printlogo


کد خبر: 219588تاریخ: 1399/9/10 00:00
پس از بازگشت به رینگ
مایک آهنین: می‌خواهم دوباره مبارزه کنم‌

مایک تایسون نشانه‌هایی از روزهای اوج خود را در بازی صبح دیروز ارائه کرد. اسطوره 54 ساله بوکس در یک بازی نمایشی برابر روی جونز جونیور 51 ساله قرار گرفت و بعد از هشت راند دو دقیقه‌ای، داوران شورای جهانی بوکس (WBC) به تساوی این دو رأی دادند. هر کدام از این دو بوکسور در این مسابقه عجیب در استیپلز سنتر لس‌آنجلس لحظات فوق‌العاده‌ای داشتند، هر دو لبخند می‌زدند و کاملاً سالم و سرحال به نظر می‌رسیدند. تایسون بعد از مبارزه که در آن برای خیریه‌های مختلف پول جمع شد، گفت: «این بازی نمایشی بهتر از مسابقات قهرمانی بود. حالا داریم کارهای انسان دوستانه می‌کنیم، حس می‌کنم کار مفیدی برای جهان انجام داده‌ام و باید دوباره از این مبارزات انجام دهیم.» او ادامه داد: «من از مساوی راضی هستم چون مردم را سرگرم کردم. مردم از این بازی خوشحال بودند. هیچ‌کس فکر نمی‌کرد من بتوانم هشت راند مسابقه بدهم اما باید تا آخر مقاومت می‌کردم، این بوکس است. من همین که در این مسابقه بودم خوشحالم در حالی که دیگران از ماندن من تا راند هشتم خوشحالند. من به راندهای سه دقیقه‌ای عادت داشتم و گاهی دو دقیقه برایم سه دقیقه طول می‌کشید.»
وقتی از او سؤال شد آیا دوباره مایل است که در چنین مسابقه‌ای شرکت کند، گفت: ‌«قطعاً‌. امیدوارم او هم شرایط مسابقه را داشته باشد، باید دوباره با هم مبارزه کنیم.» 
قهرمان سابق سنگین وزن جهان بعد از 15 سال به رینگ بوکس برگشت و این توجه بین‌المللی را جلب کرد. «مایک آهنین» طوری مبارزه کرد که ثابت شد چرا اسطوره یک نسل از هواداران بوکس شده در حالی که بابت سلامت این دو ورزشکار بازنشسته که روی هم 105 سال دارند، نگرانی‌هایی به وجود آمده بود و کمیسیون ایالتی ورزش کالیفرنیا به دقت مراحل برگزاری مسابقه را زیر نظر داشت. در نهایت هواداران از این مبارزه که در شبکه‌های تلویزیونی خاص و در ازای دریافت مبلغ پخش می‌شد، استقبال کردند و در شبکه‌های مجازی نسبت به آن واکنش‌های خوبی نشان داده شد. هوادارانی که در انگلیس می‌خواستند این بازی را تماشا کنند باید حدود 20 پوند می‌دادند‌ اما در آمریکا تماشای مسابقه خیلی گرانتر تمام شد و هواداران باید نزدیک به 50 دلار یعنی معادل 38 پوند برای تماشای این مسابقه می‌پرداختند. جونز که در چهار دسته وزنی به عنوان قهرمانی جهان رسیده و بسیاری او را فنی‌ترین بوکسور نسل خود می‌دانستند، نیز گفت: ‌«ضرباتی که او می‌زد واقعاً سهمگین بود و تحملش سخت. واقعاً ضربات او به بدن و سر من فوق‌العاده بود. من به مساوی راضی‌ام اما فکر می‌کنم دوباره باید بازی کنیم. همه عاشق مایک هستند، من هم همینطور اما قرار گرفتن در برابر ضربات او موضوع دیگری است. باید با خانواده‌ام حرف بزنم و احساس آنها را بدانم و اگر آنها برای برگزاری بازی مجدد موافقت کنند، من هم آماده‌ام.» او با دستکش و شورتی در مسابقه حاضر شده بود که یادآور ستاره فقید بسکتبال و تیم لس‌آنجلس لیکرز، کوبی برایانت بود. تایسون از حضور در این مسابقه حدود 10 میلیون دلار به دست می‌آورد. یعنی یک میلیون و 250 هزار دلار برای هر راند، 625 هزار دلار برای هر دقیقه و ده هزار دلار برای هر ثانیه!
 
ثمره نظم و یک همسر خوب
تایسون بوکس را در سال 2005 کنار گذاشت اما به خاطر اینکه با باخت مقابل کوین مک براید خداحافظی تلخی با ورزش محبوبش داشت، بارها گفته بود عشق مبارزه را در دل دارد. در نهایت، فارغ از فشار بی‌رحمانه‌ای که از سوی مجامع بوکس به او وارد می‌شد، زندگی‌اش را سامان داد، اعتیاد به مواد مخدر را کنار گذاشت و در بازیگری و نمایش روی صحنه و کارهای خیریه موفق نشان داد و به همراه همسر سوم و فرزندانش زندگی آرامی را در لاس‌وگاس برای خود به وجود آورد. ایده بازگشت به بوکس برای او واقع‌بینانه به نظر نمی‌رسید اما به اصرار همسرش، گام اول را چند سال قبل با تمرین روزانه 15 دقیقه‌ای با تردمیل برای اینکه 45 کیلو وزن کم کند، برداشت. این تمرین به روزی چند ساعت رسید و با دوچرخه‌سواری، دویدن و در نهایت آغاز تمرین‌های بوکس ادامه پیدا کرد ضمن اینکه نظم و رژیم غذایی مناسب هم بی‌نهایت مؤثر بود.
تایسون در اوایل شیوع ویروس کرونا فیلمی از تمرین بوکس خود را منتشر کرد و استقبال کم‌نظیر از او به ارائه پیشنهادهای وسوسه‌انگیز مالی برای بازگشت او به رینگ منجر شد. تایسون باید حریف پیدا می‌کرد و جونز که آخرین بار در سال 2018 مسابقه داده بود، به عنوان رقیب انتخاب شد.

Page Generated in 0.0054 sec