printlogo


کد خبر: 219562تاریخ: 1399/9/9 00:00
مسی هم خیلی خوب است اما مارادونا نمی‌شود
عزیزی: دیگر مثل مارادونا متولد نمی‌شود

 
ناصرقراگزلو     
 
خداداد عزیزی، چهره دوست‌داشتنی فوتبال ایران هنوز هم در بین هواداران فوتبال چهره‌ای دوست‌داشتنی و محبوب محسوب می‌شود. خداداد چند روز پیش برای دیدن بازی شهرخودرو به ورزشگاه رفته بود که از ورود ستاره سابق ممانعت به عمل آورده بودند که واقعاً هواداران فوتبال را از چنین برخوردی ناراحت ساخته بود. این موضوع در کنار موارد دیگر ما را بر آن داشت تا گپ‌و‌گفتی با خداداد عزیزی داشته باشیم که ماحصلش از نظرتان می‌گذرد.
 
واقعاً ممانعت از ورود شما برای دیدن بازی شهرخودرو صحت دارد؟!
 بله، من برای تماشای بازی شهرخودرو به ورزشگاه رفته بودم که به من گفتند برای ورودم به یکسری هماهنگی‌ها و سایر موارد نیاز است. من هم که دیدم شاید این هماهنگی یکی دو ساعتی زمان ببرد آنجا را ترک کردم.
از این برخورد با خودتان که به هر حال یکی از چهره‌های فراموش‌نشدنی فوتبال ایران هستید، ناراحت نشدید؟
 برخورد بدی با من نشد اما گفتند بایستم و هماهنگ کنند. من هم گفتم نمی‌توانستم یک ساعت و حالا گیریم کمتر یا بیشتر بایستم به همین دلیل هم بدون هیچ‌گونه صحبتی آنجا را ترک کردم.
از مارادونا و فوت این اسطوره بپرسیم که بعد از شنیدن خبر مرگ‌شان چه حالی به شما دست داد؟
 واقعاً شوکه شدم. من به شکل عجیبی مارادونا را دوست داشتم؛ بازیکنی که به نظرم مادر مانند او نمی‌زاید و یا فوتبالیستی دیگر مانند مارادونا متولد نخواهد شد. به نظرم مارادونا نبوغی عجیب داشت که در هیچ بازیکن دیگری نمی‌توان آن استعداد و نبوغ خدادادی را پیدا کرد و دنبالش گشت.
اما بعضی‌ها مسی را در قیاس با مارادونا بهتر می‌دانند؟
 من مسی را هم خیلی دوست دارم و واقعاً به نظرم او بازیکن خیلی خوبی است و حرکاتش واقعاً بیننده را به وجد می‌آورد اما با این وجود باز هم مارادونا را چیز دیگری می‌دانم و معتقدم او در عرصه ملی چیز دیگری بود و موفق‌تر کار می‌کرد؛ بازیکنی که در دوره‌هایی از جام‌جهانی که برای تیم ملی آرژانتین به میدان رفت برای تیم ملی کشورش شاهکار بود و برای دنیای فوتبال هم همین شاهکار را خلق کرده و شادی مردم را به‌همراه داشت که با هیچ چیز دیگری نمی‌شد آن را عوض کرد. من فکر می‌کنم مارادونا اینقدر خوب و استثنایی بود که بگوییم هیچ بازیکنی به گرد پایش نمی‌رسید حتی مسی.
من با مجتبی محرمی که مصاحبه می‌کردم می‌گفت قبلاً به عشق مارادونا دو ساعت دستش می‌بست و وقتی خبر مرگ او را شنیده، گریه کرده و چند روزی حال و حوصله درستی نداشته.
 من هم وقتی ضجه مردم آرژانتین و دوستداران او را می‌دیدم که چطور از اعماق وجودشان گریه می‌کنند و ناراحتند واقعاً غمگین و از ته دل ناراحت شدم.
