printlogo


کد خبر: 218968تاریخ: 1399/9/1 00:00
گزارش و خبر

الجزایر جایگزین تیم ملی
سقوط یک پله‌ای در انتظار ایران
 
مطابق اعلام سایتی که امتیازهای تیم‌های ملی جهان را محاسبه می‌کند، تیم ملی فوتبال ایران در رده‌بندی جدید فیفا یک رده نزول خواهد کرد. به گزارش سایت «Football Ranking» که به محاسبه امتیازهای تیم‌های ملی فوتبال جهان پس از دیدارهای دوستانه و رسمی می‌پردازد، رده‌بندی احتمالی در رنکینگ آتی سایت فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) را اعلام کرد که مطابق آن، تیم ملی فوتبال ایران با وجود پیروزی دو بر صفر مقابل بوسنی و هرزگوین در دیداری دوستانه، یک پله سقوط خواهد کرد.
مطابق رده‌بندی اعلام شده در این سایت، تیم ملی ایران با وجود افزایش امتیازات، با کسب 4/1496 امتیاز با نزولی یک رده‌ای مواجه می‌شود و به رتبه سی‌ام جهان می‌رسد. در صورت صحت این رده‌بندی، تیم ملی الجزایر جای ایران را در رده بیست‌ونهم خواهد گرفت. با وجود این نزول، شاگردان دراگان اسکوچیچ همچنان در جایگاه دوم رده‌بندی تیم‌های ملی آسیایی جای خواهند داشت و پایین‌تر از ژاپن (که در رده بیست‌وهفتم جهان قرار دارد) ایستاده‌اند.
مطابق رده‌بندی سایت Football Ranking، تیم‌های ملی بلژیک، فرانسه، برزیل، انگلیس، پرتغال، اسپانیا، آرژانتین، اروگوئه، مکزیک و ایتالیا در جایگاه‌های اول تا دهم جهان قرار می‌گیرند. کلمبیا نیز که هفته گذشته شکست‌های سنگینی مقابل اروگوئه و اکوادور متحمل شد، با سقوطی پنج پله‌ای به جایگاه پانزدهم جهان خواهد رسید.
 
 
نهمین برد بنفیکا با طیبی
 
بنفیکا که از حسین طیبی، لژیونر ایرانی تیم ملی فوتسال بهره می‌برد، همانند هشت هفته گذشته لیگ برتر پرتغال به پیروزی رسید. یاران حسین طیبی در تیم بنفیکا در هفته نهم لیگ پلاکارد فوتسال پرتغال، به مصاف تیم بلننزه رفتند و با نتیجه چهار بر یک پیروز شدند. بنفیکا با این سه امتیاز، به نهمین برتری خود دست یافت و با 27 امتیاز، در جایگاه دوم جدول باقی ماند. یاران طیبی تنها به خاطر تفاضل گل در رتبه پایین‌تری نسبت به اسپورتینگ قرار دارند. طیبی هم در این دیدار گل نزد اما عملکرد مؤثری را به نمایش گذاشت.
 
 
نتایج درخشان شاگردان سوسا
بحرین، حریف جدی تیم ملی
تمام تلاش و آماده‌سازی تیم ملی فوتبال ایران برای رویارویی با دو حریف سنتی به نام بحرین و عراق در مرحله دوم انتخابی جام جهانی است. بحرین، یکی از دو رقیب تیم ملی در این مرحله، در روزهای گذشته دو دیدار تدارکاتی را مقابل لبنان و امارات برگزار کرده و در هر دو بازی رقبای خود را با شکستی قاطعانه روبه‌رو کرده است. شاگردان سرمربی پرتغالی در بازی اول مقابل لبنان و بازی دوم مقابل امارات به پیروزی سه بر یک دست یافتند. آنها پیش از این دو بازی هم به طور متداوم در برابر عربستان، عراق، تاجیکستان و کویت به پیروزی رسیده‌اند. بحرین در یک سال اخیر نیز توانست قهرمان جام خلیج فارس و جام کشورهای عربی شود که یک دستاورد بزرگ برای این تیم محسوب می‌شود. بحرین بعد از پایان فوتبال نسل طلایی این کشور که موفق به کسب رتبه چهارم جام ملت‌های آسیا و گرفتن شانس ایران برای صعود به جام جهانی ۲۰۰۲ شده بود، با افت شدیدی مواجه شد و حتی یک بار در تهران با نتیجه شش بر صفر مقابل شاگردان کارلوس کی‌روش شکست خورد. آنها بعد از این دوران طولانی، به سراغ یکی از شاگردان کارلوس کی‌روش رفتند. هلیو سوسا، سرمربی پرتغالی این تیم در دوران نوجوانی یکی از شاگردان کی‌روش بود که توانست به همراه تیم جوانان این کشور قهرمان جهان شود و همبازی خیلی از ستارگان این کشور مانند لوییس فیگو و نونو گومژ باشد. از زمان حضور این سرمربی در بحرین، آنها نتایج درخشانی را کسب کرده‌ و امیدوارند با این مربی در انتخابی جام‌جهانی شگفتی‌ساز شوند؛ کما اینکه در حال حاضر در گروه مرگ، دو مساوی برابر عراق کسب کرده‌اند و ایران را هم شکست داده‌اند. بحرینی‌ها که از گذشته در مسابقات فوتبال به شکل نه چندان دوستانه‌ و جوانمردانه مقابل ایران بازی می‌کردند، حالا تبدیل به یک حریف چغر برای ناکام گذاشتن ایران هستند. البته بخش مهمی از این ناکامی در بازی رفت، به علت حضور مارک ویلموتس روی نیمکت ایران بود و حالا جامعه فوتبال با روی کار آمدن اسکوچیچ و مشاهده جو حاکم بر تیم ملی و جدیت این سرمربی، خوشبین به شکست بحرین و عراق در بازی برگشت به میزبانی ایران هستند.
 

Page Generated in 0.0053 sec