printlogo


کد خبر: 219033تاریخ: 1399/9/2 00:00
بازی با سایپا سخت‌تر از تراکتور است
فاضلی: فلسفه مربیگری‌ام سختکوشی است

گفت و گو
جعفر برزگر 
 
زمانی که به عنوان سرمربی نساجی انتخاب شد خیلی‌ها با قضاوت زودهنگام مدعی شدند او تجربه لازم را ندارد. غافل از اینکه وحید فاضلی سال‌ها به عنوان مربی در فوتبال ایران فعالیت کرده است. سرمربی جوان قائمشهری‌ها اما خیلی زود با نتایجی که به دست آورد و البته نوع فوتبال تیمش و رفتار بسیار حرفه‌ای او در جریان بازی و بعد از مسابقه و البته نوع مصاحبه کردن نشان داد نه تنها کم‌تجربه نیست بلکه بسیار هم پخته و سنجیده عمل می‌کند. در بازی با تراکتور هم مثل بازی با آلومینیوم اراک، تیم نساجی عملکرد بسیار خوبی داشت و شاید اگر خوش‌شانس بودند و مهاجمانش در زدن ضربات آخر دقت بیشتری داشتند الان ۶ امتیازی بودند. با اینکه بسیاری از کارشناسان داوری گل تراکتور مقابل نساجی را مردود می‌دانند اما فاضلی در پایان بازی و در حالی که پیروزی را با تساوی عوض کرده بودند از تیم داوری تشکر کرد.
 تیم شما بازی خوبی را مقابل تراکتور به نمایش گذاشت. این بازی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
    ما آنالیز دقیقی از حریف انجام دادیم و استراتژی بسیار خوبی داشتیم که تقریباً جواب هم داد و به گل هم رسیدیم. در ادامه کمی عقب کشیدیم که شاید طبیعی هم بود. تراکتور بازیکنان تأثیرگذار زیادی دارد بخصوص مثلث حاجی‌صفی، شجاعی و دژاگه که تیم ما را عقب بردند و روی یک ضربه ایستگاهی به گل رسیدند که به اعتقاد کارشناسان داوری این گل در شرایط آفساید به دست آمد. امیدوارم در ادامه بازی‌ها از اشتباهات داوری که اجتناب‌ناپذیر هم هست کمتر آسیب ببینیم.
نساجی به خصوص در نیمه اول تیم برتر میدان بود و فرصت‌هایی را هم از دست داد.
    ما برنامه داشتیم که در ۱۵ دقیقه دوم بازی تیم حریف را در یک سوم میانی و دفاعی پرس کنیم که روی همین تاکتیک هم می‌توانستیم به گل برسیم اما با بی‌دقتی، آنها را از دست دادیم. البته خوشحالم از اینکه برنامه‌های‌مان جواب داد اما در زدن ضربات آخر کم‌دقت و بدشانس بودیم.
اما نیمه دوم بازی پایاپای شد.
    تقریباً با شما موافقم. در ۱۵ دقیقه اول و دوم کمی بهتر بودیم. حتی در ۱۵ دقیقه اول مالکیت بازی از آن ما بود اما بعد از گلی که زدیم آنها تا حدودی جریان بازی را در اختیار گرفتند و به گل هم رسیدند.
به گل مردود تراکتور اشاره کردید و...
    من در جریان بازی هیچ اعتراضی به گل تیم میهمان نداشتم اما بعد از بازی اعلام کردم طبق گفته کارشناسان داوری گل تراکتور در شرایط آفساید به دست آمد. با همه این شرایط من به تیم داوری خسته نباشید می‌گویم و از آنها تشکر کردم. حتی در پایان بازی هم به وسط زمین رفتم و به تیم داوری خسته نباشید گفتم.
شما مربی جوانی هستید و خیلی مهم است که فلسفه مربیگری سرمربی تیم نساجی را بدانیم.
    فلسفه مربیگری من بیشتر روی سختکوشی بازیکنانم است. در واقع کلید واژه مربیگری‌ام چه از جانب من و چه بازیکنانم سختکوشی است.
 چه هدفی را برای این فصل در نظر گرفته‌اید؟
    هدفگذاری ما باز هم سختکوش بودن در تمام بازی‌هاست و اینکه رضایت هواداران تیم‌مان را جلب کنیم و خودمان هم از عملکردمان رضایت داشته باشیم.
نساجی بدون تماشاگرانش انگار یک چیزی کم دارد. به هر حال تجربه ثابت کرده بازی در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر آن هم در حضور هوادارانش برای هر تیمی سخت است.
    به طور حتم غیبت تماشاگران تأثیر منفی دارد. من درباره تیم خودم می‌گویم که حضورشان خیلی به ما کمک می‌کرد. همانطور که می‌دانید تمام تیم‌ها وقتی در حضور هواداران نساجی به ورزشگاه شهید وطنی می‌آمدند خود به خود عقب می‌کشیدند و حداقل در نیمه اول یا اوایل بازی تیم غالب نساجی بود. باید بگویم جو ورزشگاه شهید وطنی طوری است که همه تیم‌ها دوست دارند تجربه‌اش کنند اما در حال حاضر ما از این مهم محروم هستیم. البته انرژی مثبتی که این عزیزان از راه دور برای ما می‌فرستند در تیم جاری است. ما ایمان داریم مردم تک‌تک خانه‌های مازندران دعای خیرشان همراه تیم است.
هنوز دو هفته از لیگ گذشته اما شاهد اعتراض‌های بیش از اندازه تیم‌ها به داوری هستیم که به اعتقاد کارشناسان این امر بعضی از این گلایه‌ها هم صحیح است. با این شرایط دورنمای لیگ را چطور می‌بینید؟
    من اعتراض را زیاد شایسته نمی‌دانم اما به هر حال باید داوری‌ها هم آنالیز شود. زمانی که ما به عنوان مربی تیم خودمان را آنالیز می‌کنیم تیم داوری هم این کار را برای خودشان انجام دهند تا اینکه اشتباهات به حداقل برسد. من بعد از بازی با تراکتور حتی این پیشنهاد را دادم که VAR را وارد فوتبال‌مان کنیم. ما هزینه‌های زیادی را در فوتبال انجام می‌دهیم و چه ایرادی دارد این سیستم را هم اضافه کنیم؟ چراکه خیلی از مشکلات داوری ما حل خواهد شد.
این هفته با سایپا بازی دارید. تیمی که نباختن را خوب بلد است.
    بازی با سایپا از یک نظر سخت‌تر از تراکتور است. به اعتقاد من سایپا، تیمی بسیار باشخصیت، دونده و جنگنده است و اگر دقت کنید روبه روی تمام تیم‌های بزرگ نتیجه گرفتند که این مسأله خیلی خطرناک است. من از الان این هشدار را به بازیکنانم می‌دهم که بازی بسیار سختی در تهران مقابل سایپا خواهیم داشت.
 

 


Page Generated in 0.0070 sec