printlogo


کد خبر: 218956تاریخ: 1399/9/1 00:00
پولاد سرد

 رکوردگیری از ملی‌پوشان در لیگ وزنه‌برداری

با نظر کادر فنی تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان نتایج رکوردی اردونشینان تیم ملی در نخستین هفته لیگ برتر به منزله رکوردگیری آنها تلقی می‌شود.

وزنه‌برداری ایران به عنوان یکی از رشته‌های پرافتخار المپیکی، میادین و روزهای مهمی را پیش رو دارد. یکی از همین رویدادها، مسابقات قهرمانی آسیاست که اواخر اسفند سال جاری و اوایل فروردین‌ماه سال آینده به میزبانی تاشکند ازبکستان برگزار می‌شود.به همین دلیل کادر فنی تیم ملی چندی پیش تعدادی از وزنه‌برداران را به اردوی آماده‌سازی دعوت کرد تا این ورزشکاران بتوانند در محیطی مناسب و عاری از بحث کرونا به تمرین مشغول شوند. بدین ترتیب حسین سلطانی (۸۱ کیلوگرم)، محمد زارعی، علی میری و صالح چراغی (۸۹ کیلوگرم)، سهراب مرادی (۹۶ کیلوگرم)، رسول معتمدی و سیدایوب موسوی (۱۰۲ کیلوگرم)، علی هاشمی و کیا قدمی (۱۰۹ کیلوگرم) و علی داودی (۱۰۹+ کیلوگرم) برای حضور در اردو دست به وزنه شدند تا خودشان را برای مسابقات پیش رو آماده کنند. البته حافظ قشقایی از همان ابتدای اردو به دلیل ابتلا به کرونا در این اردو حضور نداشت و کیانوش رستمی هم با توجه به خصوصیات و تصمیمات شخصی و همیشگی خود در اردو حاضر نشد! به هر حال اردوی تیم ملی وزنه‌برداری از روز دهم آبان ماه در کمپ تیم‌های ملی پس از انجام تست کرونا و با شرایط قرنطینه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مدت ۴۰ روز آغاز شد. ضمن اینکه طبق نظر کادر فنی، قرار است عملکرد ملی‌پوشان در هفته اول لیگ برتر وزنه‌برداری به منزله رکوردگیری تیم ملی برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا محاسبه شود. پیکارهای لیگ برتر وزنه‌برداری امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در دو هفته برگزار خواهد شد که قرار است هفته نخست این مسابقات اواخر آذر به میزبانی اهواز و هفته دوم آن در بهمن ماه برگزار شود.
 
 
قهرمانی مکزیک در جام جهانی آنلاین وزنه‌برداری
 اولین دوره رقابت‌های وزنه‌برداری جام جهانی نوجوانان بدون حضور تیم‌های پایه وزنه‌برداری ایران با قهرمانی تیم مکزیک در دو بخش دختران و پسران به اتمام رسید.
به دلیل شیوع ویروس کرونا و لغو تمامی مسابقات ورزشی در سراسر جهان، برخی از فدراسیون‌های بین‌المللی تصمیم به برگزاری رقابت‌های مجازی گرفتند. از این رو فدراسیون جهانی وزنه‌برداری هم رویداد آنلاین کشور پرو را جایگزین مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در همین کشور کرد.
بر همین اساس اولین دوره مسابقات آنلاین وزنه‌برداری جام جهانی نوجوانان از 11 تا 18 نوامبر(21 تا 29 آبان ماه) به میزبانی پرو برگزار شد. در این رقابت‌ها 237 وزنه‌بردار ( 154 وزنه‌بردار دختر از 40 کشور و 183 شرکت‌کننده پسر از 50 کشور) حضور داشتند که در پایان مکزیک، لهستان و پرو، به ترتیب رده‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند. وزنه‌برداران نوجوان حاضر در این رقابت‌ها، می‌توانستند در هر مکانی از نظیر پارکینگ، سالن ورزشی، فضای باز و... به شرط رعایت نکات بهداشتی برای مهار وزنه استفاده کنند. سپس فیلم وزنه‌ زدن حرکات یکضرب و دوضرب خود را ضبط کرده و برای مسئولان برگزاری مسابقات IWF ارسال کنند. در نهایت پس از یک هفته رقابت در اولین دوره مسابقات مجازی وزنه‌برداری جام جهانی نوجوانان، تیم دختران و پسران مکزیک به عنوان قهرمانی دست یافتند.

 


Page Generated in 0.0055 sec