printlogo


کد خبر: 219651تاریخ: 1399/9/10 00:00
مصاحبه و خبر

تجلیل دبیر از سه پیشکسوت کشتی
دبیر: خیلی‌ها مدال دارند اما اخلاق ندارند
مراسم تقدیر از 3 پیشکسوت کشتی کشور در محل فدراسیون کشتی برگزار شد. در این مراسم که علیرضا دبیر رئیس فدراسیون، علی‌اکبر جیرسرایی رئیس کمیته پیشکسوتان و احمد عرب مسئول رسیدگی به امور پیشکسوتان حضور داشتند از سبحان روحی، حسین تورانیان و محمد اسماعیل‌زاده از پیشکسوتان قدیمی کشتی ایران تقدیر به عمل آمد. علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در این مراسم گفت: «پیش از این مشی بر این بود که هرکس مدال دارد پیشکسوت است و باید تجلیل شود در صورتی که ما اگر قهرمانی را در چند بعد نگاه کنیم یکی از آن کسب مدال است ولی سجایای اخلاقی، مقبولیت اجتماعی و برخورد با خانواده از دیگر بعدهای یک قهرمان و پهلوان است. 
خیلی از کشتی‌گیران بوده‌اند که به دلیل حق‌خوری‌ها و بد آوردن‌ها به حقشان نرسیدند و دستشان از مدال کوتاه ماند. متأسفانه در حال حاضر ملاک شرط پیشکسوت و قهرمان بودن شده است و من اصلاً این را قبول ندارم چرا که خیلی‌ها مدال دارند اما اخلاق ندارند و این در هر رشته‌ای وجود دارد.»
دبیر همچنین ادامه داد: «رویکرد فدراسیون این است که از پیشکسوتانی که زحمت کشیده‌اند چه با مدال و چه بی‌مدال قدردانی کنیم چراکه جمعی از پیشکسوتان ما که مدال ندارند، حقشان کسب مدال بوده است. 
کسب مدال ملاک نیست، مگر مدال به آدم ارزش انسانی می‌دهد، مهم شخصیت انسان است، آقایان روحی، تورانیان و اسماعیل‌زاده هرکدام در ظاهر مدال جهانی ندارند ولی هرکدام چندین قهرمان جهان و المپیک را برده‌اند و هم‌سن‌های شما و حریفان شما می‌دانند که چقدر شما خوب بوده‌اید و برای مثال کامران قاسم‌پور الان حریف حسن یزدانی است اما حسن یزدانی یک سوپراستار است و اگر قاسم‌پور هم برود می‌تواند مدال کسب کند.»
 
 
تقدیر فدراسیون جهانی از انجمن موی تای ایران
فدراسیون جهانی موی تای از انجمن موی تای ایران به دلیل فعالیت‌های صورت گرفته تقدیر کرد.
مجمع عمومی فدراسیون بین‌المللی موی تای IFMA، با حضور رئیس انجمن موی تای ایران به صورت مجازی و وبینار برگزار شد.
این جلسه با حضور ساکچای تاپسوان رئیس فدراسیون جهانی موی تای، استفان فوکس دبیرکل، سایر مسئولان ایفما، جواد نصیری رئیس انجمن موی تای ایران و عضو شورای ریاست فدراسیون بین‌المللی موی تای، سایر اعضای جهانی و میهمان ویژه یعنی رافائل چولی رئیس سازمان بین‌المللی گایسف برگزار شد.
در جریان این مجمع، تاپسوان رئیس و استفان فوکس دبیرکل ایفما از جواد نصیری رئیس انجمن موی تای ایران و عضو شورای ریاست فدراسیون جهانی به دلیل حضور فعال و قابل توجه ملی‌پوشان ایران و نتایج مناسب کسب شده در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ ترکیه و آسیایی ابوظبی پس از تغییرات ایجاد شده در رأس انجمن و ریاست مجدد نصیری تقدیر و تشکر کردند.

 


Page Generated in 0.0050 sec