printlogo


کد خبر: 219549تاریخ: 1399/9/9 00:00
خبر

 عملیات جست‌وجو برای کوهنورد اصفهانی پس از 7 روز!
این همه تأخیر برای چیست؟
در شرایطی که یک هفته از گم شدن کوهنورد جوان اصفهانی می‌گذرد، همچنان خبر و نشانی از یافتن او نیست. این در حالی است که بنا بر اعتراف خود مسئولان امداد و نجات، تلاش‌ها برای یافتن او 48 ساعت پس از مفقودی آغاز شده است! زمانی که سرمای استخوان‌سوز دماوند به راحتی جان انسان را خواهد گرفت.
حمید مساعدیان، رئیس امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی درباره مفقود شدن یک کوهنورد در دماوند گفت: «دوشنبه هفته گذشته یک کوهنورد جوان (تقریبا ۲۷ ساله) اهل استان اصفهان با یکی از دوستانش اقدام به صعود به قله دماوند می‌کند. این کوهنورد همراه با دوستش به منطقه جنوبی دماوند وارد شده و دوست این کوهنورد اصفهانی او را تا گوسفندسرا همراهی کرده و پس از آن این کوهنورد به صورت انفرادی اقدام به ادامه مسیر تا رسیدن به بارگاه سوم می‌کند.»
او ادامه داد: «پس از دو روز که از برگشت او خبری نشد، تیم‌های امداد و نجات به منطقه رفته و از روز پنجشنبه گروه‌های نجات مستقر شدند. متأسفانه تیم‌های امداد و نجات در روز پنجشنبه هیچ اثر خاصی از این کوهنورد یافت نمی‌کنند و فقط جای پای او را در قسمتی از مسیر می‌یابند اما به دلیل بارش برف زیاد اثر جای پا از یک جایی به بعد قطع می‌شود.»
در شرایطی که چیزی حدود یک هفته از مفقود شدن این کوهنورد می‌گذرد و در عمل دیگر شانسی برای زنده ماندن او در سرمای وحشتناک دماوند وجود ندارد، تیم‌های هلال احمر و کوهنوردان اصفهانی به تازگی وارد منطقه شده و در حال جست‌وجو هستند؛ جست‌وجویی که در بهترین حالت منجر به یافتن پیکر بی‌جان این جوان 27 ساله شود که شاید در صورت امداد به موقع، می‌توانست نجات پیدا کند.
 
 
برگزاری همایش علوم ورزش با محور ترای‌اتلون
دومین همایش ملی علوم ورزشی و فدراسیون‌ها با حضور معاونان وزارت ورزش و آموزش و پرورش و اساتید دانشگاه در حوزه تربیت بدنی با محوریت فدراسیون ترای‌اتلون برگزار شد.
همزمان با هفته بسیج دومین همایش ملی علوم ورزشی و فدراسیون با تأکید بر فدراسیون ترای‌اتلون توسط فدراسیون ترای‌اتلون و با همکاری انجمن مدیریت علوم ورزشی ایران با حضور دکتر عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان و عضو هیأت رئیسه همایش، دکتر مهین فرهادی زاد معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و دکتر مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و دکتر محمود گودرزی، دکتر ابوالفضل فراهانی، دکتر لقمان کشاورز، دکتر علی شریف‌نژاد، دکتر رضا رجبی به عنوان دیگر اعضای هیأت رئیسه همایش، با سخنان و خوشامدگویی دکتر مهدی گودرزی ریاست فدراسیون به صورت مجازی (آنلاین) در قالب دو پنل در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.
در این همایش بیش از ۲۵۰ مقاله توسط دبیرخانه همایش پذیرفته شد و ۱۷ سخنران شامل ۶ سخنران برجسته و کلیدی و ۱۱ سخنران عادی به ارائه آخرین دستاوردهای علمی، پژوهش‌ها و تحقیقات خود در حوزه‌های مختلف ورزشی به‌ویژه رشته ورزش ترای‌اتلون برای بیش از ۱۳۰ شرکت‌کننده پرداختند.
 
 
کمک 350 میلیونی کمیته به کاراته
بنا به درخواست فدراسیون کاراته و به منظور پیشبرد برنامه‌های المپیکی کاراته‌کاها، کمیته ملی المپیک خارج از اعتبارات به این فدراسیون کمک می‌کند.
فدراسیون کاراته همچون ۴۶ فدراسیون دیگر تاکنون ۷۵ درصد بودجه مصوب سال جاری خود را از کمیته ملی المپیک دریافت کرده است با این حال مسئولان این رشته برای پیگیری برنامه‌های المپیکی خود متقاضی حمایت مالی ویژه‌تری از این کمیته شده‌اند. درخواست فدراسیون کاراته در این زمینه مورد تأیید نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در بازی‌های المپیک قرار گرفته و بر همین اساس مراحل اداری آن در دستور کار قرار گرفته است. قرار است کمیته ملی المپیک مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان به فدراسیون کاراته کمک مالی داشته باشد. این بودجه خارج از اعتبار مصوب ۹۹ کاراته در اختیار اهالی این رشته قرار می‌گیرد.

 


Page Generated in 0.0050 sec