printlogo


کد خبر: 219044تاریخ: 1399/9/2 00:00
خبر کوتاه

 بدبیاری تیم ملی پینگ پنگ در مسیر جهانی
با تصمیم جدید فدراسیون جهانی، تیم ایران نمی‌تواند در مسابقات جهانی پینگ‌پنگ شرکت کند، مگر اینکه شانس بیاورد و یکی از تیم‌ها انصراف بدهد. رقابت‌های جهانی پینگ پنگ با حضور محدود تیم‌ها ( ۸ یا ۱۶ تیم) در دو بخش مردان و زنان برگزار می‌شود که با این تصمیم به نظر می‌رسد ایران شانسی برای حضور در مسابقات نداشته باشد.مهرداد علی قارداشی، رئیس فدراسیون تنیس روی میز در رابطه با این موضوع توضیح می‌دهد و می‌گوید: «طبق این تصمیم ایران نمی‌تواند در مسابقات شرکت کند مگر اینکه تیم‌هایی که بالاتر از ما هستند، انصراف دهند که در آن صورت ممکن است شانسی داشته باشیم چون در بخش مردان ما ۲۴هستیم و در زنان سی و هفتم هستیم.»او البته حتی در صورت انصراف تیم‌ها هم خیلی امیدوار به حضور تیم ملی ایران نیست: «البته در صورتی هم که با انصراف تیم‌های دیگر ما جزو تیم‌های شرکت کننده قرار بگیریم، چون ایران جزو کشورهای پرخطر است، باید دید کره جنوبی میزبان مسابقات با حضور ما موافقت می‌کند یا خیر. از طرفی چون قیمت ارز بالا رفته و هزینه‌های اعزام به کره جنوبی زیاد می‌شود، بنابراین باید منتظر بود که وزارت ورزش چه تصمیمی در مورد این اعزام می‌گیرد. در کل ابتدا باید تکلیف تیم‌های شرکت کننده مشخص شود.»
قارداشی به عنوان رئیس فدراسیون پینگ پنگ که این روزها دغدغه لیگ را هم دارد، با بیان اینکه تیم‌ها همکاری نمی‌کنند، می‌گوید: «تعداد کمی از تیم‌ها مدارک خود را به صورت کامل فرستاده‌اند. البته ما هم حق می‌دهیم به هر حال آنها هم تابع شرایط داخلی خود هستند. چون بحث درآمدزایی بازیکنان مطرح است، صد درصد  لیگ را به صورت فشرده برگزار می‌کنیم وآن را امسال به پایان می‌رسانیم و عزم‌مان را برای این کار جزم کرده‌ایم. فکر می‌کنم لیگ را اواخر آذر آغاز کنیم.»
 
شروع تمرین کمانداران بعد از تست منفی
پس از منفی بودن تست کمانداران و کادرفنی ایران، اردوی تیم ملی تیراندازی با کمان از دیروز در تهران آغاز شد.ملی‌پوشان ریکرو قرار است تا 14 آذرماه در این اردو باشند و زیر نظر مجید میررحیمی تمرینات‌شان را دنبال کنند. محمد صادق کبودانی و پارمیدا قاسمی از تهران، شیوا شجاع مهر، میلاد وزیری و صادق اشرفی از آذربایجان شرقی، امین پیرعلی، امیر یزدانی، رویا نوریان از اصفهان، سوگند رحمانی از کیش، زهرا نعمتی از کرمان، نیلوفر علیپور از البرز و رضا شبانی از یزد، ملی‌پوشانی هستند که در این اردو حضور دارند.
 
موافقت هیأت اجرایی با درخواست کشتی و بسکتبال
فدراسیون‌ها گزارش بدهند پول بگیرند
بودجه مرحله پایانی فدراسیون‌ها از سوی کمیته ملی المپیک تا چند روز آینده واریز می‌شود. با وجود گذشت کمتر از 9 ماه از سال 99 و در شرایطی که کمیته ملی المپیک 75درصد از بودجه مصوب فدراسیون‌های ورزشی در این سال را پرداخت کرده است، کمیته این آمادگی را دارد که از ابتدای آذر ماه بودجه پایانی و مرحله چهارم بودجه فدراسیون‌ها را پرداخت کند.  کمیته ملی المپیک منتظر ارسال گزارش فدراسیون‌ها از عملکرد خود پس از دریافت بودجه مرحله سوم است تا در صورت تأیید، بودجه مرحله چهارم را واریز کند. با این حساب کمیته ملی المپیک پیش از آغاز فصل چهارم صد درصد بودجه مصوب فدراسیون‌ها را پرداخت خواهد کرد که در شرایط فعلی و با توجه به شیوع کرونا این بودجه کمک زیادی به فدراسیون‌ها به خصوص رشته‌های المپیکی خواهد کرد. همچنین درخواست‌های برخی از فدراسیون‌ها برای دریافت اعتبار کمکی به کمیته ملی المپیک ارسال شده که تاکنون کشتی و بسکتبال درخواست‌شان مورد تأیید هیات اجرایی قرار گرفته و این بودجه را دریافت کردند.  درخواست دیگر فدراسیون‌ها نیز بر حسب ضرورت در هیأت اجرایی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
حکم دادگاه حکمیت درباره جودو دیرتر می‌رسد
فدراسیون جودو اعلام کرد که دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش، مهلت ابلاغ رأی در خصوص پرونده جودو ایران را تمدید کرده است .قرار بود این حکم تا هفته قبل صادر شود اما دادگاه حکمیت ورزش با ارسال ایمیلی اعلام کرد که اعلام رأی دادگاه در خصوص این پرونده تا ۲۹ ژانویه تمدید می‌شود. 

Page Generated in 0.0060 sec