printlogo


کد خبر: 219620تاریخ: 1399/9/10 00:00
مهم‌ترین مسأله گل‌محمدی
بزرگترین فرصت عمر مربیگری یحیی

مازیار گیلکان
 
پرسپولیس از ریتم خارج شده است، شباهتی به پایان فصل گذشته و درخشش در لیگ قهرمانان آسیا ندارد و در آستانه فینال لیگ قهرمانان، آن تیمی نیست که همه درباره قهرمانی‌اش حرف بزنند.
یحیی گل‌محمدی با تیمی که خودش ساخت باید به روزهای بهتری برسد. او با تیم بجا مانده از برانکو ایوانکوویچ و گابریل کالدرون، فقط تا قهرمانی در لیگ برتر پیش نرفت، بلکه قهرمانی در غرب آسیا را به نام پرسپولیس ثبت کرد اما حالا در آستانه فینال آسیا با تیمی که خودش در انتخاب آن و ساختنش بیشترین نقش را داشته، شباهتی به آن پرسپولیس موفق ندارد. این مهم‌ترین مسأله در مربیگری گل‌محمدی است، از روز اول مربیگری‌اش تا امروز.
یحیی گل‌محمدی با بیش از یک دهه سابقه مربیگری، حالا یک مربی جوان برای آزمودن موقعیت‌ها نیست. او مربی نتیجه است و در فصلی که پرسپولیس را در نقل و انتقالات و پیش‌فصل ساخته، بیش از همیشه قضاوت خواهد شد. گریزی از این قضاوت‌ها هم نیست. مربیان را گاهی با یک بازی هم قضاوت می‌کنند، چه رسد به یک دوران.
یحیی گل‌محمدی همانقدر که خوشحال بود و با میراث برانکو و کالدرون خوش درخشید، حالا باید تیم ساخته شده به دست خود را در مهم‌ترین بازی عمر مربیگری به نمایش بکشد، در فینال لیگ قهرمانان آسیا. توقعات از او کم نیست و پرسپولیسی که ۴ فصل رویایی را پشت سر گذاشته، شاید بتواند موفقیت‌هایش را با یک جام آسیایی کامل کند. این بزرگترین فرصت برای باشگاه پرسپولیس است که طی ۴ فصل گذشته برای رسیدن به آن سرمایه‌گذاری کرده است، فرصتی که یحیی گل‌محمدی را می‌تواند به اوج یک چهره مربیگری در ایران برساند. درباره تیم یحیی می‌توان به کمبودهای نیروی انسانی اشاره کرد، به جداشدگان و به کیفیت بازیکنان جدید اما هر چه هست و نیست، پرسپولیس با همین کمبودها و ویژگی‌ها باید در فینال آسیا بازی کند و بخش بزرگی از تیم جدید پرسپولیس بر اساس سلیقه مربیگری یحیی گل‌محمدی شکل گرفته و یحیی را در بهترین موقعیت مربیگری‌اش قرار داده است.
پرسپولیس باید تا روز فینال اتفاقاً بیشتر بازی کند، خود را در هر بازی بیشتر بسنجد و مشکلات فنی خود را برطرف کند. این کار فقط در دل بازی‌های جدی و سخت قابل انجام شدن است. ساختن در جریان بازی‌ها بسیار تصمیم بهتری است در مقایسه با ساختن در اردوی طولانی. پرسپولیس اگر در این هفته‌ها بازی نمی‌کرد، به همین آگاهی امروزش درباره خودش دست نمی‌یافت. این آگاهی برای اصلاح فنی تیم بزرگترین دستاورد هفته‌های اخیر است.

Page Generated in 0.0057 sec