printlogo


کد خبر: 219530تاریخ: 1399/9/9 00:00
محمدخانی: بازیکنان باید حواس‌شان فقط به لیگ برتر باشد
پرسپولیس مهاجم ریزنقش و تکنیکی می‌خواهد

ناصر قراگزلو

ناصر محمدخانی مهاجم سابق پرسپولیس معتقد است بازیکنان پرسپولیس در مقطع فعلی باید ششدانگ حواس‌شان را معطوف رقابت‌های لیگ کنند و تمرکزشان فقط ارائه تاکتیک‌های مدنظر یحیی و کسب امتیازات ابتدای فصل باشد.
 
پرسپولیس بعد از سه هفته فقط یک برد داشته. این آمار نگران کننده نیست؟
بله. کسب 5 امتیاز از 9 امتیاز برای پرسپولیس که مدافع عنوان قهرمانی است اصلاً جالب نیست. بازیکنان پرسپولیس برخلاف فصول قبل کم موقعیت خلق می‌کنند و این برای تیمی که بیشترین موقعیت‌ها را خلق کرده و به چند گل می‌رسید اصلاً قابل قبول نیست .
چرا نعمتی پنالتی حساسی را از دست داد؟
سیامک مقابل صنعت نفت آبادان ضربه پنالتی‌اش را به شکل خوبی تبدیل به گل کرد اما در بازی با نفت مسجدسلیمان با بدشانسی ضربه‌اش تبدیل به گل نشد و به تیرک خورد .
چرا بازیکنان پرسپولیس خصوصاً بازیکنان جدیدی که قبل از لیگ قهرمانان آسیا به پرسپولیس پیوستند اصلاً نتوانستند در حد بازی‌های آسیایی قبلی‌شان در لیگ برتر هم با همان کیفیت بازی کنند؟ 
من فکر می‌کنم وقفه‌ای که بعد از مسابقات آسیایی به وجود آمد خیلی به ضرر پرسپولیس شد و یکجورهایی بازیکنان را از آن فرم مطلوب خارج کرد. بازیکنان به نظرم مشکل بدنی دارند و به لحاظ روحی هم در فرم ایده‌آلی نیستند و خسته هستند .
عبدی هم در خط حمله به عنوان تک مهاجم تخصصی کارآیی نداشت!
عبدی هم بعد از محرومیت عیسی در خط حمله تنهاست و در واقع بازیکنی یا ذخیره‌ای وجود ندارد که به او برای تلاش بیشتر آن شوک لازم را بدهد. از همین رو می‌بینیم که عبدی هم در لیگ برتر با افت مواجه شده و در سه بازی که در لیگ انجام داده،خوب ظاهر نشده است.
با شرایطی که پرسپولیس دارد و می‌تواند یک بازیکن آزاد جذب کند، خرید مهاجم را برای پرسپولیس ضروری می‌دانید یا مدافع را؟
تیمی که در سه بازی قبلی‌اش فقط یک گل آن هم از روی نقطه پنالتی زده مشخص است که در پست مهاجم و امر گلزنی مشکل دارد و نیاز پرسپولیس جذب یک مهاجم ششدانگ است.
اما مهاجم ششدانگی وجود ندارد که پرسپولیس جذبش کند.
به هر حال شرایط سختی به وجود آمده و باید یحیی در بین گزینه‌های موجود بهترین گزینه را انتخاب کند. کار خیلی سخت است اما چاره‌ای نیست و در همین اوضاع باید جنگید و تیم را پیش برد چون حالا که تیم با سختی به جلو پیش رفته و شانس قهرمانی پیدا کرده باید با همه وجود  از این شرایط و موجودی تیم استفاده کرد .
اما تفاوت موجودی بازیکنان تیم‌های شرق آسیایی موجی از نگرانی را برای هواداران پرسپولیس به وجود آورده !
نگرانی من این است که تیم با شرایط فعلی پیش برود و خودش را به فینال برساند که این امر واقعاً به لحاظ فنی به پرسپولیس لطمه خواهد زد.
 شفاف‌تر منظورتان را بیان می‌کنید؟
جمع‌آوری امتیازهای ابتدای فصل خیلی برای پرسپولیس واجب است چون همه می‌دانند که پرسپولیس در چند فصل قبل امتیازهای خوبی را جمع کرد و این مهم یکی از عوامل اصلی قهرمانی بود .
چه حریفانی را از بین شرقی‌ها برای پرسپولیس خطرناک‌تر می‌دانید؟
تیم شانگهای چین و ویسل کوبه ژاپن برای پرسپولیس خطرناک‌ترند اما من فکر می‌کنم در شرایطی که پرسپولیس درگیر مسابقات لیگ برتر است بازیکنانش فعلاً باید فقط ذهن‌شان را معطوف این مسابقات کنند و برای یکی دو هفته هم که شده آسیا را از ذهن‌شان خارج کنند تا بعد از اینکه در مسابقات باقی مانده لیگ امتیازهای از دست رفته سه هفته اول را جبران کردند با شرایط فنی آماده به فینال آسیا بروند.
درباره بازی با شهر خودرو چه نظری دارید؟
پرسپولیس باید پیروز شود و در واقع مقابل تیم مشهدی محکوم به برد است و نباید امتیاز دیگری را به راحتی از دست بدهد. پرسپولیس در سه بازی قبلی از 9امتیاز فقط 5 امتیاز کسب کرده بنابراین نباید فاصله دو امتیازی‌اش با صدر بیشتر شود. ضمن اینکه با بردهای متوالی باید خیلی زود خودش را به صدر برساند.
وجود مهاجم با چه خصوصیاتی را برای پرسپولیس بهتر می‌دانید؟
پرسپولیس به یک مهاجم ریزنقش و تکنیکی نیاز دارد تا با این شرایط بتواند برای عبدی مکمل خوبی باشد و خواسته‌های سرمربی را برآورده کند.

Page Generated in 0.0056 sec