printlogo


کد خبر: 219590تاریخ: 1399/9/10 00:00
مصدومیت، خستگی، بدشانسی و ستاره‌های رو به افول
این رئال قهرمانی نمی‌خواهد

پیت جنسن
 
رئال مادرید گویا قصد دفاع از عنوان قهرمانی‌اش در لالیگا را ندارد و با باخت این هفته برابر آلاوس، تنها یک امتیاز از سه دیدار آخرش به دست آورده. رئال که با این باخت از دو تیم صدرنشین اتلتیکومادرید و رئال سوسیداد شش امتیاز عقب افتاده، سومین شکست این فصل خود را متحمل شد و با مصدومیت ادن آزار تلخی باخت خانگی 2 بر یک برابر آلاوس دوچندان شد. لوکاس پرس و ژوسلو گل‌های میهمان را زدند و تنها گل رئال توسط کاسمیرو به ثمر رسید. هافبک برزیلی بعد از این باخت گفت: ‌«فصل عجیبی است و باید هر چه زودتر خودمان را به این شرایط عادت دهیم.»
اما شاید بهتر باشد به جای «عجیب» از کلمه «خسته‌کننده» استفاده شود. این نخستین بازی از 9 دیداری بود که رئال مادرید باید در 33 روز انجام دهد در حالی که همین حالا خسته به نظر می‌رسند و بازیکنان زیادی را نیز در اختیار ندارند. وقتی ایسکو آخرین فرصت رئال برای رسیدن به گل تساوی را در دقیقه 95 از دست داد و توپش با سایش به تیرک افقی دروازه آلاوس به بیرون رفت، کریم بنزما، سرخیو راموس و فدریکو والورده که به دلیل مصدومیت از جایگاه تماشاگران بازی را می‌دیدند، از حسرت سرشان را توی دست گرفتند. اگر آزار هم به این سه نفر اضافه شود، کار زین‌الدین زیدان سخت‌تر می‌شود. مربی فرانسوی بعد از بازی درباره مصدومیت آزار که در دقیقه 28 مجبور به ترک زمین شد، گفت: ‌«امیدوارم ضرب‌دیدگی باشد نه مصدومیت عضلانی.» ستاره بلژیکی از وقتی به رئال آمده شانس نداشته و در این یک سال و نیم، شش بار مصدوم شده و به ویروس کرونا هم مبتلا شده.
احتمالاً‌ مصدومیت او عضلانی باشد از ناحیه همان مفصلی که در اسفند گذشته جراحی شد. او دو بازی ابتدای این فصل را از دست داد و در آستانه برگشت با مصدومیت دیگری مواجه شد که نگذاشت در پنج بازی بعدی تیم را همراهی کند. حالا باید دید به بازی سه‌شنبه با شاختاردونتسک می‌رسد که رئال در صورت پیروزی از صعود به مرحله حذفی مطمئن می‌شود. آزار فصل قبل هم تنها در 14 بازی در ترکیب اصلی قرار گرفت و در مجموع 28 بازی برای رئال انجام داده است.
زیدان که تیمش در 14 بازی آخر خود فقط 7 پیروزی به دست آورده، درباره بازی گفت: ‌«به نظر می‌رسد توانایی لازم برای تغییر روند یک بازی را نداریم و این نگران و ناراحتم می‌کند. هیچ توضیحی ندارم، وقتی شما اجازه می‌دهید حریف در دقیقه سوم به گل برسد، معلوم است که کار دشواری دارید. بهانه نمی‌آورم اما در حال حاضر به خاطر مصدومیت‌ها با مشکلات زیادی مواجه هستیم و نمی‌توانیم ثبات داشته باشیم.»
البته رئال پنج روز قبل از این دیدار با یک نمایش خوب در سن‌سیرو به پیروزی 2 بر صفر برابر اینترمیلان رسید و اوضاعش را در لیگ قهرمانان اروپا تا حدی سامان داد. رئال در بازی‌های بعدی خود در لالیگا باید به سویل برود و سپس میزبان اتلتیکومادرید است که عزم خود را برای قهرمانی این فصل جزم کرده. شانس هم با تیم زیدان همراه نبوده، این تیم در سه بازی آخرش پنج پنالتی داده که آمار قابل توجهی است اما در این بازی باید برای خطا روی مارسلو پنالتی گرفته می‌شد که از دید داوران مخفی ماند.
تیبو کورتوآ اگرچه هنوز بازی‌اش سطح خوبی دارد اما در دو بازی اخیر برای رئال دو اشتباه منجر به گل داشته و یک اشتباه هم با تیم ملی بلژیک مرتکب شد. در بازی با ویارئال پنالتی داد و در این بازی گل دوم را به میهمان هدیه کرد اگرچه واکنش‌های خوبی در جریان بازی از خود نشان داد.
منبع: دیلی میل
 

 


Page Generated in 0.0055 sec