printlogo


کد خبر: 218966تاریخ: 1399/9/1 00:00
سرمربی سابق تیم ملی در آستانه اخراج
کی‌روش در کلمبیا گیج شد!
یک مربی و یک تیم گیج. یک روش بازی که هیچ ارتباطی با شخصیت تیم ملی کلمبیا ندارد. کاملاً واضح است که کی‌روش هیچ نقش فنی در کلمبیا ایفا نمی‌کند

 
شکست تیم ملی فوتبال کلمبیا به اروگوئه و اکوادور در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خشم هواداران کلمبیا و رسانه‌های این کشور را در پی داشت و کارلوس کی‌روش سرمربی کلمبیا در نوک پیکان انتقادات قرار گرفت. به عنوان مثال فرانسیسکو ولز، خبرنگار ESPN و RCN در واکنش به شکست سنگین مقابل اکوادور گفت: «یک مربی و یک تیم گیج. یک روش بازی که هیچ ارتباطی با شخصیت تیم ملی کلمبیا ندارد. کاملاً واضح است که کی‌روش هیچ نقش فنی در کلمبیا ایفا نمی‌کند.» تیم کی‌روش نه تنها به رده هفتم جدول مسابقات انتخابی جام جهانی منطقه آمریکای لاتین سقوط کرد بلکه دریافت شش گل در بازی با اکوادور چیزی برای دفاع از این مربی در کلمبیا باقی نگذاشت.
رامون خسورون، رئیس فدراسیون فوتبال کلمبیا جلسه‌ای مهم با کارلوس کی‌روش داشت که موضوع آن به قطع همکاری با سرمربی پرتغالی مربوط بود. خسورون پس از شکست شش بر یک کلمبیا از اکوادور دیگر تمایلی برای ادامه همکاری با کی‌روش ندارد و مربی سابق ایران احتمالاً از «تری کلور» اخراج می‌شود. کی‌روش 21 ماه پیش و پس از جدایی از تیم ملی ایران بود که سرمربیگری کلمبیا را پذیرفت و تا به اینجا در 18 بازی 9 برد، پنج تساوی و چهار شکست را به ثبت رسانده است. البته او پس از شکست سنگین از اکوادور و در نشست خبری با خوشبینی در مورد آینده‌اش حرف زد و وعده داد که چهار ماه بعد در بازی برابر برزیل و پاراگوئه جبران مافات خواهند کرد اما احتمالاً دیگر این موقعیت برای او فراهم نخواهد شد.
همچنین طی روزهای گذشته اخبار زیادی از وضعیت کی‌روش در تیم ملی کلمبیا منتشر شده است اما شاید مهم‌ترین آنها مربوط به خبر نشریه «رکورد» پرتغال باشد که ارتباط خوبی با این مربی پرتغالی دارد. رکورد تأکید کرده است که جدایی کی‌روش از کلمبیا قطعی است و این مربی که تا جام جهانی ۲۰۲۲ قرارداد داشت، با دریافت دو میلیون دلار غرامت به کارش در کلمبیا خاتمه می‌دهد.
رکورد در خبر خود ابتدا به نقل از یک برنامه رادیویی در کلمبیا نوشت: «خروج کارلوس کی‌روش از سرمربیگری تیم کلمبیا قریب‌الوقوع است و فدراسیون فوتبال باید دو میلیون دلار غرامت بپردازد. مذاکرات با مدیر برنامه کی‌روش برای نحوه پرداخت مرحله‌ای این پول در حال انجام است.»
این نشریه پرتغالی و نزدیک به کی‌روش در ادامه خبر خود آورده است: «در قرارداد کی‌روش غرامت فسخ قرارداد آورده شده است که این بند به مبلغ دو میلیون دلار برای طرفی که پیش از پایان قرارداد اقدام به فسخ کند، هزینه خواهد داشت. با این حساب فدراسیون کلمبیا این هزینه را متحمل می‌شود. تصمیم برای کنار گذاشتن کی‌روش از طریق رامون خسورون رئیس فدراسیون به وی اعلام شده است. کل این پروسه در یک محیط آرام و به دور از تنش انجام شده است.»
رکورد همچنین درباره سرمربی پرتغالی که سابقه کار در تیم ملی فوتبال ایران را هم دارد، نوشت: «کی‌روش آرامش دارد و با وجدان آرام از کلمبیا می‌رود. کلمبیا در مسابقات کوپا آمه‌ریکا ۲۰۱۹ و در جریان مسابقات حتی یک گل هم دریافت نکرد. این تیم در ضربات پنالتی به شیلی در مرحله یک چهارم نهایی شکست خورد و حذف شد. این بهترین عملکرد کی‌روش در این کشور از آمریکای لاتین است.»
سایت «eltiempo» کلمبیا در گزارش کاملی ضمن نزدیک بودن اعلام خبر جدایی کارلوس کی‌روش از تیم ملی فوتبال کلمبیا، اسامی گزینه‌های جانشینی او برای نشستن روی نیمکت این تیم را اعلام کرد. این سایت از هرنان داریو گومز، سرمربی کلمبیایی که پیش از این هم سابقه کار در تیم ملی این کشور را دارد به عنوان یکی از گزینه‌ها نام برد اما تأکید کرد که انتخاب این مربی ممکن است انتقادات و مقاومت‌هایی را در پی داشته باشد.
رینالدو روئدا هم دیگر مربی نام برده شده برای هدایت کلمبیا است ولی این مربی با تیم ملی فوتبال شیلی قرارداد دارد. این سایت کلمبیایی در ادامه نوشت: «هیچ‌کس از خوان کارلوس اوسوریو که قبل از انتخاب کی‌روش یکی از گزینه‌های تیم ملی کلمبیا بود نام نبرده است. مربی‌ای که به تازگی تیم اتلتیکو ناسیونال را ترک کرده است. در همین حال از آرژانتین نام میگوئل آنخل روسو سرمربی بوکاجونیورز در رسانه‌ها مطرح شده است؛ هرچند که او با تیمش قرارداد دارد.» سایت eltiempo همچنین خوزه پکرمن را یکی از مربیانی دانست که ممکن است به جای کی‌روش انتخاب شود. پکرمن در کلمبیا محبوب است و با این تیم به دو جام جهانی برزیل و روسیه راه یافت اما جدایی‌اش از کلمبیا پیش از انتخاب کی‌روش مناسب نبود.
 

Page Generated in 0.0061 sec