printlogo


کد خبر: 219657تاریخ: 1399/9/10 00:00
بلاتکلیفی فدراسیون پزشکی – ورزشی یک‌ساله شد
انتخابات، معطل مجوز برای یک کاندیدا؟

بیش از یک سال است که فدراسیون پزشکی ورزشی با سرپرست اداره می‌شود و کماکان خبری از برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون نیست.
ششم آبان‌ماه سال گذشته دوره چهارساله ریاست غلامرضا نوروزی در فدراسیون پزشکی ورزشی به اتمام رسید اما با توجه به اینکه ۱۸ آبان‌ماه سال ۹۴ حکم ریاست او به امضای وزیر وقت ورزش و جوانان رسیده بود تا ۱۸ آبان‌ماه ۹۸ به طور قانونی ریاست این فدراسیون را برعهده داشت که البته این دوران تا ششم آذر طول کشید؛ زمانی که حکم سرپرستی برای مهرزاد خلیلیان صادر شد. بعد از مدتی مقدمات برگزاری مجمع انتخاباتی با شروع ثبت‌نام از کاندیداها آغاز شد و در نهایت مهرزاد خلیلیان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی، غلامرضا نوروزی رئیس سابق فدراسیون پزشکی ورزشی، امیرحسین براتی، سعید کاظمی، محمد اسد مسجدی، کرم‌الله علیمرادی، داود آزادبخت، حسن تامینی، ابراهیم عباسی، رضا میرابوطالب، فرزین حلبچی، داود باقری، محمد‌حسین پورغریب و جمال عزآبادی به منظور شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون پزشکی ورزشی ثبت‌نام کردند که از بین این اسامی، نام خلیلیان خیلی جدی‌تر شنیده می‌شد تا اینکه شرایط تغییر کرد و خلیلیان از این فدراسیون رفت تا موانعی که برای ریاستش وجود دارد را رفع کند.
۲۶ تیرماه سال جاری وزیر ورزش و جوانان در حکمی محمد‌اسد مسجدی را به عنوان سرپرست جدید فدراسیون پزشکی ورزشی منصوب کرد. موضوعی که باعث شد مسجدی از رقابت برای انتخابات انصراف دهد. در آن مقطع چیزی که اعلام شد این بود که مهرزاد خلیلیان به دلیل کاندیداتوری در انتخابات فدراسیون پزشکی ورزشی از سمت خود استعفا داده و این تصمیم در راستای اجرای عدالت در مورد تمامی کاندیداهای احراز پست فدراسیون پزشکی ورزشی انجام شده اما نباید احتمالات دیگر مثل موضوع بازنشستگی او را هم نادیده گرفت. گفته می‌شود در این مدت وزیر ورزش تلاش کرده برای خلیلیان مجوز بگیرد اما گویا فعلاً این اتفاق نیفتاده است.به هر حال درباره برگزاری این مجمع اما و اگرهای زیادی مطرح است که یکی از آنها موضوع تأیید صلاحیت‌ها است. درست است که برگزاری مجمع در اولویت است، ولی تا زمانی که خبر از تأیید صلاحیت نامزدها نشود، به طور حتم نمی‌توان در مورد زمان برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون اظهارنظر کرد؛ فدراسیونی که از ششم آذرماه سال گذشته تاکنون به مدت یک سال است بدون رئیس اداره می‌شود و کماکان مشخص نیست چه زمانی انتخابات آن برگزار می‌شود. البته نباید از مشکلاتی که شیوع ویروس کرونا ایجاد کرده، چشم‌پوشی کرد اما حتماً دلایل دیگری مانع برگزاری این مجمع شده است؛ چراکه در چند ماه اخیر چند مجمع انتخاباتی مثل دوومیدانی برگزار شده و اگر وزارت ورزش می‌خواست، انتخابات این فدراسیون را هم می‌توانست برگزار کند.

Page Generated in 0.0054 sec