printlogo


کد خبر: 219644تاریخ: 1399/9/10 00:00
انتقاد از کونسیسائو جواب داد
طارمی فیکس شد اما گل نزد

 
طی روزها و هفته‌های اخیر انتقادهای تندی از سرجیو کونسیسائو، سرمربی پورتو صورت گرفته و خیلی‌ها این سؤال را مطرح می‌کنند که چرا از مهدی طارمی در ترکیب اصلی پورتو استفاده نمی‌کند. کونسیسائو اما برابر سانتاکلارا در لیگ پرتغال، موافقت خود را با این موضوع اعلام کرد و نام طارمی را در ترکیب اصلی قرار داد. بر این اساس و در یکی از مسابقات هفته هشتم لیگ برتر پرتغال، تیم پورتو در حالی که برای نخستین بار در این فصل مهدی طارمی را به‌عنوان مهاجم نوک در ترکیب ابتدایی داشت، میهمان سانتا کلارا رده نهمی بود که نام شهریار مغانلو در فهرست این تیم به چشم نمی‌خورد. پورتو که نمایش بهتری از سانتا کلارا ارائه داده بود، در دقیقه 45+1 توانست روی توپ ارسالی از جناح راست زمین و ضربه قیچی برگردان لوئیز دیاز دروازه یاران مغانلو را باز کند و نیمه اول با برتری یک نیمه‌ای پورتو به پایان برسد. در نیمه دوم سانتا کلارا موفق نشد نتیجه را جبران کند تا پورتو در این بازی خارج از خانه به برتری یک بر صفر برسد، ۱۶ امتیازی شود و در رده دوم جدول لیگ برتر پرتغال قرار بگیرد.
مهدی طارمی که پیش از این مسابقه، هفت بار حضور تعویضی در بازی‌های پورتو در رقابت‌های لیگ برتر پرتغال داشت، برابر سانتا کلارا تا دقیقه ۶۵ در زمین بود و در ادامه جای خود را به موسی مارگا داد. ستاره ایرانی پورتو که در دیدار هفته قبل مقابل پورتیموننسه توانسته بود نخستین گل خود در فصل 2021-2020 لیگ برتر پرتغال را به ثمر برساند، این بار موفق به انجام این کار نشد و یک ارسال خطرناک و دو پاس در عمق او را نیز هم‌تیمی‌هایش نتوانستند استفاده کنند. همچنین شهریار مغانلو، مهاجم ایرانی سانتا کلارا نیز برای دومین بازی متوالی به خاطر آسیب دیدگی از ناحیه دست در فهرست تیمش مقابل پورتو حضور نداشت.
 همچنین در پایان نظرسنجی هفته گذشته سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) برای انتخاب بهترین لژیونر هفته فوتبال آسیا، مهدی طارمی در صدر گزینه‌ها ایستاد. مهاجم ایرانی پورتو که یک گل در دیدار تیمش مقابل فابریل باریرو در جام حذفی پرتغال به ثمر رسانده بود، 45/ 37 درصد رأی کاربران را به دست آورد و بهترین لژیونر هفته فوتبال آسیا لقب گرفت. کریم انصاری‌فرد دیگر بازیکن ایرانی حاضر در این نظرسنجی بود که با کسب 05/ 7 آرا، در رتبه پنجم جای گرفت.
 

Page Generated in 0.0053 sec