printlogo


کد خبر: 219054تاریخ: 1399/9/2 00:00
زور روی خط دفاع

ادامه بازی‌های ضعیف غلامی

گرچه فرشید باقری بیش از سایر بازیکنان استقلال مورد نقد قرار گرفت اما نباید از برخی واقعیت‌ها در استقلال فرار کرد.  همانطور که بسیاری از کارشناسان حوزه استقلال به آشفتگی خط دفاع در زمان باز شدن دروازه اشاره کرده‌اند باید به این موضوع بیشتر پرداخت تا شاید استقلال در مسیر درست خود قرار بگیرد. یکی از بازیکنانی که به‌رغم بازی‌های نه‌چندان اطمینان‌بخش همواره در ترکیب آبی‌ها قرار می‌گیرد عارف غلامی است؛ بازیکنی که در کمال تعجب در لیست اخیر تیم ملی هم قرار گرفت. 
غلامی در همین بازی با فولاد لااقل 4 پاس را تقدیم بازیکنان حریف کرد و در عین حال در کارهای دفاعی نیز بسیار ناهماهنگ بود. اینکه چرا غلامی همواره در ترکیب استقلال قرار دارد و مدافعی همچون دانشگر روی نیمکت می‌نشیند هم از آن دسته سؤال‌های مهمی است که محمود فکری باید پاسخ قانع‌کننده‌ای برایش داشته باشد. 
شاید تماشای دوباره بازی عارف غلامی مقابل فولاد که به‌واقع یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان استقلال بود، محمود فکری را به سمت استفاده از دیگر مدافعان ببرد.
 
 
همدانی: روی بی‌مسئولیتی گل خوردیم
ستار همدانی، پیشکسوت استقلال که خود زمانی در خط دفاع هم بازی می‌کرد درباره عملکرد عجیب مدافعان استقلال می‌گوید: «اگرچه فولاد تیم استقلال را مهار کرده بود، اما دو گل آنها روی بی‌مسئولیتی بازیکنان استقلال به ثمر رسید و اگر تمرکزشان بالا بود، این اتفاق نمی‌افتاد. فولاد به‌خوبی استقلال را آنالیز کرده بود و شناخت خوبی از این تیم داشت. در جریان بازی شاهد بودیم که وریا غفوری و میلیچ یک‌بار هم نتوانستند دفاع حریف را دور بزنند، این مسأله نشان می‌داد فولادی‌ها کار کرده بودند.» 
ستار این شکست را تحلیل می‌کند: «استقلال در بهترین موقع شکست خورد و در زمان خوبی به تیم شوک وارد شد تا بازیکنان بدانند لیگ سختی در انتظارشان است و باید درس بگیرند. اگر بازیکنان امسال می‌خواهند دل هواداران را شاد کنند، باید پنج‌برابر توان فعلی خود باشند.» 
همدانی تأکید کرده کنار خط حتماً یک نفر بازیکنان را هدایت کند: «نمی‌دانم استراتژی فکری چیست، اما یک نفر باید لب خط باشد تا مسائل فنی را به بازیکنان انتقال دهد، در غیر این صورت بازیکنان دچار سردرگمی می‌شوند.»
 
 
مصدومیت دانشگر جدی نیست
زمانی که محمد دانشگر بر سر مهار یک توپ به تابلوهای کنار زمین برخورد کرد ابتدا تصور شد برای این بازیکن اتفاق خاصی رخ نداده، اما تأخیر مدافع تازه‌وارد برای بازگشت دوباره به زمین این ذهنیت را پاک کرد و مشخص شد او با مصدومیت جدی مواجه شده است.  شاید اگر آن اتفاق برای دانشگر رخ نمی‌داد او می‌توانست مانع گلزنی فولادی‌ها شود اما سرنوشت طوری رقم خورد که گل فولاد در همان دقایق به ثبت رسید تا به‌نوعی دانشگر هم مقصر شناخته شود.  به هر حال اما مدافع استقلال باید خودش را آماده بازی‌های آتی کند چون به‌رغم این اتفاق احتمالاً او در بازی با ماشین‌سازی در ترکیب اصلی استقلال قرار خواهد گرفت.
 پزشکان استقلال هم اعلام کرده‌اند برای دانشگر مشکل حادی به وجود نیامده و او می‌تواند استقلال را در بازی‌های آتی همراهی کند و مقابل ماشین‌سازی به میدان برود.  با توجه به بازی خوبی که مرادمند در بازی با فولاد انجام داد و در اولین میدان امیدوار کننده بود پیش‌بینی می‌شود این مدافع همواره در ترکیب اصلی حضور داشته باشد. اگر دانشگر هم در بازی با ماشین سازی خوب عمل کند زوج قطعی مرادمند در خط دفاع می شود.

 


Page Generated in 0.0070 sec