printlogo


کد خبر: 219656تاریخ: 1399/9/10 00:00
سوریه دومین حریف بسکتبالیست‌ها در قطر
رقابتی برای صعود

تیم ملی بسکتبال که در نخستین رقابت خود در قطر برد سختی را مقابل عربستان به دست آورد، عصر امروز در دومین و آخرین رقابت خود در پنجره دوم رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا به مصاف سوریه می‌رود. بسکتبالیست‌های ایران پس از رقابت با عربستانی که بسیار بالاتر از حد و اندازه‌های خود ظاهر شد و کار را برای تیم ایران سخت کرد، باید با سوریه‌ای بازی کنند که فعلاً نشان داده ضعیف‌ترین تیم گروه است و کاندیدای اصلی حذف از گروه.
تیم ایران در پنجره این رقابت‌ها که سال گذشته در تهران برگزار شد، سوریه را با اختلافی بیش از 40 امتیاز شکست داد و در این بازی نیز کار چندان سختی برای پیروزی ندارد. البته که عربستان نشان داد نباید هیچ تیمی را دست کم گرفت و اگر این اتفاق بیفتد، کار به دقایق پایانی کوارتر چهار و نزدیک شدن به منطقه خطر می‌کشد.
قطعی شدن صعود
طبق قانون این رقابت‌ها که در شش گروه چهار تیمی برگزار می‌شود، دو تیم اول هر گروه به صورت مستقیم راهی کاپ آسیا می‌شوند و از میان تیم‌های سوم هم چهار تیم راهی این رقابت‌ها می‌شوند.حالا با توجه به نتایج به دست آمده و شرایط گروه، تیم ایران که با سه برد در صدر جدول گروه خود قرار دارد، اگر در بازی امروز پیروز شود، با چهار پیروزی صعود خود به کاپ آسیا را تا حدود زیادی قطعی می‌کند. صعودی که البته به احتمال قریب به یقین با صدرنشینی این گروه به دست خواهد آمد.
 
آمار خوب یخچالی
در رقابت ایران با عربستان و در روز نه چندان خوب تیم شاهین‌طبع، بهنام یخچالی یک بار دیگر درخشید و قابلیت‌های خودش را نشان داد. او در بازی با عربستان موفق شد با کسب ۲۷ امتیاز، ۳ ریباند، ۹ پاس گل، ۴ توپ ربایی و تأثیرگذاری ۳۱ بهترین بازیکن زمین شود.پس از پایان رقابت‌های دور اول مسئولان برگزاری رقابت‌ها نیز نام او را در میان پنج بازیکن برتر قرار دادند. یخچالی در کنار بازیکنانی از بحرین، فیلیپین، اندونزی و قطر به عنوان پنج بازیکن برتر دور اول انتخاب شد.
 
ضعف در زیر سبد
تیم مهران شاهین‌طبع در بازی مقابل عربستان شرایط خوبی در زیر سبد نداشت و هیچ‌کدام از بازیکنان پست پنج و صد‌البته چهارش نتوانستند عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارند. بازیکنانی مانند گرامی‌پور و رستم‌پور که در شرایط مسابقه نبودند و سایر بازیکنان مانند زنگنه، حسن‌زاده و میرزایی هم نتوانستند جای خالی حدادی را پر کنند.

Page Generated in 0.0053 sec