printlogo


کد خبر: 219059تاریخ: 1399/9/2 00:00
استقلال و شروع‌های لرزان؛ فکری در فکر قلعه‌نویی شدن

پانزدهمین دوره لیگ برتر بود. استقلال در هفته اول و در مشهد به مصاف سیاه‌جامگان رفت و موفق شد با نتیجه ۲ بر یک از سد میزبان خود بگذرد. شاگردان «پرویز مظلومی» در دومین گام هم توانستند با نتیجه ۲ بر صفر ملوان بندرانزلی را شکست دهند تا با ۶ امتیاز خیلی زود در صدر جدول لیگ برتر قرار بگیرند.
بعد از آن دوره هیچ‌وقت استقلال نتوانست در لیگ برتر شروع خوبی داشته باشد. آنها در لیگ شانزدهم با «علیرضا منصوریان» برابر نفت تهران به تساوی یک بر یک رضایت دادند اما در دومین گام با نتیجه ۲ بر یک در خوزستان به استقلال خوزستان باختند تا در پایان هفته دوم یک امتیاز داشته باشند. در لیگ هفدهم تیم تحت هدایت منصوریان در هفته نخست در آبادان با یک گل به صنعت نفت باخت و در هفته دوم مقابل استقلال خوزستان در ورزشگاه آزادی با نتیجه مساوی بدون گل متوقف شد تا مانند فصل قبل یک ششم از امتیازات ممکن را به دست آورده باشد.
در هجدهمین دوره مسابقات، «وینفرد شفر» هدایت استقلال را به عهده داشت. تیم تحت هدایت او در هفته نخست مقابل پیکان در تهران به تساوی بدون گل رسید و در هفته دوم مقابل میزبان خود ذوب‌آهن با نتیجه ۲ بر ۲ متوقف شد تا آبی‌ها نه شکستی در کارنامه‌شان باشد و نه بردی. فصل بعد یک مربی خارجی دیگر یعنی «آندره‌آ استراماچونی» هدایت آبی‌های پایتخت را به عهده داشت. آبی‌ها با این سرمربی ایتالیایی در هفته اول یک بر صفر به ماشین‌سازی باختند و در دومین هفته نیز با فولاد خوزستان به نتیجه مساوی یک بر یک رسیدند.
اما لیگ بیستم. «محمود فکری» خیلی زود طلسم را شکست و بعد از چهار فصل استقلال را در هفته اول به برتری رساند. شاگردان او موفق شدند از پس تیم تازه لیگ برتری شده مس رفسنجان با ۲ گل بر بیایند اما بعد. بازهم هفته دوم، بازهم یک تیم خوزستانی و بازهم یک ناکامی. استقلال بازی یک بر صفر جلو افتاده را با نتیجه ۲ بر یک باخت تا در ۱۰ بازی نخست خود در پنج فصل اخیر فقط یک برد داشته باشد و آخرین شروع مقتدرانه‌اش در لیگ برتر به همان دوره پانزدهم برگردد که پرویز مظلومی موفق شد ۶ امتیاز دشت کند.
استقلال در لیگ هشتم که قهرمان شد در هفته نخست با ۲ گل ابومسلم را از پیش رو برداشت اما در هفته دوم، در گیلان با یک گل به پگاه باخت. آبی‌ها در لیگ دوازدهم هم هفته اول را با برد یک بر صفر در برابر آلومینیوم هرمزگان آغاز کردند اما در دومین هفته با نتیجه ۲ بر یک به سایپای البرز باختند. ولی تیم تحت «هدایت قلعه‌نویی» در پایان فصل عنوان قهرمانی را به دست آورد. حال باید دید تیم «محمود فکری» نیز با استفاده از همین روش در پایان لیگ بیستم قهرمان خواهد شد یا خیر.
(این مطلب در خبرگزاری ایرنا کار شده)
 

Page Generated in 0.0061 sec