printlogo


کد خبر: 219040تاریخ: 1399/9/2 00:00
سیاست‌‌های یک بام و دو هوا در کشتی آمریکا
انصراف از جهانی، برگزاری جایزه بزرگ

 
ایران ورزشی - مسئولان فدراسیون کشتی آمریکا سیاست یک بام و دو هوایی را در روزهای اخیر در قبال برگزاری مسابقات مختلف در پیش گرفتند. آمریکا که در تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا در دنیا رکورددار است، در ماه‌های اخیر درباره برگزاری مسابقات کشتی در این کشور سیاست‌های متفاوتی را در پیش گرفته که در نوع خود بسیار عجیب بوده است.
 از یک طرف این کشور مسابقات داخلی خود را به شکل‌های مختلفی برگزار کرده و حالا نیز هر روز برگزاری این مسابقات را به یک بهانه ادامه می‌دهد اما در عین حال وقتی قرار شد مسابقات جهانی در صربستان برگزار شود، اعلام کرد که به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در مسابقات جهانی شرکت نمی‌کند. 
وقتی این تیم از حضور در مسابقات جهانی انصراف داد، بسیاری از کشورها از جمله ژاپن، کوبا و کانادا هم در حمایت از این تصمیم از حضور در مسابقات جهانی انصراف دادند و در نهایت هم منجر به لغو تصمیم اتحادیه جهانی کشتی در برگزاری مسابقات کشتی قهرمانی جهان در صربستان شد. 
در حالی که هنوز سر و صدای این تصمیم مسئولان فدراسیون کشتی آمریکا به پایان نرسیده که به یکباره اعلام شد این کشور یک دوره مسابقه جایزه بزرگ را ۱۴ و ۱۵ آذرماه و با جایزه ۲۰۰ هزار دلاری در آمریکا برگزار می‌کند. 
مسابقاتی که اگرچه نشان دهنده تلاش برای حفظ کشتی در روزهای کرونایی است اما در عین حال این سؤال را به وجود می‌آورد که چطور می‌شود کشوری که حاضر به شرکت در مسابقات جهانی به دلیل شیوع کرونا نیست، خودش می‌خواهد مسابقات جایزه بزرگ را برگزار کند؟ این تصمیم شاید نشان‌دهنده رویارویی فدراسیون کشتی آمریکا با اتحادیه جهانی کشتی هم باشد؛ یک رویارویی نامحسوس که می‌تواند نشان‌دهنده آتش زیر خاکستر در رابطه آمریکایی‌ها با اتحادیه جهانی باشد.
اگر چه اعلام شده که این مسابقات از سوی یک سایت پخش ویدئویی کشتی با نام فلورستلینگ برگزار می‌شود و کشتی‌گیران مطرح آمریکایی در آن حضور پیدا می‌کنند اما با این حال به نظر می‌رسد که فدراسیون کشتی آمریکا در پشت این تصمیمات قرار دارد و ظاهراً باید عدم حضور این تیم در مسابقات جهانی را خارج از مشکلاتی که کرونا ایجاد کرده، ارزیابی کرد.
 به هر حال متولی کشتی در آمریکا، فدراسیون کشتی این کشور است و حتماً هر مسابقه‌ای که در این کشور برگزار می‌شود، زیر نظر این فدراسیون است.
البته همین تصمیم کشتی‌گیران آمریکایی و همچنین تلاش‌های صورت گرفته برای برگزاری مسابقاتی که تا قبل از این مسابقات جایزه بزرگ بیشتر جنبه تشریفاتی را داشته و فقط برای این بوده که علاقه‌مندان به این ورزش را دلگرم نگه دارند، از سوی بسیاری از بزرگان کشتی مورد تقدیر قرار گرفته است.
حتماً برگزاری مسابقات جایزه بزرگ در آمریکا آن هم با جایزه 200 هزار دلاری می‌تواند بسیاری را به سمت این ورزش بکشاند. این مسابقات در اوزان المپیکی برگزار می‌شود و کایل دایک دارنده ۲ مدال طلای جهان در وزن ۷۹ کیلوگرم است که حالا یکی از نفراتی است که در جایزه بزرگ در وزن ۷۴ کیلوگرم به میدان می‌رود. علاوه بر دایک تعدادی دیگر از ستاره‌های کشتی حضور دارند. 
یکی از این ستاره‌ها جیمز گیرین از کشتی‌گیران مطرح جهان در وزن ۷۰ کیلوگرم است که او هم در وزن 74 کیلوگرم به میدان می‌رود. همچنین جی دن کاکس قهرمان جهان در وزن ۹۲ کیلوگرم هم بالاخره از تصمیم جدید خود رونمایی می‌کند و برای اولین بار در وزن المپیکی ۹۷ کیلوگرم به روی تشک می‌رود. نیکولاس گویازدوفسکی هم در وزن ۱۲۵ کیلوگرم در این رقابت‌ها شرکت می‌کند. این مسابقات در اوزان المپیکی و به صورت تیم به تیم برگزار و به تیم برنده ۵۰ هزار دلار و ۱۵۰ هزار دلار به سایر کشتی‌گیران به ترتیب جایگاه کسب شده، اهدا می‌شود.
 این مسابقات دقیقاً در مقابل مسابقاتی است که اتحادیه جهانی در صربستان ‌می‌خواهد برگزار کند. به طور حتم رقابت‌های جایزه بزرگ آمریکا از سطح بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. در حالی که هنوز مشخص نیست اصلاً اتحادیه جهانی می‌تواند مسابقات را برگزار کند یا نه؟

Page Generated in 0.0064 sec