printlogo


کد خبر: 219543تاریخ: 1399/9/9 00:00
خبر

پرسپولیس علیه شجاع به فیفا شکایت می‌کند؟
فدراسیون ایران نمی‌تواند شجاع و الریان را محروم کند
باشگاه پرسپولیس در صورتی که به دنبال شکایت از شجاع خلیل‌زاده و باشگاه الریان باشد، باید این پرونده را در فیفا دنبال کند.علی‌رغم به جریان افتادن پرونده شکایت پرسپولیس علیه الریان و شجاع خلیل‌زاده در فدراسیون فوتبال، در صورتی که این تیم به نتیجه لازم در فدراسیون فوتبال دست یابد، باید پرونده را برای دستیابی به حقوق خود در فیفا دنبال کند.شجاع خلیل‌زاده که در پایان دیدارهای این تیم در منطقه غرب آسیا و با توجه به بند فسخ قراردادش از این تیم جدا شد و راهی الریان قطر شده، با پرونده شکایت از سوی باشگاه پرسپولیس مواجه شده است.باشگاه پرسپولیس اعتقاد دارد این بازیکن به مفاد قراردادش پایبند نبوده و از الریان نیز بابت جذب بازیکن تحت قرارداد این باشگاه، شکایت کرده است. البته باشگاه پرسپولیس این شکایت خود را در فدراسیون فوتبال ایران به جریان درآورده است. این در حالیست که پرسپولیس در صورتی که در کمیته انضباطی و تعیین وضعیت فدراسیون به نتیجه لازم و مدنظر خود دست یابد، باید این پرونده را برای انجام مراحل قانونی و دستیابی به حقوق خود به فیفا ارجاع دهد و از این مسیر به دنبال جریمه باشگاه الریان و محکومیت شجاع خلیل‌زاده باشد.
طی ساعات اخیر شایعات زیادی در فضای مجازی در خصوص موفقیت باشگاه پرسپولیس در پرونده شجاع خلیل‌زاده منتشر شده است. با این حال وکلای حقوقی در این زمینه مدعی هستند که اگر هم باشگاه پرسپولیس در این پرونده در فدراسیون فوتبال به نتیجه لازم دست یابد، این موضوع به منزله محرومیت شجاع و همچنین باشگاه الریان نیست و با توجه به بین‌المللی بودن این پرونده و انتقال، باشگاه پرسپولیس باید پرونده را در فیفا به جریان انداخته و بعد از طی مراحل قانونی در صورت موفقیت در آن می‌تواند به هدفی که دارد دست یابد.
 
 
زنیت با سردارمقابل آرسنال متوقف شد
تیم فوتبال زنیت سنت پترزبورگ در هفته شانزدهم لیگ برتر روسیه دیروز (شنبه) به مصاف تیم آرسنال تولا رفت که این بازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.سردار آزمون مهاجم ایرانی تیم زنیت در این مسابقه نیمکت‌نشین بود و در دقیقه ۶۲ به جای «اروخین» وارد زمین شد.زنیت با این تساوی، با یک بازی بیشتر ۳۲ امتیازی شد و موقتاً با تفاضل گل جای زسکا مسکو را در صدر جدول گرفت.
سردار آزمون که پس از حضور در ۱۱ مسابقه متوالی زنیت سنت‌پترزبورگ در لیگ برتر روسیه، طی چهار هفته اخیر این ر قابت‌ها به خاطر بیماری در فهرست مسابقات حضور نداشته، دیروز در لیست بازی برابر آرسنال تولا قرار گرفت. مهاجم ایرانی زنیت سنت‌پترزبورگ بعد از غیبت در چهار مسابقه داخلی و دو دیدار لیگ قهرمانان، در مسابقه اخیر اروپایی تیمش مقابل لاتزیو حضور تعویضی داشت.
زنیت، نیم‌فصل اول لیگ برتر روسیه را با ۹ پیروزی، ۴ مساوی و ۲ باخت پشت سر گذاشت و با ۳۱ امتیاز و یک امتیاز کمتر نسبت به زسکا مسکو در جایگاه دوم قرار گرفت.
 
غیبت نریمان‌جهان در ترکیب نفتچی
 در چارچوب رقابت‌های هفته یازدهم لیگ برتر آذربایجان، تیم نفتچی باکو که سامان نریمان‌جهان در آن عضویت دارد، از ساعت ۱۵:۳۰ دیروز (شنبه) در ورزشگاه باکسل آرنا مقابل تیم رده دومی زیرا قرار گرفت. سامان نریمان‌جهان برخلاف دو هفته اخیر لیگ برتر آذربایجان که در ترکیب نفتچی باکو حضور داشت، دیروز از جمع نفرات اصلی تیمش در دیدار حساس مقابل زیرا خارج شده و نیمکت‌نشین بود. هافبک سابق ماشین‌سازی در این فصل ۸ بازی برای نفتچی باکو در لیگ برتر آذربایجان انجام داده که در گلزنی ناموفق بوده است.
حضور او و تعدادی دیگر از بازیکنان فوتبال ایران در لیگ آذربایجان، در ابتدا به واسطه تفاوتی که در سطح کیفی دو لیگ وجود داشت، با درخشش این بازیکنان همراه بود اما ظاهراً رفته رفته این لیگ، سطح کیفی این بازیکنان را هم پایین آورده است. با این حال اما شاید این بازیکنان ترجیح دادند حالا که در لیگ ایران پیشنهاد چشمگیری ندارند، با توجه به تفاوت نرخ ارز، در باکو بمانند و کسب درآمد کنند.
 
 احتمال حضور زرینچه در کادر فنی تیم ملی امید
حمید استیلی در مقام سرمربی تیم ملی امید ایران نظر مثبتی روی جواد زرینچه دارد.
در حال حاضر تیم امید فعالیت چندانی ندارد و بازی‌های آسیایی که این تیم باید در آن شرکت کند، آبان 1400 برگزار خواهد شد. با این حال حمید استیلی درصدد اضافه کردن یک مربی استقلالی به کادر فنی تیم امید است و نظر کاملاً مثبتی روی همبازی سابقش در تیم ملی یعنی جواد زرینچه دارد.
در کادر فنی تیم امید حضور رضا شاهرودی  قطعی است اما استیلی علاقه‌مند است از وجود جواد زرینچه هم استفاده کند. حتماً می‌دانید که گل قرن را حمید استیلی با پاس طلایی جواد زرینچه وارد دروازه تیم ملی آمریکا کرد.
آیا زرینچه که در دوره استراماچونی سرپرست استقلال بود، راضی به حضور در تیم ملی امید می‌شود یا نه؟ به هرحال اما استیلی برای اینکه ناکامی‌های قبلش در تیم امید را جبران کند، نیاز به تقویت کادرفنی خود دارد. هرچند همین حالا هم انتقادهای زیادی به حضور او در تیم امید وجود دارد اما استیلی ظاهراً تلاشش را برای کسب مقبولیت جهت ماندن در تیم امید ادامه می‌دهد.

 


Page Generated in 0.0057 sec