printlogo


کد خبر: 219586تاریخ: 1399/9/10 00:00
خبر

فاجعه برای کلوپ لیورپول بدون 8 ستاره
تیم فوتبال لیورپول این روزها اصلاً اوضاع و احوال خوبی ندارد. هر هفته یک نفر جدید به فهرست بازیکنان مصدوم یورگن کلوپ اضافه می‌شود و این داغ دل او را به خاطر مخالفت همتایانش در سایر تیم‌ها با 5 تعویضی شدن بازی‌های لیگ برتر تازه می‌کند. تازه‌ترین مورد مصدومیت جیمز میلنر هافبک انگلیسی قرمزپوشان مرسی‌ساید در بازی خارج از خانه شنبه‌شب مقابل تیم برایتون بود که لیورپول در دقایق تلف‌شده آن پیروزی را با تساوی عوض کرد. به سبب برگزاری به شدت فشرده و بی‌وقفه بازی‌های باشگاهی و ملی به دلیل وقفه 4 ماهه ناشی از شیوع کرونا در فصل گذشته، همه تیم‌ها کم و بیش با مشکل مصدوم شدن بازیکنان‌شان دست و پنجه نرم می‌کنند و در این میان تیم‌هایی مانند لیورپول که اکثر بازیکنان‌شان ملی‌پوش هستند و باید در بازی‌های ملی هم شرکت داشته باشند، بیشتر متضرر می‌شوند.
لیورپول از ابتدای فصل تا کنون که تنها 10 هفته از لیگ برتر انگلیس گذشته است، کلی از بازیکنانش را به دلیل مصدومیت از دست داده که بدترین آنها خانه‌نشینی حداقل شش ماهه فیرجیل فن‌دایک به دلیل پاره شدن رباط صلیبی‌اش است. در حال حاضر این تیم 8 تن از ستاره‌های ترکیب اصلی‌اش را در اختیار ندارد که در میان آنها سه مدافع هستند که ارزش آنها 200 میلیون پوند است. در طول یک هفته گذشته هم دو هافبک این تیم (از جمله میلنر) از ناحیه همسترینگ آسیب دیده‌‌اند و به این ترتیب مجموع ارزش تمام بازیکنانی که لیورپول در حال حاضر نمی‌تواند روی کمک‌شان حساب کند به 330 میلیون پوند افزایش پیدا کرد.
تا الان بیشترین ضربه‌ای که لیورپول از بابت مصدومیت‌ها خورده در خط دفاعی این تیم محسوس بوده است. ابتدا فن‌دایک و بعد از او جو گومز در فهرست مصدومانی قرار گرفتند که باید ماه‌ها خانه‌نشین باشند. هر دوی آنها از ناحیه زانو آسیب دیده‌اند. دفاع راست تیم الکساندر آرنولد هم در خوشبینانه‌ترین حالت، ماه آینده به ترکیب  قرمزها برمی‌گردد. اکنون اما کلوپ باید نگران موج جدید مصدومیت‌ها در خط میانی تیمش باشد. میلنر تنها یک هفته بعد از مصدومیت نبی کیتا که در پیروزی 3 بر صفر مقابل لسترسیتی از ناحیه همسترینگ مصدوم شد، به همین درد دچار شده است. قبل از این دو نفر هم الکس اوکسلید چمبرلین به خاطر آسیب‌دیدگی زانویش برای مدتی طولانی خانه‌نشین شده بود. این داستان در مورد تیاگو آلکانتارایی که تابستان امسال از بایرن مونیخ به لیورپولی‌ها پیوست هم صدق می‌کند. این هافبک اسپانیایی از دربی مرسی‌ساید در ماه اکتبر دیگر بازی نکرده است. مصدومیت عضلانی ژردان شکیری در اردوی تیم ملی سوئیس را هم که به این موارد اضافه کنید، متوجه وخیم بودن اوضاع در خط میانی لیورپول هم می‌شوید. وخامت اوضاع در آنفیلد زمانی بدتر جلوه می‌کند که بدانید این هشت بازیکن همگی جزو پردرآمدترین و باارزش‌ترین بازیکنان تیم هم هستند و به این ترتیب باشگاه باید به بازیکنانی حقوق بدهد که نمی‌تواند از آنها استفاده کند. نبود این افراد بالطبع فشار موجود روی بازیکنان باقی‌مانده را افزایش می‌دهد و این یعنی احتمال اضافه شدن افراد جدید به فهرست مصدومان تیم کلوپ، در حالی که او همین حال تنها سه هافبک آماده دارد.
 
کشف بمب در زمین تمرین رم
یک خطر بزرگ که می‌توانست به فاجعه تاریخی تبدیل شود از بیخ گوش رمی‌ها گذشت. باشگاه رم اعلام کرد، در پروسه آماده‌سازی زمین تمرینی جدید این تیم تعدادی بمب منفجر نشده که از زمان جنگ جهانی به‌جا مانده بود، در محوطه اطراف زمین تمرینی کشف شده است. طبق گزارش رسانه‌های محلی در ایتالیا، تعداد بمب‌ها 20 عدد بوده و این بمب‌ها به صورت کاملاً اتفاقی پیدا شده‌اند. تکنسین زیرسازی چمن ورزشگاه قصد آماده‌سازی زمین چمن جدید مجموعه تمرینی جالوروسی داشت که متوجه وجود برخی اشیای فلزی غیرعادی می‌شود و کمی بعد متوجه می‌شود که این اشیا بمب‌هایی قدیمی مربوط به بیش از 70 سال پیش هستند. طبق گزارش نشریه مساجروی ایتالیا، این تکنسین که نامش فاش نشده به پلیس گفته است: «من در محل حاضر شده بودم تا سطح را برای ساختن یک زمین چمن جدید بررسی کنم. هرگز تصور نمی‌کردم که با برداشتن تنها چند سانتیمتر خاک از روی زمین به این بمب‌ها برسم. وقتی کمی از روی خاک را برداشتم، دیدم چند تکه آهن نمایان شدند. من در حوزه ادوات جنگی متخصص نیستم اما حدس زدم که ممکن است آنها بمب باشند و به همین دلیل درخواست کمک کردیم. در آن لحظه خیلی ترسیده بودم.» بلافاصله پس از گزارش موضوع، نیروی‌های تخصصی خنثی‌کننده مواد منفجره ارتش ایتالیا در محل حاضر شدند و باشگاه رم نیز با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود از آنها قدردانی کرد.
 

Page Generated in 0.0058 sec