printlogo


کد خبر: 218997تاریخ: 1399/9/1 00:00
مدافع جدید جذب نشد اما هیچ کس ناراضی و عصبانی نیست!
اولین برد تیم مدیریتی جدید پرسپولیس

محمدقراگزلو    

احتمالاً این برای اولین بار طی چند سال اخیر است که پرسپولیس بازیکنی جذب نمی‌کند و روز آخر نقل و انتقالات دستش خالی می‌ماند اما در اتفاقی نادر هواداران راضی‌اند و به مدیریت باشگاه و کادر فنی نتاخته‌اند.
پرسپولیس بعد از جذب مهدی مهدیخانی در خط حمله قصد داشت یک مدافع میانی هم جذب کند چرا که شرایط محمد انصاری به گونه‌ای است که شاید دیر به فرم ایده‌آل برسد ضمن اینکه در آن پست و در حالت استاندارد تیم بزرگی مثل پرسپولیس نیاز به چهار مدافع میانی قابل اعتماد و مؤثر دارد چرا که محرومیت و مصدومیت در این پست بیشتر از هر پستی اتفاق می‌افتد.
پرسپولیس ابتدا برای جذب ایمان سلیمی خیز برداشت که به جایی نرسید و تلاشش برای جذب فرشاد فرجی هم به جایی نرسید. طی دو روز پایانی نقل و انتقالات باشگاه برای به خدمت درآوردن حجت حق‌وردی و شاهین طاهرخانی مدافعان پیکان و استقلال وقت گذاشت. در این میان مذاکره با طاهرخانی تا آخرین ساعات روز کاری چهارشنبه دنبال شد و به نتیجه‌ای نرسید چرا که باشگاه با خواسته‌های این بازیکن کنار نیامد.
همان روز عیسی آل‌کثیر هم در باشگاه حاضر شد تا احتمال فسخ قرارداد او بالا بگیرد چرا که اگر قرار بود مدافعی جذب شود نام آل‌کثیر باید از لیست بیرون می‌آمد و یک سهمیه لیگ برتری آزاد می‌شد که در نهایت نه نام آل‌کثیر خط خورد نه طاهرخانی به پرسپولیس آمد.
بعد از ناکامی باشگاه در جذب مدافع میانی ابراهیم شکوری معاون اجرایی باشگاه گفت: «حفظ برند پرسپولیس و خرید بازیکن برای ما با اهمیت بود. اگر بخواهیم کاملاً شفاف صحبت کنیم، شاهین طاهرخانی درخواست قرارداد کمتر از سه سال را داشت و همچنین اینکه هر زمان خواست با مبلغ ۱۰۰ هزار دلار جدا شود و من فکر می‌کنم این یک مورد غیرمعقول بود و بازیکنی که می‌خواهد بیاید در پرسپولیس بازی کند، باید بداند در چه جایگاهی قرار می‌گیرد. برند پرسپولیس جایگاه بسیار ارزشمندی دارد و اینکه ما بخواهیم خواسته‌های خود را در روز آخر نقل و انتقالاتی تحمیل کنیم، مناسب نیست و با شرایطی که می‌خواستیم همخوانی نداشت و ما سعی کردیم که عیسی آل‌کثیر را در تیم حفظ کنیم و امیدواریم او زودتر به شرایط خودش برگردد و انصاری هم در لیست ماند. مطمئنم این تصمیم در آینده به ما کمک می‌کند و باشگاه پرسپولیس در آینده شرایط خوبی خواهد داشت.»
یحیی گل‌محمدی هم در نشست خبری دیروزش در پاسخ به سؤالی درباره ناکامی در خرید مدافع توضیح داد: «دوست داشتیم یک مدافع دیگر جذب کنیم و چند گزینه داشتیم اما همه قرارداد داشتند و گله‌ای هم از باشگاه‌های دیگر و مربیان دیگر نمی‌توانیم داشته باشیم چون روی بازیکنان خود حساب باز کرده بودند. ممکن است این عدم خرید، سختی‌هایی را در ادامه برایمان داشته باشد. ما با این بازیکنان کارهای زیادی انجام دادیم. باید یکسری مسائل را در نظر می‌گرفتیم که به شأن و شخصیت باشگاه مربوط می‌شد چون بعضی از آنها بندهای خاصی را می‌خواستند. من به این تیم امیدوارم و باید به بازیکنان جوان اعتماد کنیم. بازیکنان ما در روزهای سخت حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.»
