printlogo


کد خبر: 219090تاریخ: 1399/9/2 00:00
گزارش و خبر

الجزایر جایگزین تیم ملی
دفاع معینی از انتخاب سرمربی جوانان
داود مهابادی به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان انتخاب شد تا به همراه حمید درخشان که مسئولیت مدیرفنی تیم ملی را در اختیار دارد، هدایت تیم ملی را در اختیار بگیرند. این اتفاقی است که فریدون معینی پیشکسوت فوتبال برخلاف همه انتقادهای مطرح شده، آن را امیدوار کننده می‌داند و نشان می‌دهد که با وجود همه انتقادات، نظر کارمندان فدراسیون به همه انتخاب‌ها مثبت است! فریدون معینی درباره انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان می‌گوید: «با توجه به فرصت باقیمانده تا زمان مسابقات، فدراسیون فوتبال اقدام به انتخاب کادر فنی جدید و مدیر فنی کرده است که انتخاب خوب و مناسبی بود. مهابادی سابقه زیادی در حرفه مربیگری دارد و سال‌هاست در لیگ‌های مختلف کار می‌کند. بازیکنان جوان در این لیگ حضور دارند و آشنایی بالای او با بازیکنان می‌تواند در تیم ملی جوانان کمک زیادی کند‌.» او همچنین تأکید می‌کند: «به هر شکل او یکی از مربیانی بوده که در صحنه فوتبال ایران همیشه مشغول بوده و کار کرده و امیدواریم از مسئولیت تیم جوانان موفق بیرون بیاید. تیم ملی فوتبال جوانان باید در مسیر رشد و توسعه قرار گیرد و کادر فنی به خوبی به این امر واقف بوده و باید برنامه‌ریزی دقیقی را در این زمینه داشته باشد.» معینی در خصوص انتخاب درخشان به عنوان مدیر فنی تیم ملی فوتبال جوانان می‌گوید: «درخشان با تجربه است و همه مراحل فوتبال را به خوبی طی کرده است. کادر تیم جوانان در شرایط تجربی خوبی است و می‌تواند در مسیر کلی پیشرفت جوانان تأثیر بسزایی به ویژه در هنگام مسابقات بگذارد.»
او برخلاف بسیاری از کارشناسان برای تیم جوانان، آینده خوبی را متصور است: «تیم جوانان نیاز به آغاز فعالیت تا پیش از مسابقات داشت و با توجه به اینکه روند فعلی این تیم مثبت است معتقدم با انتخاب کادر شایسته‌ای که اکنون در کنار تیم است، شاهد شروع روند خوبی از این تیم تا زمان رقابت‌ها خواهیم بود.»
 
جلسات عجیب ستاد برنامه‌ریزی و ساماندهی هواداران
دومین جلسه ستاد برنامه‌ریزی و ساماندهی امور هواداران فوتبال دیروز (شنبه) در وزارت ورزش و جوانان و با حضور نیکوخصال مدیرکل دفتر توسعه ورزش حرفه‌ای و امور باشگاه‌ها، دولو رئیس گروه ورزش حرفه‌ای، همدانی سرپرست معاونت مشارکت‌های مردمی و جذب سرمایه شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، سطوتی مدیرکل فرهنگی، نقی‌پور رئیس حراست فدراسیون فوتبال، غلامحسین زمان‌آبادی مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال و حجت‌الله بهمنی مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ برگزار شد. در این جلسه بر لزوم ساماندهی هواداران بعد از دوران کرونا و ایجاد فضای مطلوب‌تر فرهنگی روی سکوها بحث و گفت‌وگو شد. همچنین مقرر شد که باشگاه‌ها و هیأت‌های فوتبال معاون‌های فرهنگی خود را جهت هماهنگی و برنامه‌ریزی هرچه سریع‌تر انتخاب و معرفی کنند. این ستاد از هفته گذشته در وزارت ورزش و جوانان فعالیتش را آغاز کرده تا آسیب‌شناسی دقیق و کارشناسی در مورد بحث‌های هواداری در فوتبال و برنامه‌ریزی مناسبی برای حضور هواداران صورت بگیرد. عجیب‌ است که این ستاد به جای اینکه برای رفاه هواداران در شرایط فعلی تدبیری بیندیشد، از حالا جلسه برگزار می‌کند تا درباره بعد از دوران کرونا که معلوم نیست چه زمانی است، تصمیم‌گیری کند!
 
 
AFC: اسکوچیچ آماده جبران اختلاف 5 امتیازی با عراق
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا دیروز (شنبه) به مناسبت دو سال به آغاز مسابقات جام جهانی 2022 قطر گزارشی را درباره وضعیت گروه‌های انتخابی جام جهانی ارائه کرد و در پایان آن نظرسنجی گذاشت و از کاربرانش سؤال کرد کدام تیم از گروه به مرحله بعد صعود می‌کنند. این سایت درباره گروه سوم که تیم ملی کشورمان حضور دارد، نوشت: «در این گروه عراق با 11 امتیاز صدرنشین است. بحرین با 2 امتیاز کمتر در رده دوم قرار دارد. البته این دو تیم 5 بازی انجام داده‌اند ولی ایران که با 6 امتیاز در رده سوم قرار دارد یک بازی کمتر انجام داده است. دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی ایران آماده است تا اختلاف 5 امتیازی با عراق را به محض از سرگیری مسابقات جبران کند و برای سومین بار متوالی ایران را به جام جهانی برساند. هنگ کنگ با 5 امتیاز در رده چهارم و کامبوج با یک امتیاز در رده پنجم جدول گروه سوم قرار دارند.»
 

Page Generated in 0.0048 sec