printlogo


کد خبر: 219552تاریخ: 1399/9/9 00:00
هفته سیزدهم لیگ برتر والیبال
استراحت و رقابت در صدر!

 
ایران ورزشی - هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر والیبال در حالی امروز به پایان می‌رسد که همه مدعیان لیگ آرام آرام خودشان را به بالای جدول رسانده و شرایط بهتری پیدا کرده‌اند. با این حال رقابت‌های این هفته هم می‌تواند جدول و چینش تیم‌ها را باز هم دچار تغییر کند و معادلات را تغییر دهد.در هفته سیزدهم این رقابت‌ها تیم پرمهره سایپا که البته به تازگی محمد موسوی را از دست داده، پس از برد ارزشمند روز جمعه خود مقابل فولاد سیرجان به مصاف یکی دیگر از تیم‌های بالای جدول یعنی سپاهان می‌رود. رقابت مهمی که می‌تواند جایگاه دو تیم در جدول را جابه‌جا کرده و سایپا را بالاخره به جمع سه تیم برتر لیگ برساند.
 
تغییر در صدر؟
فولاد سیرجان با هدایت تندروان، بهترین تیم و البته شگفتی‌ساز این دوره از لیگ لقب گرفته. تیمی که پس از یازده مسابقه با 9 برد همچنان در جایگاه اول قرار گرفته و در هفته دوازدهم تنها دومین باخت خود را تجربه کرد. آنها در این هفته استراحت دارند و باید نظاره‌گر رقابت مهم در بالای جدول باشند.پیش از دیدارهای این هفته، سه تیم فولاد سیرجان، شهرداری ارومیه و سپاهان با شرایط برابر 9 برد و 2 باخت در رده‌های اول تا سوم قرار دارند. پس از این سه تیم هم سایپا با هشت برد و سه باخت قرار دارد.در این میان نکته جالب رقابت‌های این هفته، استراحت تیم‌های اول و دوم جدول یعنی فولاد سیرجان و شهرداری ارومیه از یک طرف و تقابل تیم‌های سوم و چهارم است. رقابتی که در صورت برد سپاهان آنها را به صورت موقت به صدر می‌رساند و در صورت برد سایپا، این تیم را هم‌امتیاز با فولاد سیرجان و تنها به خاطر میانگین ست پایین‌تر در رده دوم قرار خواهد داد.سایپا که در ابتدای لیگ به عنوان شانس اول قهرمانی قلمداد می‌شد و بازیکنان خوبی را هم تحت هدایت کارخانه به خدمت گرفت، هم حواشی زیادی به خود دید و هم نتوانست آنطور که باید نتیجه بگیرد. با این حال نتایج خوب چند هفته اخیر این تیم و بخصوص هفته دوازدهم، نشان می‌دهد شرایط بهتری بر اردوی نارنجی‌پوشان حاکم است و خودشان را به جمع مدعیان رسانده‌اند.
به جز رقابت مهم سایپا و سپاهان، پنج بازی دیگر هم در هفته سیزدهم برگزار می‌شود که در دو سالن حجاب و سالن فدراسیون برگزار خواهند شد. رقابت‌هایی که به ترتیب در ساعات 11، 14 و 17 برگزار خواهند شد تا پرونده هفته دوم رقابت‌های متمرکز در تهران هم با برگزاری‌شان بسته شود.
در سایر دیدارهای این هفته شهرآورد یزد بین شهداب و خاتم اردکان برگزار می‌شود و دو تیم انتهایی جدول یعنی آذر باتری و راهیاب ملل هم به مصاف هم می‌روند. دو تیمی که هر دو با تنها یک برد در رده‌های سیزدهم و چهاردهم قرار گرفته‌اند و در تلاش هستند خودشان را از انتهای جدول کنند. آذر باتری در هفته دوازدهم برای اولین بار طعم پیروزی را چشید و نشان داد که در تلاش است شرایط بهتری برای خودش در جدول دست و پا کند.شاگردان بهروز عطایی در تیم هراز هم پس از باخت روز جمعه خود مقابل شهرداری ارومیه، کار سختی مقابل شهرداری قزوین ندارند و در تلاش‌اند خودشان را در میان بالانشین‌ها حفظ کنند.
در این میان پیکانی‌ها هم پس از تغییرات گسترده در کادر فنی، به دنبال بهتر کردن جایگاه خود هستند و علیرضا طلوع‌کیان درصدد کسب اولین برد خود در لیگ برتر در قامت سرمربی است.
 برنامه رقابت‌های هفته سیزدهم:
ساعت 11
پیکان تهران ................. هورسان رامسر (سالن فدراسیون والیبال)
شهداب یزد ...................................... خاتم اردکان (خانه والیبال)
ساعت 14
شهرداری گنبد .......... شهرداری ورامین (سالن فدراسیون والیبال)
آذرباتری ارومیه ..................... راهیاب ملل مریوان (خانه والیبال)
ساعت 17
فولاد سپاهان اصفهان ........................ سایپا تهران (خانه والیبال)
لبنیات هراز آمل ........ شهرداری قزوین (سالن فدراسیون والیبال)

Page Generated in 0.0050 sec