حالا پرسپولیس باید از سیدجلال 38 ساله مراقبت کند که مصدوم نشود و منتظر انصاری بنشیند تا کاملاً به فرم بازی برسد. غیر از اینها کادر فنی فقط کنعانی‌زادگان را در اختیار خواهد داشت و یک مدافع جوان به نام احسان حسینی که نتوانسته اعتماد یحیی و همکارانش را جلب کند.
این وضعیت خط دفاعی برای تیم که فینال آسیا را در پیش دارد و دفاع از عنوان قهرمانی لیگ را به عنوان هدف پیش روی خود قرار داده عجیب و دشوار خواهد بود ضمن اینکه بعید است باشگاه در روزهای آینده هم بتواند بازیکن آزاد، مؤثر و کارگشایی در این پست جذب کند اما غالب هواداران از این وضعیت ناراضی نیستند.
امروز هیچ هواداری از مدیران باشگاه به خاطر این اتفاق دلخور نیست و اتفاقاً اینکه باشگاه پرسپولیس به مدافع جوانی که خواسته‌های غیر معقولی داشت، باج نداده مورد توجه قاطبه رسانه‌ها و هواداران قرار گرفته و احتمالاً به عنوان اولین پوئن مثبت یا نخستین برد تیم مدیریتی جدید در کارنامه آنها ثبت خواهد شد.
باشگاه پرسپولیس مثل بسیاری از باشگاه‌های لیگ برتری‌مان طی دو سه سال اخیر در دادن آپشن‌ها و اختیارات عجیب به بازیکنان در قراردادها مشهور شده بود اما باید یک جایی مقابل این نوع قرارداد بستن ایستادگی می‌کرد که خوشبختانه این اتفاق با حضور فردی فوتبالی در بدنه مدیریت باشگاه رخ داد و به نوعی شأن و شاخصیت برند باشگاه حفظ شد.
اتفاقاً این ماجرا نه فقط هواداران بلکه مورد توجه پیشکسوتان دلسوز پرسپولیس هم قرار گرفته و همه آنها از اینکه شأن و شخصیت باشگاه محبوب‌شان حفظ شده راضی‌اند و اظهار امیدواری کرده‌اند که تیم با نیروهای فعلی‌اش بتواند گلیم خودش را از آب بیرون بکشد.
این مسأله در خصوص کادر فنی هم مصداق دارد و از فحوای کلام گل‌محمدی نیز می‌توان پی برد او ضمن نگرانی به خاطر روزهای سخت پیش رو و کنار آمدن با کمبودها از مسأله باج ندادن به بازیکنان و اینکه آنها بتوانند تحت شرایطی که خودشان دوست دارند جدا شوند، راضی است و بدش هم نمی‌آید این مسأله در باشگاه نهادینه شود.
مسأله کمبود مدافع نکته‌ای است که پرسپولیس باید با آن کنار بیاید اما آنچه چهارشنبه شب رقم خورد از یک جهت دیگر هم مورد اقبال هواداران قرار گرفته و آن هم مربوط به عیسی آل‌کثیر است. با ناکامی باشگاه در جهت حفظ مدافع میانی جدید آل‌کثیر هم در پرسپولیس ماندنی شد و از لیست بیرون نرفت. بسیاری از هواداران و اهالی فوتبال معتقدند آل‌کثیر در اوج کنار رفته و مظلوم واقع شده و با توجه به اینکه احتمال بخشش‌اش در دادگاه عالی ورزش یا بعد از نیمی از دوران محرومیتش وجود دارد حفظ او می‌تواند به تیم کمک کند. در واقع ماندن آل‌کثیر و برگشتنش به ترکیب تیم حتی شده چهار ماه و نیم دیگر را به حفظ یک مدافع جدید ترجیح می‌دهند و خوشحالند که عیسی همچنان پرسپولیسی است.
نکته دیگری هم که مد نظر کادر فنی، هواداران و پیشکسوتان قرار داشت مربوط به ریسک استفاده از مدافعان میانی تازه‌وارد بود که جذب بازیکن در این منطقه را پرخطر نشان می‌داد. در واقع غیر از سلیمی و فرجی که خودشان هم مدافعان تاپی نبودند بازیکنانی مثل حق‌وردی یا طاهرخانی در سطحی قرار دارند که جذب آنها تضمینی برای راحت شدن خیال کادر فنی از خط دفاع نداشت و حالا که این انتقال اتفاق نیفتاده هیچ‌کس عصبانی و ناراحت نیست.
 

Page Generated in 0.0050 sec