printlogo


کد خبر: 219645تاریخ: 1399/9/10 00:00
در فوتبال حلوا خیرات نمی‌کنند
کفاشیان: برای ریاست برنامه‌ای ندارم

 
علی کفاشیان شنبه در مجمع فدراسیون حضور نداشت. او به گفته خودش خارج از تهران بود و مجمع را از طریق تلفن همراه پیگیری می‌کرد. کفاشیان اما با اشاره به مهم‌ترین تغییرات اساسنامه و اینکه راه برای آنهایی که می‌خواهند رئیس فدراسیون شوند باز شده، گفت: «فعلاً فدراسیون یک سال وقت دارد که اساسنامه را بعد از انتخابات هیأت رئیسه به صورت قانون غیرانتفاعی و مستقل ثبت کند. این مهم‌ترین تغییر اساسنامه است. البته تغییرات جزئی دیگری نیز لحاظ شده، از جمله اینکه تعداد اعضای مجمع بیشتر و شرایط ورود به مدیریت فوتبال راحت‌تر شد. کسانی که می‌خواهند وارد مدیریت شوند، حتی اگر سابقه جزئی در مدیریت هر رشته ورزشی داشته باشند می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و نیاز نیست حتماً فوتبالی باشند. کسی که می‌خواهد در انتخابات شرکت کند باید امتحان خودش را پس داده باشد، چون فوتبال جایی نیست که هر کسی بتواند آن را اداره کند. خود من با سابقه 18 سال حضور در فدراسیون، 4 سال حضور در کمیته ملی المپیک و حضور در وزارت ورزش یک حرکت‌هایی انجام دادم و معتقدم فوتبال یک فرد توانمند می‌خواهد.»
وی در خصوص اینکه آیا کسی که سابقه حضور در تیم ملی دارد می‌تواند به عنوان رئیس یا نایب رئیس به فدراسیون کمک کنند، گفت: «کسانی که سابقه کار و بازی‌های زیاد داشته باشند شاید در پست مدیریت شرکت نکنند. پست مدیریت در فدراسیون جایی نیست که در آن حلوا خیرات کنند. در فوتبال از هر نهادی دخالت می‌کنند و کسی که رئیس می‌شود باید حوصله این موارد را داشته باشد. البته کسی مثل پلاتینی این کار را کرده که در یوفا فعالیت داشته است. همین آقای دادکان و خیلی‌های دیگر در کشور خود ما کار کرده‌اند و فوتبالی‌ها به آنها احترام می‌گذارند. اگر این افراد بیایند مورد قبول هستند ولی اگر شرکت نکنند و خودشان نیایند افراد دیگر انتخاب می‌شوند.»
 رئیس اسبق فدراسیون در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است نامزد ریاست فدراسیون شود، گفت: «من قصدی برای نامزد شدن برای ریاست فدراسیون ندارم.»
کفاشیان در خصوص اینکه آیا بازنشسته‌ها می‌توانند نامزد فدراسیون شوند، نیز گفت: «بله، با قانون فعلی محدودیت سنی از اساسنامه حذف شده و بازنشسته‌ها می‌توانند در انتخابات شرکت کنند اما نه برای ریاست چون ریاست فدراسیون شغل محسوب می‌شود و فدراسیون فوتبال یک نهاد عمومی غیر دولتی است و بازنشسته‌ها نمی‌توانند برای ریاست ثبت نام کنند.»
 

Page Generated in 0.0062 sec