printlogo


کد خبر: 219073تاریخ: 1399/9/2 00:00
هنوز به کسب سهمیه در وزنه‌برداری زنان امید داریم
اکبر خورشیدی: سهراب هر روز آماده‌تر می‌شود

رضا عباسپور     @rez7462

 مرحله نخست اردوی آماده‌سازی تیم ملی وزنه‌‌برداری مردان و زنان کشورمان بعد از ماه‌ها دوری از تمرینات بالاخره آغاز شد. اردویی که در بخش مردان قرار است تا اواخر آذر ماه و برگزاری هفته نخست لیگ برتر وزنه‌برداری در فصل جدید ادامه داشته باشد. به بهانه برگزاری اردوی تیم ملی مردان و زنان و همچنین نقشی که اکبر خورشیدی در هر دو تیم دارد، با او همکلام می‌شویم. مربی تیم ملی وزنه‌برداری مردان و مشاور فنی تیم زنان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که با هم می‌خوانیم.
اکبر خورشیدی به عنوان دستیار محمدحسین برخواه در اردوی بزرگسالان با بیان این مطلب که شرایط سهراب از نظر بدنی و روحی هر روز بهتر از روز قبل می‌شود، در خصوص آینده‌ای که برای قهرمان وزنه‌برداری المپیک و رکورددار جهان در دسته 96 کیلوگرم می‌توان متصور بود، می‌گوید: «سهراب مرادی یک وزنه‌بردار حرفه‌ای و توانمند است. او خوب می‌داند که چطور در اردوی تیم ملی بدنش را آرام آرام آماده کند. ما هم به بازگشت این وزنه‌بردار قدرتمند به روزهای اوج خیلی امیدوارتر از قبل شده‌ایم. به همین دلیل تمام تلاش و توان خود را به کار می‌گیریم تا با آماده کردن این جوان قدرتمند هم سهمیه المپیکی این وزن را مسجل کنیم و هم برای مدال‌آوری در این دسته وزنی دوباره صاحب یک مهره ششدانگ و پرامید در تیم ملی وزنه‌برداری شویم.»
 
بعید است کیانوش رستمی به اردو بیاید
مربی تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان در خصوص احتمال ملحق شدن کیانوش رستمی به جمع اردونشینان ملی‌پوش نیز می‌گوید: «اگر کیانوش رستمی می‌خواست در اردوی تیم ملی حاضر شود، باید مثل بقیه‌پوشان در روز معارفه به اردو می‌آمد، تست می‌داد و تمریناتش را همراه با بقیه بچه‌ها استارت می‌زد. به همین دلیل و با توجه به اینکه او قبلاً هم تمرین انفرادی را به تمرین گروهی در اردوی تیم ملی ترجیح داده است، بعید به نظر می‌رسد که به اردو بیاید و همراه با بقیه ملی‌پوشان تمریناتش را در کمپ تیم ملی انجام دهد. البته او وزنه‌بردار بزرگ و قابل احترامی است، ولی خب این را هم باید بداند که مسیر بسیار دشواری پیش رو دارد.»
 
شرایط رکوردی ملی‌پوشان را در اهواز محک می‌زنیم
خورشیدی در مورد شرایط ملی‌پوشان هم مواردی را مطرح می‌کند: «وضعیت تک تک بچه‌های دعوت شده به اردوی تیم ملی از نظر بدنی و روحی عالی است. فدراسیون وزنه‌برداری تلاش کرده که شرایط خوبی حاکم باشد که قابل تقدیر است. اردوی وزنه‌برداری در بهترین شرایط و با داشتن بالاترین استانداردهای بهداشتی و کیفی در حال برگزاری است. بچه‌ها هم با انگیزه بالا کارشان را انجام می‌دهند؛ آن هم بدون هیچ مشکلی یا آسیب‌دیدگی خاصی. این مرحله از اردو تا زمان شروع هفته اول لیگ وزنه‌برداری در شهر اهواز ادامه دارد. ما در لیگ وزنه‌برداران ملی‌پوش را در اختیار تیم‌هایشان می‌گذاریم تا هم سطح کیفی لیگ از نظر رقابتی بالا برود، هم اینکه وضعیت رکوردی آنها را در شرایط رقابتی و مسابقه‌ای محک بزنیم.»
 
هنوز به کسب سهمیه زنان امیدواریم
مشاور فنی تیم ملی وزنه‌برداری زنان در خصوص شروع اردوی این تیم هم توضیحاتی می‌دهد: «به عنوان کسی که سال‌ها عمرم را در وزنه‌برداری گذاشته‌ام، به دختران وزنه‌برداری و آینده آنها بسیار خوشبین هستم. به نظرم اگر همه شرایط برای دختران وزنه‌بردار فراهم باشد، ما می‌توانیم در مسابقات آسیایی پیش رو حداقل به کسب تک مدال در یکی، دو وزن و نیز یک سهمیه المپیک توکیو2021 امیدوار باشیم. قطعاً اگر به جدول رتبه‌بندی المپیکی زنان در اوزان میان وزن و سنگین وزن نیم نگاهی داشته باشیم، متوجه می‌شویم که اگر ما بتوانیم در آسیایی نتایج خوبی کسب کنیم حتماً می‌شود به گرفتن یک سهمیه تاریخی برای زنان امید داشت. اما اگر خوب حمایت و پشتیبانی شویم.»

Page Generated in 0.0054 sec