اما مارادونا بر خلاف فوتبالش در زندگی شخصی‌اش کارها و اشتباهاتی داشت که اگر آنها را انجام نمی‌داد و مرتکب آن اشتباهات نمی‌شد شاید به‌نوعی جاودانه‌تر و دوست‌داشتنی‌تر می‌شد.
 مارادونا اسطوره عجیبی بود. فوتبالش و حرکاتش واقعاً عجیب و باورنکردنی بود و شاید همانطور بعضی از کارهایش هم عجیب بود، اما به هر حال او بازیکنی بود که بازیکن دیگری نمی‌تواند جایش را بگیرد؛ نکته‌ای که واقعاً چیز کوچکی نیست و به همین دلیل است که هیج بازیکنی را نمی‌توان با او قیاس کرد و در یک کفه ترازو گذاشت!
بازی ایران و استرالیا هم یک بازی خاص بود که از ذهن کسی فراموش نمی‌شود. پس از سال‌ها وقتی به آن بازی فکر می‌کنید چه موضوعی در ذهن‌تان تداعی می‌کند؟
 آن بازی یک معجزه و اتفاقی بود که باید می‌افتاد و رخ داد. پاس علی دایی به آن شکل استثنایی و عجیب و ضربه من و چندین اتفاق بزرگ و کوچک دیگر که همگی موجب رقم خوردن آن نتیجه و نهایتاً صعود ما به جام‌جهانی شدند.
شما با تیم فوتبالی همکاری ندارید؟
 نه!
چرا تمایل به همکاری ندارید؟!
 اینطوری راحت‌ترم و فکر می‌کنم بهتر به زندگی می‌رسم. در فوتبال ما همیشه دعواست و دردسر دارد به همین دلیل الان که در فوتبال نیستم راحت‌ترم.
به تیم شهرخودرو، تیم شهرتان همان تعصبی را که به ابومسلم داشتید را دارید و اصلاً به رحمتی مشاوره می‌دهید؟
تیم شهرخودرو، تیم شهرم محسوب می‌شود به همین دلیل من به این تیم علاقه‌مند هستم و دنبالش می‌کنم. با مهدی هم صحبت می‌کنم و اگر نکته‌ای به نظرم بیاید حتماً به مهدی می‌گویم اما در مورد ابومسلم و قیاسش با بقیه تیم‌های مشهدی باید بگویم ابومسلم برای ما مشهدی‌ها چیز دیگری بود و هیچ تیمی جای ابومسلم را برای ما نمی‌گیرد.
در مورد تیم ملی از شما بپرسیم. به نظرتان اسکوچیچ در کارش موفق می‌شود و در بازی‌های سخت پیش رو با بحرین و عراق می‌تواند زمینه صعود تیم ما را فراهم سازد؟
 در دو بازی مقابل ازبکستان و بوسنی تیم ملی ما قابل قبول کار کرد از همین رو فکر می‌کنم اسکوچیچ در مدت زمان کم حضورش تأثیر خوبی در تیم ملی گذاشته است. از همین رو فکر می‌کنم تیم ملی ما با وجود بازیکنان خوبی که دارد قادر است از سد بحرین و عراق بگذرد و به دور بعدی صعود کند.
اسکوچیچ در تیم ملی موفق می‌شود؟
 ایشان مربی خوبی هستند و به فوتبال ما هم آشنایی خوبی دارند. تأثیر خوبی هم با سیستم‌های‌شان در تیم ملی داشته‌اند به همین دلیل من می‌گویم باید به اسکوچیچ خوشبین بود و ان‌شاءالله که این مربی کروات در کارش موفق می‌شود.
بعد از سپری شدن سه هفته شانس چه تیمی را برای قهرمانی لیگ برتر بیستم بیشتر می‌دانید؟
 هنوز فقط سه هفته گذشته پس نمی‌توان راجع به قهرمان لیگ نظر داد و به‌نوعی زود است که بخواهیم در مورد قهرمان حرف بزنیم.
 

Page Generated in 0.0065 sec