printlogo


کد خبر: 219049تاریخ: 1399/9/2 00:00
جنجال تمدید قرارداد راموس با رئال مادرید
بروی، هیچ جای دیگر سلطان نمی‌شوی

 
پیت جنسن
 
سرخیو راموس و رئال مادرید بار دیگر با هم بر سر قرارداد به چالش برخورده‌اند. البته در نهایت، احتمالاً راموس در باشگاهی که او را در سال 2005 با قیمت 27 میلیون یورو از سویا خرید، می‌ماند.
راموس می‌داند که روزگار مناسبی برای مذاکره بر سر تمدید قرارداد نیست. قرارداد راموس با رئال در پایان فصل منقضی می‌شود. رئال در روزهای آینده بودجه این فصل خود را تعیین می‌کند و لالیگا به آنها اعلام کرده که باید سقف دستمزد را رعایت کنند و حداکثر 469 میلیون یورو حقوق به بازیکنانشان بپردازند. رئال در آوریل گذشته 10 درصد از حقوق بازیکنانش را کم کرد و حالا باید با آنها به توافقی جدید در این باره برسد. راموس باید به همراه رافائل واران، مارسلو و کریم بنزما، کاپیتان‌های رئال، در این باره با باشگاه مذاکره کند. او سپس باید با فلورنتینو پرس و خوسه آنخل سانچس، رئیس و مدیر‌عامل باشگاه پای میز مذاکره بنشیند و درباره قرارداد خودش صحبت کند.
کار راموس سخت است. بازیکنان پاداش قهرمانی فصل پیش لالیگا را به باشگاه بخشیده‌اند و باشگاه هم هیچ‌کسی را در تابستان نخرید. پرس گفت که نمی‌شود از بازیکنان خواست دستمزدشان را کاهش دهند و سپس یک بازیکن را با قیمت بالا خرید. راموس پیش از همه‌گیری ویروس کرونا بر سر آینده‌اش با رئال اختلاف نظر داشت. او قراردادی دوساله می‌خواست ولی رئال قراردادش را تنها برای یک فصل تمدید می‌کرد. او البته از سیاست باشگاه برای بازیکنان بالاتر از 30 سال خبر دارد اما می‌خواست که به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ رئال، برایش استثنا قائل شوند.
حالا دیگر مانند سال 2015 نیست که منچستر یونایتد به جذب او علاقه داشته باشد، یا مثل سال 2019 خبری از پیشنهاد چینی‌ها نیست اما او دوست دارد مردم باور کنند که ممکن است راهی پاری‌سن‌ژرمن شود. مادرید با این ایده مشکلی ندارد و البته در صورت جدایی راموس، داوید آلابا را به صورت رایگان از بایرن مونیخ جذب می‌کند. البته مشکلاتی وجود دارد. آلابا 28ساله شش سال از راموس کوچک‌تر است اما حاضر نیست دستمزدی کمتر از راموس (12 میلیون یورو در سال) دریافت کند. او همچنین قراردادی چهارساله خواهد خواست. راموس هم واقعاً به دنبال رفتن به پاریس نیست. او در جاهای دیگر نمی‌تواند نقش رئیس تیم را ایفا کند. او سلطان رئال مادرید است. او حتی روی انتقالات باشگاه هم نفوذ دارد. اگر او به پی‌اس‌جی برود، حتی زبان فرانسوی را هم بلد نیست که بخواهد نفوذی داشته باشد. اوضاع راموس را به کریستیانو رونالدو تشبیه کرده‌اند اما راموس اهمیتی بیشتر از رونالدو برای هواداران سرسخت باشگاه دارد. یوونتوس در سال 2018 مبلغ 100 میلیون یورو برای رونالدو پرداخت و همه چیز را عوض کرد اما بعید است که پی‌اس‌جی چنین مبلغی برای راموس بپردازد، آن هم بازیکنی که در آستانه پایان قراردادش است. راموس و مادرید نمی‌خواهند نمایششان زیاد ادامه پیدا کند. در سال 2019، اطرافیان راموس گفتند که یک باشگاه بزرگ چینی به دنبال جذب او است. مادرید با کاپیتانش صحبت کرد و به او گفت که غیرممکن است آنها اجازه رفتن به صورت رایگان را به او بدهند و باشگاه چینی باید با آنها مذاکره کند. کمی بعد، راموس یک نشست خبری فوری برگزار و اعلام کرد که هرگز قصد ترک رئال مادرید را نداشته و اگر لازم باشد، مجانی هم برای رئال بازی می‌کند. او روز دوشنبه نشست خبری‌اش در تیم اسپانیا را لغو کرد و شایعات حاکی از آن بود که این کار با اوضاع حساس او در مادرید ارتباط دارد. این موضوع باعث شد که او به اخبار برگردد. البته شاید هم او نمی‌خواست راجع به دو پنالتی‌ای که مقابل سوئیس از دست داد صحبت کند. از دید مادرید، اوضاع خیلی خطرناک نیست، چون در چنین شرایطی که باشگاه‌ها دارند، مذاکره بر سر کاهش دستمزد اولویت دارد. یک دلیل دیگر هم هست که آنها عجله نکنند. در انتهای فصل گذشته، راموس که از آینده‌اش مطمئن نبود، یکی از بهترین دوران‌های خود با پیراهن رئال را سپری کرد و الهام‌بخش تیم در راه قهرمانی لیگ شد.
منبع: دیلی میل
 

Page Generated in 0.0047 sec