printlogo


کد خبر: 219918تاریخ: 1399/9/15 00:00
گزارش و مصاحبه

هم استادیوم داریم هم پهناوریم!
نبی: دولت موافق میزبانی جام ملت‌هاست
یکی از سوژه‌های فوتبال ایران در ماه‌های اخیر، بحث میزبانی جام ملت‌های آسیا است. ایران درخواست خود را داده و منتظر است تا شاید بتواند میزبانی را به دست بیاورد. مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره درخواست ایران برای میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۷ با وجود مشکلات مالی می‌گوید: «ما کشور پهناوری هستیم و استان‌های زیادی داریم که به لحاظ اقامت، حمل و نقل و زمین‌های تمرین شرایط لازم را دارند. اگر ما اعلام میزبانی کنیم دولت هم کمک می‌کند. به زودی استادیوم ۵۰ هزار نفری پارس شیراز هم افتتاح می‌شود. خوشبختانه دولت با این میزبانی موافقت کرده است. وقتی این موافقت‌ها تسهیل می‌شود، می‌توانیم میزبانی را تصاحب کنیم. ما مشکل هزینه نداریم، چون AFC بخشی از هزینه‌ها را متقبل می‌شود. باید امکانات سخت‌افزاری در دولت را بهبود ببخشیم و استادیوم‌ها را کامل کنیم. ضمن اینکه تفاوت‌های فرهنگی جزو ملاک‌های میزبانی نیست. در این زمینه رقبای ما قطر و عربستان هستند.»
دبیرکل فدراسیون فوتبال تأکید کرد که باید در پخش تلویزیونی مسابقات با AFC ارتباط لازم برقرار شود و دو طرف به توافق برسند. او گفت: «نیاز به برگزاری چند جلسه سه جانبه وجود دارد تا ارتباط‌های لازم ایجاد شود.»
نبی درباره انتقادها از انتخاب داود مهابادی برای سرمربیگری تیم جوانان می‌گوید: «او لیسانس فیزیولوژی و مدرک مربیگری حرفه‌ای دارد و در ۱۲ باشگاه هم مربیگری کرده است. در کنار آقای مهابادی، امین راستی از مربیان تیم‌های پایه حضور دارد. کادرفنی تیم جوانان خوب است. از یک هفته پیش اردو را هم شروع کردند و دو دیدار دوستانه با تیم‌های هوادار و سایپا برگزار کردند و نتیجه تساوی گرفتند. اردوی تاجیکستان را هم برای تیم نوجوانان و جوانان در نظر گرفته‌ایم تا به مرز آمادگی برسند.»
نبی در واکنش به اینکه آیا نامزد ریاست فدراسیون فوتبال خواهد شد یا خیر، از پاسخ طفره رفت تا شائبه شرکت او در انتخابات آتی این فدراسیون برای تصاحب کرسی ریاست قوت بگیرد.
 
 
درخشش دفاع راست ایرانی، این بار مقابل فاینورد
صادق محرمی علیه دیک ادووکات
دینامو زاگرب در حضور صادق محرمی، مدافع ایرانی خود مقابل فاینورد هلند به پیروزی رسید. بر همین اساس و در یکی از دیدارهای هفته پنجم لیگ اروپا در گروه K، تیم دینامو زاگرب کرواسی که صادق محرمی را مثل سه بازی قبلی خود در این رقابت‌ها جزو نفرات اصلی داشت، در استادیوم دِ کویپ روتردام میهمان تیم فاینورد هلند بود. یاران محرمی که تا پایان هفته چهارم مرحله گروهی لیگ اروپا سه امتیاز بیشتر از فاینورد کسب کرده و صدرنشین بودند، سعی داشتند در این مسابقه هم با حفظ این روند صعودشان را قطعی کنند.تیم دیناموزاگرب که در چهار بازی قبلی در لیگ اروپا دو مساوی و دو پیروزی داشت، این بار هم توانست به روند شکست‌ناپذیری خود ادامه بدهد و به برتری دو بر صفر مقابل فاینورد هلند برسد تا صعودش را قطعی کند. یاران محرمی با این برد یازده امتیازی شدند تا یک هفته قبل از پایان مرحله گروهی لیگ اروپا و با توجه به فاصله چهار امتیازی با ولفسبرگر اتریش رده دومی راهی دور حذفی شوند.صادق محرمی، ملی‌پوش ایرانی دیناموزاگرب کرواسی که در پنج مسابقه اخیرشان حضور ثابت داشته، مقابل فاینورد هلند هم تا پایان در زمین بود و نمایش درخشانی ارائه کرد تا از نگاه سوفا اسکور به‌عنوان دومین بازیکن برتر زمین انتخاب شود. محرمی در دیدار برابر فاینورد ۵۷ لمس توپ، ۲۸ پاس با دقت ۹۳ درصدی، سه پاس بلند صحیح، ۱۰ پیروزی در نبردهایی زمینی، چهار بار گرفتن خطا و یک دریبل موفق داشت.
نشریه ۲۴ ساعت کرواسی نیز پس از پایان بازی فاینورد مقابل دیناموزاگرب، به تمجید از صادق محرمی پرداخت و در بخشی از مطلب خود پیرامون این بازی نوشت: «مدافع راست ایرانی دیناموزاگرب خیلی خوب در تقابل با لوسیانو نارسینگ، مهاجم چپ فاینورد که بازیکن تند و تیز و تکنیکی است، کنار آمد و توپ‌های او را در چندین مرحله گرفت و بارها از او عبور کرد. مدت‌ها بود چنین مدافع با کیفیتی ندیده بودیم و نمایش او درخشان بود.»
بازی کم اشتباهی که محرمی در سمت راست خط دفاعی تیمش داشت و اجازه نداد فاینورد از آن جناح به گل برسد، موجب شد تا دیک ادووکات، سرمربی مشهور فاینورد که از بازیکنان نسل طلایی هلند است و سه مقطع نیز سرمربی تیم ملی این کشور بوده، حالا کار دشواری برای رساندن تیمش به مرحله حذفی داشته باشد، چرا که با شکست مقابل دیناموزاگرب به رده سوم هم سقوط کردند.

 


Page Generated in 0.0055 sec