printlogo


کد خبر: 219041تاریخ: 1399/9/2 00:00
خبر

حضور فیروزجا در تورنمنت 5/1 میلیون دلاری

علیرضا فیروزجا نابغه جوان شطرنج جهان در اولین مسابقه از تورنمنت 5/1 میلیون دلاری شطرنج دست به مهره می‌شود.
در اوایل شیوع کرونا، مگنوس کارلسن، نفر اول شطرنج دنیا، تور مسابقات یک میلیون دلاری به راه انداخت که با استقبال بی‌نظیر همراه بود. البته رقابت‌های آنلاین خالی از اشکال نیست چرا که قطعی سرور و لیز خوردن موس از مهم‌ترین ایراداتی است که هنوز هم در مسابقات مهم رخ می‌دهد. در جدیدترین رقابت قرار است تور 5/1 میلیون دلاری شطرنج به همت سایت چس ۲۴ و مگنوس کارلسن برگزار شود. اولین رویداد تور 5/1 میلیون دلاری شطرنج از روز یکشنبه با چهره‌های برتر شطرنج آغاز می‌شود. در این مسابقات چهره‌هایی مانند مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان، دینگ لیرن،هیکارو ناکامورا، لوون آرونیان و ماکسیم واشیه لاگراو حضور دارند. همچنین علیرضا فیروزجا نابغه جوان شطرنج جهان هم در این مسابقات دست به مهره می‌شود. این رقابت با حضور ۱۶ شطرنج‌باز مطرح شطرنج جهان برگزار خواهد شد.
 
 
 قرارداد 5 ملی‌پوش وزنه‌برداری با فولاد خوزستان
 سرمربی تیم وزنه‌برداری فولاد خوزستان از جذب پنج ملی‌پوش عنواندار و شناخته شده تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان در لیگ فصل جدید وزنه‌برداری خبر داد.
حمید رشیدی درباره‌ نفرات ملی‌پوش که جذب تیم وزنه‌برداری فولاد خوزستان شده‌اند، می‌گوید: «ما جذب وزنه‌برداران استان خوزستان را در اولویت قرار دادیم و برای تقویت تیم نیز از نفرات تیم ملی هم استفاده کردیم. علی هاشمی، علی داودی، حافظ قشقایی، حسین سلطانی و ایوب موسوی از تیم ملی و افشین طاهری، رحمان اورامه، علیرضا منصوری از استان خوزستان جذب تیم فولاد خوزستان شدند. البته ایوب موسوی که عضو تیم ملی است از وزنه‌برداران استان خوزستان است.»رشیدی در پاسخ به این پرسش که آیا رقابت برای کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر وزنه‌برداری نزدیک است یا خیر تأکید دارد: «به دلیل شیوع ویروس کرونا سالن‌های ورزشی نیمه تعطیل هستند و بچه‌ها مشکلات خاص خود را برای برگزاری تمرینات دارند. در کل شرایط سخت است اما بدون برگزاری لیگ و تمرینات هم وزنه‌برداری در سال آینده  ضربه سختی خواهد خورد. بنابراین همه باید دست به دست هم بدهیم و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی لیگ را برگزار کنیم. هدف حضور مستمر در وزنه‌برداری است و حتی مسئولان باشگاه درصدد هستند برای سال آینده در رشته‌های دیگر که پتانسیل آن در استان خوزستان وجود دارد، هم تیمداری کنند.»
 
 
دختران وزنه‌بردار در آزادی دست به وزنه شدند
اردوی آماده‌سازی تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران پس از انجام تست کرونا و نتایج منفی اردونشینان در محل کمپ تیم‌های ملی آغاز شد.
اردوی تیم ملی وزنه‌برداری زنان در محل کمپ تیم‌های ملی با شرایط قرنطینه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز شد که این مرحله از اردو تا روز ۱۹ آذر ادامه دارد. دعوت‌شدگان در فضای باز فدراسیون حضور پیدا کردند و مورد استقبال علی مرادی رئیس فدراسیون و منظمی نایب رئیس زنان فدراسیون وزنه‌برداری قرار گرفتند.
در این جلسه با یادآوری نکات بهداشتی، بر رعایت آن توسط ورزشکاران تأکید و از تمامی حاضران در اردو تست کرونا گرفته شد که جواب آن منفی بود. سیده الهام حسینی، پریسا جهانفکریان، فروغ یونسی به عنوان وزنه‌بردار و زینب شیخ حسن ارباب و پگاه لیاقت به عنوان مربی در این اردو حضور دارند.
آلما حسینی و ریحانه صیدی، غایبان این مرحله از اردو هستند که از هفته‌های آینده پس از تست کرونا و مسجل شدن سلامتشان به اردو اضافه می‌شوند.

 


Page Generated in 0.0055 sec