printlogo


کد خبر: 219166تاریخ: 1399/9/3 00:00
دیاباته: حاشیه‌ساز نیستم

رضا حمیدی       

اگر تصاویر واکنش شدید محمود فکری به شیخ دیاباته منتشر نمی‌شد کمتر کسی باور می‌کرد این بازیکن بی‌حاشیه رفتاری انجام داده باشد که در حین بازی آنطور موجب عصبانیت سرمربی استقلال شده باشد. ماجرای دلخوری فکری از دیاباته اما با انتشار عکس‌های آن مهر تأیید خورد و بعد از بازی مشخص شد دلیل این تنش تأخیر دیاباته برای ورود به زمین و درخواست برای تعویض استوک‌هایش بوده است. البته ریشه این اختلاف‌ها برمی‌گردد به نحوه حضور دیاباته در تمرینات پیش‌فصل استقلال که نه‌فقط فکری، بلکه دیگر اعضای کادر فنی را هم بشدت دلخور کرده است؛ دلخوری که البته در همه این روزها مخفی بود و تا امروز نیز هیچ‌یک از مربیان درباره آن حرفی به زبان نیاورده‌اند. به هر حال اما ماجرای بازی با فولاد بهانه‌ای شد تا محمود فکری برخورد تندی با این بازیکن داشته باشد و حتی فردای آن روز دیاباته را از تمرین گروهی منع کند. البته شیخ که همواره با اخلاق‌مداری در خدمت استقلال بوده آن روز نیز به‌رغم ممانعت سرمربی استقلال با ورودش به تمرین اما سالن را ترک نکرد و در کنار دیگر هم‌تیمی‌های خود نشست و نظاره‌گر تمرین بود. شاید اگر بازیکن دیگری به‌جای شیخ بود فوراً محل تمرین استقلال را ترک می‌کرد اما شیخ برای اینکه حسن نیت خود را نشان دهد همانجا ماند تا تمرین تمام شود و بعد از پایان تمرین به منزلش بازگردد.
 
حضور شیخ در باشگاه و صحبت‌های امیدوارکننده
بعد از ممانعت فکری از تمرین آقای گل، روز گذشته او در باشگاه حاضر شد و درباره اتفاقاتی که در حین بازی با فولاد رخ داد توضیحاتی به مسئولان باشگاه ارائه کرد. دیاباته در این جلسه تأکید داشت هرگز به‌دنبال حاشیه‌سازی نیست و دوست دارد در آرامش به کارش ادامه دهد و مشکلی هم با سرمربی تیم ندارد. مدیران استقلال هم که از حسن رفتار این بازیکن به‌خوبی آگاهی دارند بی‌آنکه تنبیهی برای شیخ در نظر بگیرند از او خواستند  با قدرت به تمریناتش با استقلال ادامه دهد. شاید خیلی‌ها تصور می‌کردند دیاباته با جریمه یا تنبیهی مواجه شود اما مسئولان باشگاه استقلال هرگز قصد ندارند اقدامی علیه دیاباته انجام دهند. قرار است این موضوع در باشگاه استقلال مسکوت بماند. اینطور که از باشگاه استقلال خبر رسید خود فکری هم تمایلی به برخورد سفت و سخت با دیاباته نداشت و از باشگاه‌نشین‌ها خواست موضوع را با یک تذکر تمام کنند. صحبت‌هایی که فکری قبل از جلسه با مسئولان باشگاه داشت نشان داد سرمربی استقلال برای بازگشت دیاباته به تمرینات مخالفتی ندارد و این بازیکن امروز در تمرینات استقلال حاضر خواهد شد.
 
شیخ از فکری عذرخواهی می‌کند
در عین حال اما قرار است دیاباته به‌محض ورود به تمرین استقلال صحبت کوتاهی با سرمربی استقلال انجام دهد و بعد لباس تمرین بپوشد. مسئولان باشگاه از دیاباته خواسته‌اند از فکری بابت تأخیر در ورود به زمین و آن ماجرای عجیب استوک‌ها عذرخواهی کند تا این موضوع از ذهن همه پاک شود. دیاباته هم قبول کرده قبل از شروع تمرین دلجویی‌های کافی از سرمربی استقلال داشته باشد. بدون شک اگر رابطه میان فکری و دیاباته مطلوب باشد و این بازیکن هم از لحاظ فنی به شرایط ایده‌آل برسد استقلال در خط حمله تیم بهتری خواهد شد. دیاباته آمار 15 گل زده در لیگ نوزدهم را به نام خود ثبت کرده و آقای گل لیگ گذشته است. او چنین موقعیتی را در شرایطی به دست آورد که در برخی بازی‌های تیمش غایب بود و حتی هفته‌های آغازین لیگ نوزدهم را هم از دست داد. دیاباته چنانچه در بهترین شرایط فنی باشد دور از ذهن نیست که با وجود غیبت در دو بازی نخست باز هم آقای گل لیگ برتر باشد.
 

Page Generated in 0.0054 sec