی به پا کرد و اعتراض زیادی به عملکرد داوران شد اما به هر شکل ساروی بازنده بیرون آمد. آن هم در شرایطی که محمد هادی ساروی در یکسال اخیر در هر مسابقه‌ای که به روی تشک رفته بود بالی را شکست داده بود. انتخابی تیم ملی امید و جام تختی در سال گذشته، دور لیگ برتر و انتخابی تیم ملی در همین یک ماه پیش چهار مسابقه‌ای بود که ساروی مقابل بالی به برتری رسید اما این بار شکست را پذیرا شد.
لیگ برتر کشتی فرنگی به هر شکلی بود به پایان رسید اما همچنان بحث حضور کشتی‌گیران کرونایی داغ است. تیم فولاد اکسین که در دور رفت با اقتدار حاضر شده بود، برای دور برگشت لیگ برتر بسیاری از کشتی‌گیران خود را به همراه نداشت. رامین طاهری و امین کاویانی نژاد از جمله چهره‌های شاخص این تیم بودند که ظاهراً به دلیل مصدومیت به این مسابقات نیامدند اما حالا شنیده شده تعدادی دیگر از کشتی‌گیران این تیم هم به کرونا مبتلا شده بودند.
ظاهراً این کشتی‌گیران بدون علائم بودند و به همراه سایر کشتی‌گیران در حال تمرین بودند و در هنگام اعزام به تهران متوجه شدند که تست برخی از کشتی‌گیران مثبت بوده و حالا به احتمال بسیار زیاد نفرات بیشتری از این تیم تا حالا مبتلا شده‌اند و احتمال اینکه رقبای این تیم هم مبتلا شده باشند، وجود دارد.
حالا با اتمام این مسابقات مشخص می‌شود که چه تعداد دیگر از کشتی‌گیران به کرونا مبتلا شده‌اند. کشتی این روزها ورزشکار مبتلا به کرونا زیاد داشت اما با این وجود مسابقات لیگ برتر کشتی فرنگی را برگزار کردند و حالا مسابقات گروه الف کشتی آزاد از روز یکشنبه شروع می‌شود.
 کشتی‌گیران تیم‌های حاضر در این مسابقات با انجام تست کرونا در قرنطینه قرار گرفتند. تیم‌های استقلال تهران، فرش ایران، شهدای زنجان و دانشگاه آزاد تیم‌های حاضر در گروه ب هستند که تیم‌های استقلال و دانشگاه آزاد برای صدرنشینی تلاش خواهند کرد.

Page Generated in 0.0057 sec